|
26.337
netweters
|
163.845
antwoorden
|
|
22.010
vragen
|
Al jaren problemen met mijn internet op aanraden van Telenet veranderd van abonnement(van 100 Mbps naar 200 Mbps) hier door is snelheid beter.
Nu is mijn abonnement een 1000 Mbps en het nog altijd onstabiel en bij onstabiel bedoel ik snelheden van ongeveer( 50,150,10…soms 195 of 25 Mbps)rampzalig.
Meermaals gebeld installatie terug opstarten en klaar is kees alles terug in orde voor 15 min maar de snelheden aan mijn poorten van mijn modem zijn terug traag speedtesten gedaan en de informatie door gegeven aan technieker Telenet. (modem uitschakelen wachten en installatie opstarten het probleem is niet opgelost na een bepaalde tijd terug het zelfde probleem dit heeft geen zin meer men moet het probleem aanpakken)
Het antwoord van technieker u snelheid is nu 260 Mbps meer kan niet meten mijn pc kan maar 300 Mbps meten na 20 min terug onstabiel.
En dit al paar jaar bezig bellen naar Telenet heeft geen zin meer, het ligt altijd aan de klant interferentie slechte bekabeling verdeelkast of zonnepanelen…
Ondertussen zelf op onderzoek gegaan, in 1989 is een coax kabel geplaats door Integan Telenet heeft deze gebruikt voor hun modem en versterker installatie alles werkte perfect maar ondertussen veranderen ze van systeem .Men komt alles weghalen plaatsen nieuwe modem voor DOSIS nadien nieuwe modem DOCSIS 3.1 modem CH8568LG maar veranderen verder niets de NIU -65/88-GA-01A-B05 is niet veranderd gevolg de frequentieband is verouderd signaalverlies, ruis en instabiliteit bij hoge snelheden.
Telenet netwerken gebruiken DOCSIS 3.1 OFDM-kanalen tot ongeveer 1,2GHz de oude kunnen tot max 800MHz. Telenet plaats nu vooral TRISZ-DVxx deze is ready klaar voorDOCSIS 3.1.
Als we een paar opzoekingen doen komen we uit bij personen die een goede uitleg geven zowel voor coax kabels als internet kabels RJ45 waarom kan Telenet dat niet nu weet ik waarom mijn internet altijd onstabiel was.
ik wil alles voor bekabeling binnen maar wat gaat Telenet daar aan doen buiten bellen voor een technieker is weeral betalen.
Mvg lv
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: internet onstabiel
Opgelost! Ga naar oplossing.
@lv schreef:de NIU -65/88-GA-01A-B05 is niet veranderd gevolg de frequentieband is verouderd signaalverlies, ruis en instabiliteit bij hoge snelheden.
Telenet netwerken gebruiken DOCSIS 3.1 OFDM-kanalen tot ongeveer 1,2GHz de oude kunnen tot max 800MHz. Telenet plaats nu vooral TRISZ-DVxx deze is ready klaar voorDOCSIS 3.1.
De NIU is deel van de Telenet installatie. Een verouderde of defecte NIU wordt door Telenet gratis vervangen.
Bel gewoon naar de Helpdesk, maak niet van je oren over de slechte kwaliteit, maar vraag gewoon beleefd dat ze jouw oude NIU komen vervangen.🤔
Wat betreft de frequenties:
De oude NIU's filteren upload tot 65 MHz en gaan voor de download tot ca 860MHz.
Je hebt gelijk dat Docsis 3.1 (theoretsich) tot 1.2 Ghz gebruikt (Docsis 4 zelfs tot 1.6 Ghz).
Maar Telenet zit nog altijd niet op deze frequenties:
Jouw NIU is nog altijd perfect in staat om het Docsis 3.1 OFDM kanaal 664-852Mhz door te geven.
schreef:ik wil alles voor bekabeling binnen maar wat gaat Telenet daar aan doen buiten bellen voor een technieker is weeral betalen.
Neen, niet waar.
Als de binneninstallatie volledig OK is, dan is een technieker gratis. Herstellingen aan de buitenbekabeling (inclusief NIU) zijn op kosten van Telenet/Wyre.
Nu zijn er problemen met veel klanten op nodekast telenet van Wyre door de 4 aanbieders zeker de vele budget klanten hallen de snelheid omlaag
Maar dat is pas vanaf stilletjes begonnen van 2024
Maar dit kunnen we uitsluiten voor jou het is er van voor al
Er zal toch een technieker nog eens moeten langs komen
Zou aan de niu telenet of de modem kunnen liggen
Welke modem staat er nu
Welke snelheid haal je op de modem testkabel naast de modem
Wat haal je op de wifi
Schrijf op blad de tijdstippen en de snelheid op
Kan zijn er iets defect in je eigen installatie dat moet je ook na zien dat is voor je eigen rekening
@lv schreef:Men komt alles weghalen plaatsen nieuwe modem voor DOSIS nadien nieuwe modem DOCSIS 3.1 modem CH8568LG maar veranderen verder niets de NIU -65/88-GA-01A-B05 is niet veranderd gevolg de frequentieband is verouderd signaalverlies, ruis en instabiliteit bij hoge snelheden.
Als je denkt dat de NIU de oorzaak is van jouw signaalverlies, kan het volgende eens testen:
Verbind de inkomende coax met jouw modem:
Test nu jouw internetverbinding gedurende enkele dagen, dan weet je of de NIU de oorzaak was ....
Pas Op:
Hoewel je theoretsich géén NIU nodig hebt als je alléén een modem hebt, en géén TV-boxen (tenzij de TV-Box IP), is de NIU toch een nuttig toestel:
Vandaar dat je deze niet zelf mag wegnemen.
@luc55 schreef:Nu zijn er problemen met veel klanten op nodekast telenet van Wyre door de 4 aanbieders zeker de vele budget klanten hallen de snelheid omlaag
Stop eens met altijd de schuld te steken op "de 4 aanbieders en de vele budget klanten", dat is toch zever, waarvoor je géén bewijzen hebt.
De totale bandbreedte van een node is ca 3 Gbps, die gedeeld wordt door 200 of meer klanten. Als iedereen 's avonds gelijktijdig downloadt en streamt, dan krijg je gemiddeld 15Mbps per klant ter beschikking. Ook de klant waaraan je 1Gbps belooft 🤔.
Dat heeft niets met de "budgetklanten" te zien, die krijgen geen gigabit abonnementen 😁.
PS (beetje off-topic) 🙄
Blijkbaar zit ik op een "goede" nodekast. Op het drukste moment van de dag (gisteren avond rond 20u-21u) was de maximale belasting van onze coax ca 46%. De grote downloaders zijn waarschijnlijk nog op skivakantie 😃
Eerlijke verdeling van vrije bandbreedte.
En de klanten van Vdsl veranderen en zitten nu op coax kabel is toch de zelfde prijs met hogere snelheid in de rustige uren ( dus in sommige plaatsen te veel gebruikers)
Dus dat waren geen Telenet klanten maar klanten van een Vdsl aanbieder die overgestapt zijn
Waar de glasvezel of fiber actief is zal dit probleem niet voor doen natuurlijk
daar de snelheid OK is na een herstart van de installatie zou ik zeggen NUI is OK. Als het pas onstabiel wordt na een tijdje zou ik een naar de eigen installatie kijken.
Je kan ook eens alles afkoppelen en maar 1 PC direct met een UTP kabel aansluiten op de modem. Herstart dan eens de modem en kijk of de snelheid stabiel blijft.