|
25.771
netweters
|
159.621
antwoorden
|
|
21.512
vragen
|
Mijn 3.0 (DOCSIS) modem is ingesteld met standaard Wifree, Homespot en mijn eigen SSID Familie.
Echter op onregelmatige tijdstippen valt het signaal kort weg, soms kort na elkaar, soms met grotere tussenpozen. Hij komt wel quasi onmiddelijk weer op, maar de verbinding met de clients is dan al weg en moet opnieuw gemaakt worden. Zeer vervelend.
Is dit een hardware probleem (vervanging modem nodig en het is gefixt) of kan ik er eerst nog een andere oplossing tegen aan gooien?
Bedankt voor uw wijsheid
Koen
Uiteraard. Dat is altijd stap 1.
Je kan proberen om je modem te resetten via Mijn Telenet.
Als dat niet helpt, ga je modem dan even omwisselen in een Telenet Center.
Laat iets weten als het opgelost is! 🙂
Ik heb ook een dergelijk probleem.
Al zoveel van channel gewisseld en signaalsterkte bekeken met een wifi scanner.
Wat raar is: het Telenet homespot signaal van mijn modem heeft dit probleem niet. Het blauwe signaal is van de homespot, het gele van ons eigen wifi signaal.
Best ook de modem gaan omwisselen?
Alvast bedankt,
Mvg
Hans