Beantwoorden
av01
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade On a roll... Dat loopt vlotjes.

onderbrekingen internet

Gisteren en vandaag zit ik (en de rest van de straat) bijna de hele dag met een internetonderbreking en dit zonder enige voorafgaande SMS of mail van telenet.

Vroeger kreeg je een SMS of een mail wanneer er werken zijn ... zodat je er kon op inspelen.

Nu merk ik het enkel omdat het plots niet meer werkt.

Als bijna fulltime thuiswerker en IT'er die 100% afhankelijk is van een werkend internet is dit bijzonder frustrerend.

Waarom telenet sturen jullie geen waarschuwingen meer ?
Waarom bieden jullie geen -gratis-oplossing aan om dan via 4/5G te kunnen werken ?

(nee ik heb geen telenet mobiel abo of datasim omdat de kwaliteit van het mobiel netwerk her en der te wensen overlaat ..)
(ik zie ook niet in waarom ik zou moeten investeren in een datasim van  x € per maand op mijn kosten .. ik verwacht gewoon internet)

4 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

onderbrekingen internet

@av01  schreef:

Waarom telenet sturen jullie geen waarschuwingen meer ?
Waarom bieden jullie geen -gratis-oplossing aan om dan via 4/5G te kunnen werken ?

Aangezien wij Netweters klanten zijn kunnen wij helaas niet antwoorden op vragen waarop je van Telenet een antwoord wenst

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

onderbrekingen internet

@av01  schreef:

Als bijna fulltime thuiswerker en IT'er die 100% afhankelijk is van een werkend internet is dit bijzonder frustrerend.

Ik begrijp dat het frustrerend is, maar een fulltime IT'er die 100% afhankelijk is van internet, moet wel zelf zorgen voor een back-up oplossing 🤔. Er bestaan ook business abonnementen met 4G/5G failover ...

@av01  schreef:

ik zie ook niet in waarom ik zou moeten investeren in een datasim van  x € per maand op mijn kosten .. ik verwacht gewoon internet

Omdat 100% zekerheid of redundancy niet gratis is?

@av01  schreef:

Vroeger kreeg je een SMS of een mail wanneer er werken zijn ... zodat je er kon op inspelen. Waarom telenet sturen jullie geen waarschuwingen meer ?

Ik ben het wel met je eens dat Telenet tenminste zijn klnaten moet verwittigen. Sedert de afslpising van het netwerk naar Wyre is de communicatie jammer genoeg veel verslechterd. En is een een soort paraplu systeem ontstaan waarbij de verantwoordelijk voor allerlei problemen doorgeschoven wordt (hoewel Wyre eigenlijk een onderafdeling is van Telenet), zelgde mensen, zelfde gebouw ...)

av01
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade On a roll... Dat loopt vlotjes.

onderbrekingen internet

Op zich is het antwoord simpel : 
- de baas betaald geen business abo bij mij thuis (zelfs geen thuisabo)
- 100% zekerheid vraag ik niet : ik kan alleen maar vaststellen dat de kwaliteit van het netwerk achteruit gaat. 10 jaar geen probleem , nu is het regelmatig prijs.
wat ik vraag ofwel een degelijk verwittiging zodat je kan plannen of een backup oplossing indien het netwerk met regelmaat blijft platgaan.

Elk jaar gaan de prijzen omhoog en was het om het netwerk te verbeteren  🙄 ... Trouwe klanten mogen ze wel wat in de watten leggen vind ik.

Op zich ben ik ook een influencer : alles op het bedrijf zit bij Telenet dankzij mij  (fiber,coax,siptrunks..) de meeste werknemers hebben een Telenet thuisabo (privé .. op aanraden van..) .. 

luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

onderbrekingen internet

Als je thuiswerkt kan dit altijd gebeuren 

Dan gebruik je back up plan of wel ga je in de buurt van gratis wifi punt 

Ofwel zorg dat je mobile telefoon als back up kan gebruiken 

Mensen die al jaren thuis werken heb dit , je kan moeilijk tegen je baas zegen er is geen internet geen werk 

En zou daar wel voor zien ,wand dit gaat meer en meer gebeuren door de werken dat overal op de planning staan