JayVee
Professional Meerweter
JayVee
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
27-06-2020
08:49
|
Lid sinds: 28-12-2017
Datum laatste bezoek: 27-06-2020 08:49
Ranking
Professional Meerweter
01-03-2020
17:10
@robatoras schreef: Niemand houdt je tegen als je niet tevreden bent, gewoon gratis vertrekken. Klopt, maar dat is niet de bedoeling van een community forum ("als je niet tevreden bent met wat we aanbieden, vertrek"). Ik denk dat Telenet graag polst wat er bij hun klanten leeft zodat zij met hun klanten mee kunnen evolueren. Als mensen beginnen te vertrekken is het vijf voor twaalf. Kijk, Telenet verhoogt tarieven maar belooft mee te evolueren. Ik vind dat best oké. En inderdaad heeft men bijvoorbeeld de 200 Mbps naar 300 Mbps gebracht, wat waarschijnlijk een zet was tegen Proximus Fiber eerder dan een tegemoetkoming aan de meer betalende klanten, maar goed we genieten er toch maar van. En voor wie dat nog niet genoeg is, heeft men zelfs de 1 Gbps formule ontwikkeld. Allemaal fijn. Alleen is men vergeten de FUP mee te laten evolueren. En dat "vergeten" mag je denk ik vrij letterlijk nemen. Kan het niet gewoon een loutere vergetelheid zijn? Want geef toe, de Boost formule met expliciete vermelding van Stadia gaming op 4K terwijl er nog een FUP van 750GB geldt makes no sense. Je brandt er meteen doorheen: Dus nee, ik wil niet vertrekken. Of dat is althans niet mijn eerste optie. Ik wil melden dat de FUP een probleem is geworden voor "gewoon" gebruik, iets waar de FUP nooit voor bedoeld is. En misschien ben ik wat voor op de algemene populatie hierin, Stadia is immers nog niet vrij beschikbaar, maar dat komt snel. En hun concurrenten winnen ook aan populariteit. Telenet probeert met elke reclamecampagne in de verf te zetten hoe ze de snelste, de strafste, de beste zijn. Als er straks een persartikeltje komt dat Stadia in Vlaanderen bij Telenet niet echt werkt omdat je meteen aan je FUP zit, dan is dat een heel valse noot in de reputatie die Telenet lijkt na te streven. Lijkt me niet meer dan zinnig dat men dat probleem opruimt voor het zich voor de massa kan stellen. Mocht ik bij Telenet werken en me helemaal niet bewust zijn van dit issue omdat ik zelf niet aan cloud gaming doe, dan zou ik heel blij zijn dat dit door een bestaande klant wordt aangekaart met de vraag naar een oplossing. Dat geeft mij de mogelijkheid in open discussie te treden, dit probleem aan te pakken, de pers voor te zijn of er zelfs een customer centricity verhaal van te maken (positieve spin), etc.
... Meer weergeven
01-03-2020
16:53
@PanRider schreef: Ik heb mijn contract per onmiddellijk opgezegd en surf nu echt onbeperkt via Proximus. Iets trager nu ja, maar dat weegt niet op tegen de FUP.... Net eens gecheckt, Fiber is beschikbaar op mijn adres (57 EUR/maand voor 220Mbps). Er wordt inderdaad een FUP van 3TB vermeld en dan gratis te activeren extra volume. Da's 57 EUR/maand voor 220Mbps FTTH en in de praktijk zonder FUP. Niet slecht. Ik keek ook eens voor een Boost pakket tot 440Mbps voor 15 EUR / maand extra, maar dat is blijkbaar niet in de enkel-internet pakketten beschikbaar. In de praktijk denk ik niet dat ik veel zou merken van 220Mbps vs de 300Mbps nu. Beide zouden moeten volstaan voor Stadia op 1080p en enkele andere video streams. Anderzijds, ik ben een tijd klant geweest bij Proximus/Belgacom en heb daar heel slechte ervaringen met hun klantendienst/facturatiedienst. Zodra er iets fout loopt, probeer maar eens iemand te pakken te krijgen. Die Nederlands begrijpt. Of enige technische kennis heeft. Op dat vlak scoort Telenet wat mij betreft stukken beter, of het zou in de laatste 7 jaar grondig moeten veranderd zijn. Wat natuurlijk wel kan. Nu, dit is een Telenet community forum en hoewel het zeker een interessante optie is om achter de hand te houden, is het waarschijnlijk niet de bedoeling hier aanbiedingen van concurrenten te gaan promoten. Als vergelijking ikv deze thread ivm FUP is het echter wel relevant.
