Beantwoorden
YVDM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

ongekend internetverbruik

Hi, was vorige week met vakantie en stelde toevallig toch dagelijks internetverbruik vast.

 

Hoe kan ik nagaan:

- welk toestel thuis bandbreedte verbruikt? Kan je dat ook in het verleden (dus de dagen dat we niet thuis waren)?

- bovendien ook mogelijk om te zien naar welke websites dit gaat?

 

Geen vaste verbindingen, enkel WIFI (D-Link)

 

Dankje

 

YVDM

 

 

 

Tags (1)
0 Likes
17 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

ongekend internetverbruik

@janne_man 

Ik heb 2 smart TV’s, maar gebruik geen data via de TV’s. Ook geen apps. Alles word door de digicorder en digibox ontvangen. Want ik heb Play More en Play Sports. En deze komen door de boxen, als je er al naar kijkt. Dit was niet het geval op 16 april, de dag van het overmatig verbruik.

Op de bovenste TV hangt supplementair nog een PlayStation PS4. Maar daar word dagelijks op gespeeld en verbruikt haast geen data, zolang je niet online met vrienden speelt. En dat was ook niet het geval op 16 april want enkel mijn schoonzoon speelt er op en was niet thuis die avond maar bij zijn moeder op bezoek.

Ik hou het op die 8 “unknow” devices welke die avond op mijn netwerk zaten en verdwenen waren na het aanmaken van een nieuwe persoonlijke login en wachtwoord.

Inbraak? Of Telenet fout? Wie zal het mij vertellen...

Never trust in Dust
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

ongekend internetverbruik

Je kan via het mac-adres van die unknown devices achterhalen van welk merk ze zijn: https://www.wireshark.org/tools/oui-lookup.html

Gebruik je misschien powerline adapters ?

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

ongekend internetverbruik

Het is vandaag net een week geleden dat ik het hoge verbruik had. Ik heb niets gewijzigd aan mijn toestellen en ze werken allemaal nog. Ook heb ik mijn 2 telefoontoestellen, welke ik verdachte terug in gebruik, zonder probleem. Ik heb enkel,een andere persoonlijke login en wachtwoord aangemaakt, en sindsdien geen hoog verbruik meer. Ik blijf er bij dat het toen iets te maken had met die 8 extra unknow devices. Een inbraak? Een fout van Telenet? Who knows...

 

DC296B64-B60D-4D7A-B73E-741CF40DAB34.png

Never trust in Dust
0 Likes