Beantwoorden
Shaw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Reset knop modem uitschakelen

Wil mijn modem beveiligen wat ik ga doen via de MAC filtering om ongewenste gasten buiten te houden. 

 

Nu was mijn vraag of de reset knop dit uitschakelt? 

 

Of kun je de reset knop van de modem zelf ook uitschakelen? 

 

Er is onlangs iemand geweest die gewoon alles heeft gereset om op onze wifi te geraken aan de hand van de sticker op de modem. Waardoor ik nu al mijn instellingen terug moet aanpassen.

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Reset knop modem uitschakelen

@Shaw 

Als je alles wat op de sticker staat hebt veranderd in uw instellingen kan hij niet meer aan uw persoonlijke instellingen en ben je veilig. Je kan ook de sticker nog verwijderen. Alle info is ook in mijn Telenet terug te vinden.

Zorg er voor dat hij daar niet meer in kan.

De resetknop is een noodschakelaar, dat is dus eigenlijk het laatste dat je uitschakelt. Ik denk ook dat het niet mogelijk is.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Shaw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Reset knop modem uitschakelen

Dan ga ik alles terug zetten en de sticker eraf trekken. 

 

Voor de zekerheid ga ik ook de MAC filtering inorde brengen. 

Alvast bedankt! 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reset knop modem uitschakelen

@Shaw 

 

Volgens mij verdwijnt alles wat je zelf het ingesteld van zodra je een "reset to factory defaults" uitvoert. Een gewone reset heeft als enig gevolg dat uw toestel herstart wordt, dan blijft alles bewaard.

De "reset to  factory defaults" kun je niet uitschakelen. De enige manier om effectief gepruts aan de router te vermijden is hem achter slot en grendel te zetten. Je bent niet de eerste en zult ook niet de laatste zijn die te maken heeft gekregen met een snoodaard die zulk een complete reset gedaan heeft (achter uwe rug) om met dat ding te kunnen prutsen en hun goesting doen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Shaw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Reset knop modem uitschakelen

@StefaanH  danku voor het antwoord. 

 

Ga al mijn port forwards terug instellen en het wachtwoord en dus de Mac filtering ook eens uitproberen. 

Alvast bedankt voor Uw reactie. 

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Reset knop modem uitschakelen

Stel vooral niet te veel vertrouwen in MAC-filtering. Een MAC-adres kan je 'spoofen'.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Shaw
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Reset knop modem uitschakelen

@sb 

Inderdaad maar voor de mensen die hier eens komen is dat chinees dus geen probleem 🙂 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Reset knop modem uitschakelen


@sb  schreef:

Stel vooral niet te veel vertrouwen in MAC-filtering. Een MAC-adres kan je 'spoofen'.


idd, 2de punt:

heb je wifi PLC set (tln) in dit netwerk dan werkt de mac filtering niet, doet zijn ding enkel op de modem 

0 Likes