... Meer weergeven
01-03-2020
16:04
1
@m-jan20 schreef: Foefelen met business abonnementen zou niet de bedoeling moeten zijn bij een professionele telecomaanbieder als Telenet. Geef de particuliere optie zonder FUP in de plaats. Dit.
... Meer weergeven
01-03-2020
14:44
@robatoras schreef: Je bent wel gratis overgezet van 200 naar 300Mbps. Gratis? Je vergeet de regelmatige prijsverhoging van Telenet, net om dit soort dingen te kunnen doen. Helemaal niet gratis. @robatoras schreef: Zolang Telenet niet overstelpt wordt van fup 750GB is te weinig, zullen ze dit niet verhogen. Bij deze?
... Meer weergeven
@m-jan20 schreef: Zal hier ook nog eens mijn oplossing voorstellen; voor klanten met een Giga Boost zou de FUP vergroot/geschrapt moeten worden. Voor 90% is 750 FUP ruim voldoende, maar die 10% zijn power users, en die power users zijn bereid om meer te betalen voor meer kwaliteit/snelheid/volume/.... €15/maand extra is overigens niet niks.... Het zou een oplossing kunnen zijn, daar ben ik het volledig mee eens. Temeer daar de verkoopspagina van giga boost vol staat met woorden zoals onbeperkt, tegelijk, continu. Temeer daar diezelfde pagina Stadia expliciet als voorbeeld aangeeft (4K dan nog). Nogmaals, ik ben geen jurist, maar voor mijn boerenverstand is dat misleiding. Misschien waard eens een heads-up naar Test Aankoop te sturen. Anderzijds, het oude Fiber 200 dat geupgrade werd naar 300 is voldoende voor 2x Stadia streamen + 2x YouTube + vrt casten. Een snelheid upgrade heb ik dus eigenlijk niet nodig. Enkel het aanpassen van de bestaande FUP in functie van de nieuwe realiteit, zoals in meer algemene termen beloofd werd bij de vorige prijsverhoging (zie enkele posts terug, "Telenet deelt mijn mening"). Nu ik echter ontdekt heb hoe Telenet tegen beloftes uit het verleden aankijkt, vraag ik me af wat ze hiermee gaan doen (zie link naar artikel over de grote netwerf in een vorige post, Telenet beloofde 1Gbps zonder meerkost maar vraagt nu 15EUR / maand extra). Misschien nuttig om daarvoor eens een ping naar HLN te sturen, voor een "vervolginterview" 😄 Nu, ik wacht nog op Telenet hun contact naar aanleiding van mijn klacht naar aanleiding van de FUP waarschuwing. Deze discussie heeft alleszins enkele interessante punten naar boven gebracht die in die discussie kunnen vermeld worden. Als het althans een echte open hoe-lossen-we-dit-probleem-op discussie wordt en niet een we-maken-een-praatje-maar-doen-toch-niks.
... Meer weergeven
@Cru schreef: @JayVee kabelabonnement is € 18,22 per maand Bedankt Cru! Is dat incl. of excl. BTW? In de veronderstelling incl. komt dat op 18.22 + 62.92 = 81.14 EUR / maand. Voor particulieren: 13.39 + 54.00 = 67.39 EUR / maand. Dus 13.75 EUR extra voor een volume upgrade. Vergelijkbaar met de 15.00 EUR speed upgrade van de speed boost. Goed om een optie te hebben als Telenet de FUP niet optrekt. Wat toch wel de bedoeling blijft natuurlijk 🙂
... Meer weergeven
@janne_man schreef: @JayVee In gewone taal gaat dat artikel over diefstal en bedrog. Met een business abonnement: - niemand eigent zich iets toe wat aan een ander toebehoort (er wordt niets gestolen, Telenet levert een dienst en de klant betaalt) - niemand gebruikt een valse naam en niemand gebruikt een valse hoedanigheid (de particuliere klant beweert op geen enkel ogenblik dat hij btw-plichtige is) - de particulier klant komt helemaal niet naar Telenet met een denkbeeldige onderneming. (...) Ook een veeleisende consument kan kiezen voor een duurder business contract en aldus genieten van een andere dienstverlening. Dit wordt nu wel verschrikkelijk off-topic. Off-topic? Ik zie niet in waarom? Als het business abonnement werkelijk een oplossing kan zijn, dan ben ik daar zeker iets mee. Alleen ben ik nog steeds niet overtuigd. Als ik weet dat ik in het systeem zal ingevoerd worden als onderneming met btw-nummer in aanvraag, dan werk ik mee aan bedrog. Misschien staat Telenet dat oogluikend toe, maar ik doe daar liever niet aan mee - correcte contracten met partijen die eerlijk zijn ten opzichte van elkaar. Het feit dat niet alle verkopers willen meewerken, zegt al genoeg. Maar het is een optie om ervoor eens naar Telenet zelf te bellen en te informeren naar hun mening. Hoewel ik daarnaast blijf vinden, omwille van de vele andere redenen hierboven reeds aangehaald, dat het niet kan dat het duurste particuliere abonnement voor gezinnen niet volstaat. De prijzen verhogen wel, de FUP niet. Klopt niet.
