Beantwoorden
desperate
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

Hallo beste Netweters,

Mijn probleem: bij het willen verbinden van mijn zoon zijn Nintendo Switch lukt het mij maar niet om noch via mijn wifi, noch via kabel te connecteren met internet.  Ik krijg in beide gevallen de foutmelding 2110-1100 via de switch. Ik heb nog een oude modem motorola SB5101E verbonden met een router D-Link DES1005D en een wifi DAP-1360(D-Link). alle smartphones werken wel via de wifi ( eigenschappen die ik vind via de telefoon: 2.4 Ghz ,wpa-psk beveiliging en de snelheid is soms 1Mbps( maar 2 maal gehad), 36Mbs en max 54Mbps. dus terwijl ik wifibereik heb ( signaal goed tot uitstekend op gsm) doe ik een netwerkzoektocht met de Nintendo Switch. foutmeldingen dat er geen ondersteuning is. Zelfs als ik met de NSwitch op 10 cm van de Dlink wifi toestel ben.

alle andere netwerken uit de buurt komen te voorschijn, de mijne blijft in lichtgrijs staan. kan dus mijn wifi niet vinden, of verbinden.. telkens die foutmelding 2110-1100. Nintendo ondersteuns WEP open en gedeeld, WPA(/PSK(AES) en WPA2PSK(AES), maar niet WPA/PSK(TKIP) volgens de systeemeigenschappen.

Op die eigenschappen NSwitch zie ik ook enkel MAC adres ingevuld, niets anders, maar kan ook niets ingeven of veranderen. de Mac van mijn fysiek adres is een ander, dat van mijn gsm ook.(ter info, maar denk niet dat dit relevant is) Kan het zijn dat de Motorola best vervangen moet worden dan? 

graag jullie reactie waarvoor dank

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

@desperate je kan die best vervangen, is al een oude modem, je kan er mee winnen om hem om te ruilen voor een nieuwe in een telenet shop.

misschien eens bellen naar de shop of naar telenet eerst.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
desperate
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

@master-magic01

Thx, ondertussen al naar telenet-winkel gegaan en gėinstalleerd.

Direct 65mbps. Nintendo switch maakte direct verbinding met het nieuwe netwerk zonder probleem.

Enkel nog de switch via kabelverbinding connecteren met internet lukt niet..dat is bizar vind ik. Misschien eens andere kabeltjes uitproberen? (Denk niet dat dit helpt, want werkte ervoor perfect)Heb nochthans de kabel die in de decoder toekwam  nu rechtstreeks verbonden met een lan adapter en zo op de Nintendo switch.. dus is voor kabelverbinding via lan adapter rechtstreeks verbonden naar mijn nieuwe router+wifi.. 

 

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

Misschien eens in de eigenschappen van je nintendo gaan kijken of die lan poort niet is uitgeschakeld. En anders vermoed ik toch echt dat er iets mis is met de lan poort van de nintento

Stefan Groenen
0 Likes
desperate
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

Bedankt voor je antwoord Stefan. ik zal dan maar eens door de instelllingen van de Switch surfen.

dacht ook eerst aan de lan adaptor, maar aangezien die vrij recent is en werkte op ander apparaat denk ik dus ook eerder aan de lan poort bij de Switch. Enkel geen idee om die aan te passen.

Kon eerder bij de instellingen niets ingeven, maar misschien zag ik wat over het hoofd.

Vriendelijke groet

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

problemen wifi en LAN bij bv Nintendo Switch connectie

Zoek anders hier je oplossing

Vereisten om een Nintendo Switch-systeem met het internet te verbinden | Nintendo Switch | Service e...

Daar las ik dat hij in de houder moet zitten en ook maak je gebruik van een USB naart UTP toestel. Ik vermoed dan ook dat deze het probleem is ofwel je USB poort die het niet doet. Je zou eens moeten zien of die USB toestel wel wordt herkent bij een laptop en je daar wel mee op internet kan komen. Dan weet je waar het probleem zit

Stefan Groenen
0 Likes