Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Is de powerline WiFi adapter uitbreiding "Devolo Magic 2 WiFi (uitbreiding)" compatibel met de Telenet Powerline adapters ? 

 

https://www.coolblue.be/nl/product/821372/devolo-magic-2-wifi-uitbreiding.html

 

Dus ik wil deze Devolo aankopen als uitbreiding op de huidige Telenet Powerline oplossing, omdat daar meerdere poorten op zitten. Bedankt voor de info.

Tags (3)
0 Likes
7 reacties
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Of indien deze niet compatibel is, welke dan wel ? Ik zoek vooral een uitbreiding met meerdere poorten...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Ik vermoed van wel want zowel de Magic reeksen van Devolo als de huidige pwl's van Telenet gebruiken de G.hn-technologie (in tegenstelling tot de dLan reeks).  

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

@wackowizzard  Een beetje moeten zoeken naar de specificaties maar ik zou @janne_man  moeten bijtreden. Deze gebruiken dezelfde technologie als de allerlaatste Telenet powerlines. Dus een sterk vermoeden dat ze compatibel zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FrederikV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Zou je de LAN adapter van Devolo uit de Magic 2 wifi kit dan kunnen gebruiken als 'uitbreiding' op de bestaande Telenet Powerlines om dan bv. een toestel bekabeld aan te sluiten? (Aangezien ik die van Telenet al heb aangesloten op de router). Alvast bedankt!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Ik heb het sterke vermoeden van wel. Ze gebruiken dezelfde technologie.

Gdl1
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

Neen ik heb de Magic 2 van devolo en ze werken op andere frequenties. Ik had eerst de starterkit van de magic 2 en stelde vast dat ik met 2 wifi netwerken  zat...1 devolo en 1 router...aangezien het omslachtig is om delen van de ene instalatie op netwerk 1 en andere delen op het delovo netwerk heb ik 1 uitbreiding bijgekocht en nu heb ik overal "stabiel wifi signaal in het hele huis en zelfs achter in de tuin! Algemeen wat hangt er standaard aan 2 playstations4 / 4 gsm / 4 laptops / 3 smart tv / alarm / 2 ipads/ netwerk camera...en we hebben na deze instalatie geen problemen meer!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

powerline WiFi adapter uitbreiding <> Devolo Magic 2

@Gdl1 

In uw antwoord lees ik nergens dat je de combinatie Magic van Devolo met de powerline PG-9072-TN geprobeerd hebt. Dus kan je niet vaststellen dat ze niet samenwerken.

 

Alle adapters die volgens de HomePlug-standaard gecertificeerd zijn, kunnen samenwerken. Dit gaat over onder andere de meeste Dlan van Devolo en ook een aantal powerlines die Telenet vroeger verdeelde.

 

Magic-apparaten zijn compatibel met alle routers en met producten die door het HomeGrid-forum gecertificeerd zijn (deze tekst staat op de website van Devolo). De PG9072 van Telenet is dat  toch ook?

 

Het grote verschil tussen Magic 1  en Magic 2 is het aantal utp aansluitingen.