24761
netweters
|
152504
antwoorden
|
20714
vragen
|
hallo,
al zeer lange tijd heb ik problemen met mijn internet .
Namelijk op mijn laptop als ik op mijn wifi zit en een site wil open dan krijg ik geen connectie . verander ik mijn draadloos netwerk naar telewifri kan ik wel naar alle mogelijke sites.
Verder is mijn tv met de netwerk kabel verbonden echter geen internet , ook hier weer internet enkel met draadloos van telewifri. Hier lukt het wel om connectie te krijgen met mijn wifi maar internet hapert op de tv.
graag verneem ik oplossingen
dank u.
Lukt het wél met de laptop als je via UTP-kabel rechtstreeks verbindt met de modem? Heb je het al eens geprobeerd met een andere kabel of een andere ingang op de modem? Zijn er nog andere toestellen waarmee je wel of niet kan verbinden?
Op het eerste zicht zou ik zeggen: ruil je modem in voor een andere.
Wel het is zo met utp kabel heb ik wel internet op de laptop, echter wel problemen met verbinding op de smart tv zie eerdere post.
met wifi heb ik verbinding maar kan ik geen pagina's openen zie foto. wanneer ik dan telenet wifri gebruik lukt alles vlotjes. Eerder al nieuwe modem gaan halen heeft niets uitgehaald .
hallo
idd ik klaag vooral over mijn wifi omdat ik toch wel betaal om internet te hebben nee ? ? en daar de kids slechte of zelfs geen internet connectie hebben op smartphone of tablet en ikzelf op mijn laptop.
we zijn bijna genoodzaakt steeds telenet wifri of homespot te gebruiken. NA eerder bezoek van technieker en op aanraden de tv te verbinden met utp om van de STORING vanaf te zijn echter was dit een sprookje want werkt ook niet deftig. Laptop draait op besturing windows 10.
@Ex-Netweter
Die smart tv heeft inderdaad problemen, dat kan je zo zien aan het IP -adres. Kan je eens een foto maken van de IP-instellingen? En gewoon voor alle duidelijkheid: de smart tv kon wél via WiFi online en dus duidelijk niet bekabeld?
Ben je 100% zeker dat je niet per ongeluk probeert in te loggen op het draadloze netwerk van de buren?
Wat je ook eens kan proberen: als je nu ingesteld is op één netwerk voor 2.4GHz en 5GHz opsplitsen in twéé netwerken, bijvoorbeeld mijnnetwerk en mijnnetwerk.5GHz. Niet alle toestellen ondersteunen 5GHz en op het forum is al verschillende keren gebleken dat opsplitsen het probleem oplost. Je kan dit doen via Mijn Telenet.
ondertussen heb ik terug internet op mijn smart tv met de kabel raar maar war vanzelf opgelost
Echter het aanhoudende probleem van mijn wifi blijft duren ? dus zoals hier aangegeven
mijn wifi ingesteld op 2,4 en 5 ghz echter blijft de miserie duren .
reeds nieuwe modem gaan halen , haalt niets uit