Beantwoorden
movies79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

Hallo, ik heb sinds een kleine maand een nieuwe ipad mini 2019 aangekocht met alleen wifi. geen 3 g mogelijkheid. 

Ik heb enorm veel probleem met internetverbinding die steeds wegvalt, terwijl ik wel wifi verbinding heb. Op mijn iphone 7 plus heb ik geen probleem, alleen op mijn nieuwe ipad. beide draaien op ios 12.3.1

Ik speel vaak een spelletje Golf clash, en is dus enorm vervelend dat er voortdurend op en af verbinding wegvalt terwijl ik het volle wifi symbool heb maar geen verbinding krijg. Als ik dan speel schakel ik soms op mijn hot spot van iphone , maar is niet de bedoeling dat ik mijn mobiele data verbruik als ik wifi thuis heb.

Het is blijkbaar al eens uitgebreid besproken geweest en topic werd afgesloten maar ik ben enorm gefustreerd dat het niet werkt.

modum van telenet ( witte modum) als eens uitgeschakeld en terug aan, dan werkte het prima, maar volgende dag was het terug opnieuw. weet niet meer wat te doen, ik lees veel maar ben een leek in al die ip adressen en verschillende 2,4gz en 5ghz.

 

dit is het laatste wat in de vorige topic stond.

Community Manager
Berichten: 1875
De gouden postveer is voor jouNetweters’ orakel!It's your fourth party!π-DAY!

@Luk4, ik volg @rolelael hierin. Je neemt best eens contact met Telenet op voor jouw probleem, zeker als het al zo lang aansleept.

 

Het probleem uit deze thread is voor Telenet afgesloten. Dit probleem had betrekking op iOS 12 en werd veroorzaakt door een aanpassing bij Apple. Zowel Telenet als Apple hebben gewerkt aan een oplossing, Apple heeft die vervolgens in update 12.2 ingevoerd. 

@rolelael Ik zal het topic sluiten, zodat dit duidelijk is voor alle Netweters. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

It is our choices, that show what we truly are, far more than our abilities.

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

 

Hopelijk iemand die kan helpen

0 Likes
5 reacties
movies79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

Ik wil dit nog even erbij vermelden, als ik kijk bij mijn telenet, modum instellingen.

Staat er bij mijn Iphone verbinding 5GHZ

en bij de ipad staat er 2,4GHZ.

Ik ben wel echter totaal niet op de hoogte wat het wil betekenen, maar misschien heeft dit voor jullie meer info. 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

Kan je mij eens het exacte type van iPad geven aub? Dan zoek ik even op of deze ook kan draaien op de 5 GHz band, want deze is een stuk krachtiger en sneller.

 

Edit: ik heb het al gevonden, de nieuwe iPad mini ondersteund zowel de 2,4 GHz als de 5,0 GHz band.

Dan heb ik de volgende vraag: heb jij 1 groot netwerk, dus 2,4 en 5,0 samen met 1 SSid en wachtwoord? Indien ja, splits je netwerk eens op in 2 aparte netwerken, dus een apart 2,4 GHz netwerk met bvb SSid 2,4 en het 2de SSid 5,0 en forceer dan je iPad mini om te verbinden met het 5,0 GHz netwerk. Als je te ver verwijderd zit van je HGW, dan zal,hij resoluut opnieuw verbinden met het 2,4 GHz netwerk, want het 5,0 GHz netwerk is krachtig en snel maar heeft maar een korte werkings afstand.

Never trust in Dust
movies79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Laat de zon in je hart! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

Hey Domi,

 

bedankt voor je antwoordje op mijn vraag. 

Ik had gisteren nog wat verder rond gekeken op google naar soortgelijke problemen in afwachting tot een antwoordje hier, en had ook iets gevonden ivm het kanaal van de 2,4  te veranderen naar kanaal 8. Die stond bij mij op kanaal 11. Nadat ik deze aangepast heb naar kanaal 8, heb ik tot op vandaag nog geen probleem meer ondervonden, terwijl het probleem hem voortdurend voor deed. Ik hoop dat dit zo blijft.

Alsook gisterenavond nog contact opgenomen met telenet om van ons fiber abonnement over te schakelen naar een wygo abonnement en om een wifi versterker te bestellen voor op de slaapkamer. Heb toen gebruik gemaakt om mijn probleem ook eens voor te leggen en wat ik gedaan had als (hopelijk een oplossing). Dit was voor hen idd een goede zet, indien nog eens problemen kreeg ik ook mee om dan de 2,4 naar kanaal 3 te zetten. Voorlopig is dit niet nodig omdat het op kanaal voor mij nu nog werkt. Indien het probleem het zou terug voordoen na die twee aanpassingen, zal ik jou stap eens uitvoeren. Hopelijk niet nodig. 

Alvast enorm bedankt om ervoor te kijken, en misschien handig voor anderen met dit soort probleem om idd eerst eens over te schakelen naar een ander kanaal van de 2,4 ghz.

Groetjes Benny

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

@movies79 

Beste,

Ik had hetzelfde probleem als jij. En ik heb toen ook naar Telenet gebeld en een competente operator zei mij ook dat ik mijn 2,4 GHz band vast op kanaal 8 moest zetten. Hij heeft op deze manier al vele klanten geholpen in Vlaanderen, wist hij mij te vertellen. Ik heb dit ook gedaan en nu sinds maart GEEN WiFi uitval meer gehad. Nota bene, ben ik het die deze oplossing laat circuleren op de Netweters, maar velen geloven mij niet... Als je WiFi niet meer uitvalt na 2 dagen op kanaal 8 dan vermoed ik dat je gered bent...

Succes!!😉

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

wel WiFi, geen internet op nieuwe ipad 2019

Voor de gein: ik had zonet mijn 2,4 GHz kanaal weer even op automatisch gezet, en je raad het al waarschijnlijk. Na 5 minuten lag mijn WiFi er opnieuw uit.🙁

Dus terug overgeschakeld naar  kanaal 8 op de 2,4 GHz band en WiFi werkt weer.😊

Never trust in Dust