24806
netweters
|
152832
antwoorden
|
20743
vragen
|
ik vraag me af hoe het komt dat ons thuisnetwerk niet meer fatsoenlijk werkt,
sinds ettelijke weken surfen we meer via wifree dan ons eigen thuisnetwerk;
kan dit verholpen worden? als we langs ons thuisnetwerk surfen krijgt hij met veel geduld fotos open of mails open is gewoon tergend traag,dit probleem hebbenwij eigenlijk nooit gehad,
Heeft dit te maken met die foute update van windows 10. Vorige week hadden veel mensen problemen om in te loggen op hun met WPA/PSK beveiligd netwerk. Enkel open netwerken waren bereikbaar.
Met WiFree krijg je een IP adres in een ander netwerk (10.xx.xx.xx) en ook andere DNS servers. Ik vermoed dus dat er een probleem is met uw gewoon thuisnetwerk (192.168.0.xxx).
Kijk dus eens naar alle toestellen die op uw gewoon thuisnetwerk werken, zijn er soms toestellen ingestelt op een vast IP adres?
Wat moeten we ons voorstellen over dat "thuisnetwerk" ? Heb je een eigen router of is het een toestel van TN? Is dat bekabeld of draadloos? Als het draadloos is, is het dan 2.4GHz en/of 5GHz? Heb je WPA2 of iets anders ingesteld?
Met welke hardware heb je getest? Smartphone (Android, iOS, Windows Phone?), laptop, PC, ... ? Welk besturingssyteem? Met welke software heb je de snelheid getest? Wat zijn de resultaten als je deze probeert?
http://http://speedtest.telenet.be/
Ben je zeker dat het probleem niet te wijten is aan programma's die in de achtergrond draaien? Heeft het toestel in kwestie genoeg geheugen vrij?
Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen. Niemand hier heeft een kristallen bol.
De modem van TN, is dat een witte? Is er echt geen mogelijkheid om bijvoorbeeld die laptop via kabel rechtstreeks aan te sluiten? Ik vermoed dat je met Mbs eigenlijk Mbps bedoelt? (Ik vraag dit om misverstanden te vermijden.) Het verschil is inderdaad wel erg groot.
@Ex-Netweter schreef:
De modem is een zwarte (motorola) dan is er de switch (dlink) en dan de wifi acces point 2,4ghz (dlink)
Inderdaad bedoel Mbps, zal dan ook strak de laptop aansluiten via kabel en dan test doen.
Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.
Je kan die drie dingen dan vervangen door die een Home Gateway. Nog een besparing op de electriciteit op de koop toe.
@igvfer schreef:Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.
Je kan die drie dingen dan vervangen door die een Home Gateway. Nog een besparing op de electriciteit op de koop toe.
Tenzij je natuurlijk de vaste IP van de router voor iets nodig hebt, dan kan je beter niet de HGW vragen maar terug een losse modem...
@BertXL schreef:
@igvfer schreef:Als het dat is wat je hebt staan (hangen) dan als de bliksem naar een Center voor de nieuwste Home Gateway. Je zit op de Homespot van je buren. Zelf heb je geen Homespot.
Tenzij je natuurlijk de vaste IP van de router voor iets nodig hebt, dan kan je beter niet de HGW vragen maar terug een losse modem...
Maar dan moet je ook wel investeren in een nieuwe eigen router en WiFi. En de switch zou ik dan ook vervangen door een recente versie.
@Ex-Netweter schreef:
Excuses voor het late antwoord.
Maar er is iemand van telenet zelf langs geweest om alles te vervangen,hij vond het redelijk grappig wat hier nog stond.
Moet zeggen alle problemen zijn van de baan nu staat er juist 1 kas en gedaan.zelf de storingen op tv zijn weg!!
Dat is goed nieuws. Fijn dat alles is opgelost!