... Meer weergeven
@igvfer schreef: Als ik dat zo allemaal lees dan kan een gezin met 4 kids, per kid, per 1080p stream ongeveer 1.5u per dag gamen. Als er maar 2 zijn kunnen ze 3u per dag gamen. Als ze met 4 tegelijk willen spelen hebben ze ongeveer 40 Mbps nodig. Dus bij Telenet hebben ze ruim voldoende om zonder hun huisgenoten te storen hun hobby te doen. Kijk eens een paar posts terug. Een paar dagen een paar uur Stadia gamen met twee in de krokusvakantie, naast ons "gewoon" verbruik. Je ziet het volumeverbruik omhoog schieten. Mocht het allemaal ruim volstaan, dan kwam ik niet melden dat een verhoging van de FUP zich opdringt. @igvfer schreef: Inderdaad Telenet mag wat meer geven maar moet dit aan dezelfde prijs? Nee, van mij mogen ze élk jaar de prijs een beetje aanpassen, zolang Telenet garandeert dat ze "verder onverminderd [mijn] producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop [ik] ze gebruik". Bijvoorbeeld, streaming gaming. Gelukkig deelt Telenet mijn mening! Alleen moet die "theorie" dringend in de praktijk worden omgezet. @igvfer schreef: Het begint een beetje te lijken op een randgemeente in de stad. Een gezin van 6 personen waarvan er 4 een auto hebben. Op die manier staat de straat rap vol en klagen ze over het gebrek aan parkeerruimte. Aan de gemeente om die ruimte uit te breiden? Manke analogie (klimaat, milieu, ...). Maar wat is de boodschap hier? Als het duurste pakket van Telenet voor particulieren niet meer volstaat voor een gezin jonge tweeverdieners, dan moeten de gezinnen zich maar aanpassen? Customer centricity...? De wereld verandert.
... Meer weergeven
@robatoras schreef: https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/ Ik kijk er misschien over, maar ik vind daar geen vermelding van kabelabonnementen. En ik kan niet verder dan deze pagina, waar er ook niks over vermeld staat. Vandaar de vraag. Maar het is überhaupt geen oplossing voor particulieren.
... Meer weergeven
@robatoras schreef: Business prijzen zijn excl 21% btw. Voor de rest komen er geen kosten bij, kabel abonnement moet je altijd hebben, hetzelfde als bij een particulier abonnement. Hmh ok bedankt voor de verduidelijking. Dat het excl btw was stond inderdaad in de kleine lettertjes en had ik gevonden, over een kabel abonnement vind ik op de verkoopspagina echter niks. Kun je daar de prijs van meedelen? Kwestie dat ik de totaalkost ken.
... Meer weergeven
@robatoras schreef: Telenet zet in op snelheid en op volume Neem business via Telenet center zonder BTW nummer. Fibernet 300/30Mbps of Fibernet 1000/50Mbps 24 op 24 ONBEPERKT volume Geen piek of dal uren. Vraag daarbij - nu ik toch een verschil-analyse aan het maken ben - komen er nog kabel-abonnement kosten bij zoals bij een particulier internet abonnement? Op de pagina zelf zie ik het niet staan, maar graag bevestiging door iemand die het heeft 🙂
... Meer weergeven
@Ex-Netweter schreef: Een gezin met 3 opgroeiende tieners is eigenlijk een klein bedrijfje hé 😁 Het moet alleszins goed gemanaged worden 😉 maar géén van mijn 3 zijn al tieners. Je kunt je voorstellen hoe ons verbruik nog gaat toenemen over enkele jaren...
