Beantwoorden
Jessie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf!

mails komen vertraagd binnen op smartphone

Hallo,

 

Sinds geruime tijd valt me op dat mijn mails niet altijd direct binnen komen op mijn smartphone. Ervoor nooit problemen ermee gehad of toch niet opgevallen. Dit probleem doet zich niet continu voor maar het is wel ambetant soms als je een belangrijke mail verwacht.

Synchronisatie staat op altijd zelfs continu piekmomenten, app reeds verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, zelfs na telefoon telenet, modem volledig gerest waardoor ik zelfs 24u geen internet had ;-), Wi-Fi booster geplaatst.

Soms probleem opgelost door wi fi af te zetten maar ook niet altijd.

Kortom alle mogelijkheden lijken me uitgeput. Ligt dit gewoon van tijd aan het netwerk want soms krijg ik ze niet binnen en dan opeens zonder iets te doen blijft het weer tijdje goed gaan

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mails komen vertraagd binnen op smartphone

@Jessie

 

Het zou me niet verbazen dat er af en toe een vertragingsprobleem op de telenet mail zit, want heel af en toe merk ik dat ook als ik mijn mail binnenhaal op mijn PC met Thunderbird of op mijn foon met de standaard Android app. Die dingen hebben dan moeite om de mails binnen te halen. En een tijdje later vliegt het weer als een sneltrein.

 

Maar zoals gezegd, dit komt slechts heel sporadisch voor en ik doe niks om het te verhelpen, dat gaat altijd vanzelf.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mails komen vertraagd binnen op smartphone

Voor de volledigheid: welke smartphone (merk, type) ? Gaat het toevallig om mails met bijlagen? Wat je zou kunnen proberen: splits je draadloos netwerk op in 2.4GHz en 5GHz. Als je een HGW (modem/router) van Telenet hebt, dan kan dat via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jessie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf!

mails komen vertraagd binnen op smartphone

Ik ben geen krak in dit soort dingen maar heb nu bij 5Ghz kanaal 112 vast gezet ipv op automatisch. Bij 2.4 GHz staat nu bij kanaal niet van toepassing. Is het dit wat u bedoeld?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

mails komen vertraagd binnen op smartphone

Het lijkt erop dat je 2.4GHz nu hebt uitgeschakeld. Dat is niet de bedoeling. Je zou ervoor moeten zorgen dat ze allebei actief zijn, bijv. mijnnetwerknaam en mijnnetwerknaam.5GHz. Persoonlijk zou ik ze allebei op automatisch zetten, tenzij dat problemen geeft.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jessie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
π-DAY! Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf!

mails komen vertraagd binnen op smartphone

Bedankt voor de info. Het probleem lijkt opgelost. Het bleek aan de email app te liggen. Er staat nu een andere op en tot nu toe nog geen problemen gehad op aantal dagen.