24751
netweters
|
152348
antwoorden
|
20691
vragen
|
Is het mogelijk om de reikwijdte van het draadloos netwerk te vergroten? De modem van TN staat aan de straatkant en de afstand tot de tuin is zowat 25 meter.Ik heb eigenlijk enkele meters meer bereik nodig.Ik heb wel elektriciteit in de garage naast de tuin.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag alien,
Ergens tussen in is het misschien mogelijk om een WiFi-repeater te installeren zodat je WiFi hebt voor die enkele meters of je kan een powerline adapter aansluiten in de garage en daar een router aan koppelen.
Ik zie bijvoorbeeld deze :TP-Link TL-WA 854RE.Deze heeft geen netwerkkabel nodig.Dus als ik 'm in een stopcontact steek korter bij de tuin , is dat alles ?En slechts eentje ?
Dat is zeker mogelijk. Er bestaan ondertussen al talloze manieren om je draadloos netwerk uit te breiden. De verschillende manieren hebben andere kost en andere betrouwbaarheid.
Kostprijs van de ideeën: goedkoopst 1<2<3<4 duurst
Prestaties (snelle en betrouwbare verbinding): best 2>4>3>1 slechtst
Gemak van installatie: eenvoudig 1<3=4<2 lastigst
Persoonlijk zou ik proberen om een UTP kabel te trekken aangezien die niet zoveel kost en dat is veruit de beste manier om zoiets te doen, daarna zou ik naar MoCA kijken, maar als er geen TV-aansluiting is is het ook de moeite niet, dan een repeater en dan Powerline proberen.
Voor je aan de slag gaat nog enkele extra tips:
die moca adapters vind je praktisch nie in ons Belgie landje....
Ja, die zijn moeilijk te vinden in de winkels, maar via websites als Amazon of Ebay enz. kan je ze altijd terugvinden. Zo worden ze bovendien thuis geleverd én dikwijls is het goedkoper dan in de winkel.
Ik heb mijn netwerk vergroot met een extra AP. Nu is mijn vraag stel ik hetzelfde kanaal in op dit AP als op mijn telenet modem of een ander kanaal? Dit in verband met het naadloos overgaan wanneer ik muziek stream naar een wifi luidspreker en deze zich verplaatst van AP1 naar AP2. De network name is dezelfde als deze van de telenet modem.