... Meer weergeven
@Ex-Netweter schreef: Op één punt heb ik wel commentaar, omdat ik niet graag beschuldigd word als aanzetter tot fraude. Een business abonnement is gewoon een abonnement dat meer aangepast aan business klanten. Er is niets onwettig als een consument een business abonnement neemt (ik zou ook niet weten tegen welke wet je dan zou frauderen). Geen persoonlijke aanvallen bedoeld! Misschien heb ik het verkeerd begrepen? Ik las in een andere thread dat men je dan in het systeem steekt als "btw nummer in aanvraag". Dat is dacht ik een bepaald statuut voor opstartende bedrijven. Als je dat - bij deze - wéét en je daarmee dus akkoord gaat, dan ben je niet meer een particulier die een business abonnement neemt, zoals je aangeeft. Je bent een particulier die zich bewust voordoet (of toelaat dat de medewerker je voordoet) als bedrijf.
... Meer weergeven
"Oplichting" is ikv Belgische wetgeving waarschijnlijk een correctere term dan "fraude"? Maar ik ben ook geen jurist. Het strafwetboek stelt: Hij die, met het oogmerk om zich een zaak toe te eigenen die aan een ander toebehoort, zich gelden, roerende goederen, verbintenissen, kwijtingen, schuldbevrijdingen doet afgeven of leveren, hetzij door het gebruik maken van valse namen of valse hoedanigheden, hetzij door het aanwenden van listige kunstgrepen om te doen geloven aan het bestaan van valse ondernemingen, van een denkbeeldige macht of van een denkbeeldig krediet, om een goede afloop, een ongeval of enige andere hersenschimmige gebeurtenis te doen verwachten of te doen vrezen of om op andere wijze misbruik te maken van het vertrouwen of van de lichtgelovigheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van een maand tot vijf jaar en met geldboete van zesentwintig [euro] tot drieduizend [euro]. Ik weet niet of dit de meest toepasselijke wetgeving ter zake is (geldt de "zaak" ook voor een dienstverlening? "aan een ander toebehoort" = Telenet is de aanbieder en kan dus kiezen voor wie ze de dienstverlening openstelt?), misschien dat er in contractrecht iets beter passend te vinden is. Maar nogmaals, ik ben geen jurist en ga me er niet in verdiepen. Gezond verstand zegt reeds dat je voordoen als iets dat je niet bent om een contract te bekomen, géén correcte manier van werken is.
... Meer weergeven
@Steven-E schreef: Afbeeldingen moeten goedgekeurd worden, even geduld. En ik kan bevestigen: nog altijd FUP bij Giga Speedboost. Die 750GB wordt bij Giga Speedboost wel sneller bereikt 😉 Ok. Via het linkje in mijn vorige post kun je alvast het effect van 2x Stadia op niet-4K zien. Ik denk dat dit voldoende aangeeft dat er een flinke zwierel aan het FUP-schroefje mag gegeven worden, 1 of zelfs 1,25 TB volstaan niet. Toch niet in maanden met schoolvakanties in. Als voorgaande de lezer doet vermoeden dat ik een soort fanatieke gamer ben (dus uitzonderingssituatie dus niet relevant), nogmaals: tweeverdieners gezin met 3 kinderen - waar zou ik de tijd halen? Samen met m'n zoon heb ik in de krokusvakantie enkele dagen wat uurtjes gegamed en bam FUP limiet (of althans al waarschuwing - maar er is nog het weekend over, we gaan er gegarandeerd tegen lopen). Tijdens de schoolweek / gewone weekends is daar echter weinig tijd voor. Als ik er al meteen tegenaan loop, dan is Telenet überhaupt niet klaar voor gamende tieners. De business fibernet oplossing lijkt op papier inderdaad veel beter bij de noden aan te sluiten. Als ik er TV en telefonie voor opzeg - wordt hier eigenlijk toch nauwelijks gebruikt - dan komt het zelfs goedkoper. Alleen het niet willen plegen van fraude houdt me nog tegen.
... Meer weergeven
Berichten die JayVee geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
10 | |||
1 | |||
2 | |||
2 | |||
3 | |||
2 | |||
9 | |||
2 | |||
1 | |||
3 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 05-04-2020 18:59 | |
2 | 08-04-2020 13:29 | |
1 | 30-03-2020 13:57 | |
1 | 29-03-2020 18:58 | |
2 | 29-03-2020 18:55 | |
1 | 29-03-2020 16:58 | |
2 | 29-03-2020 13:22 | |
1 | 28-03-2020 11:39 | |
1 | 27-03-2020 17:43 | |
2 | 26-03-2020 20:31 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4763 | 08-04-2020 13:29 |