24814
netweters
|
152878
antwoorden
|
20752
vragen
|
hallo
hoewel ik een goede wifiverbinding heb en over het algemeen vlot alles kan doen zijn er dagen, weken, uren dat de verbinding heel wispelturig wordt. De verbinding op zich blijft goed maar de snelheid fluctueerd enorm van 300 tot 5 Mbs.
Als ik de gateway probeer te pingen op dat moment merk ik op dat op die momenten de respons ergens tussen de 0 en de 50% is. Daarna lijkt de verbinding zich terug te herstellen voor een tijd later terug hetzelfde te ondervinden.
Modem herstarten, scans allerhande halen niet veel uit. Hoogstens lijkt er een korte termijn effect te zijn...
als iemand een idee heeft hoe de verbinding stabieler te maken, feel free.
grtn
Martijn
ik heb even geexperimenteerd met enkel de 5ghz band, als ik connectie heb dan gaat het goed.
de nadruk is daar wel op 'als', ik heb de instelling terug verandert naar 2,4 & 5 want de verbinding viel frequent weg en de modem werd zelf onvindbaar...
de zwarte
ik denk niet dat het aan de hgw ligt, dan zou de verbinding op mijn smartphone ook miserie geven en dat is niet het geval.
ik woon in een gewone rijwoning in een straat.
het is een pc met een linksys wifi connector
windows 10, reeds meer dan een jaar.
recent niets verandert, nuja windows doet uiteraard allerlei updates zonder dat we er echt iets van afweten 🙂
probleem houd ook al even aan...
redelijk zeker dat er geen malware staat ook , reeds redelijk uitgebreid gecheckt en gecleand.
ik heb de kanalen nu eens verandert naar respectievelijk 6 en 100. Eens zien of dat iets doet...
Je kan proberen om je stuurprogramma te updaten.
Ga naar start en typ in "apparaatbeheer" Daar zie je een lijst.
Open "Netwerkadapters" Selecteer je netwerkadapter en kies uit het rechermuisknop menu "stuurprogramma's bijwerken"
Kies daarna "automatisch".
de drivers zijn up to date, da's al een tijdje geleden in orde gebracht 🙂
een linksys ae3000
enkel met dit toestel ja, mijn iphone is geen enkel probleem.
maar het zou kunnen van de baan zijn, de tip om eens de kanalen te veranderen lijkt te helpen. Allé vandaag toch.