Beantwoorden
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Het vorige onderwerp betreffende de FUP limiet, hier, werd gelockt met de boodschap dat:

 

Heb om duidelijkheid gevraagd intern (collega's die bezig zijn met de business producten). Zodra ik deze heb ga ik jullie eindelijk kunnen vertellen welke business producten je als particuliere klant zonder btw-nummer nu effectief kan en mag nemen alsook welke FUP er nu effectief van toepassing is op die business producten.

 

In dit topic dient dus niet verder gegaan te worden over business producten, dat kan in het gelockte topic eens dat unlocked is en de informatie daar beschikbaar is gesteld.

 

Waarom dan een nieuw topic? Omdat het vorige topic helemaal niet ging over business producten - het werd er als "mouw aanpassen" oplossing bijgehaald. Het topic ging er eigenlijk over dat je met een toch niet goedkoop pakket op de FUP van 750 GB botst bij "nieuw" normaal gebruik (streaming video, muziek, games) en wanneer daar eens iets aan gedaan kan worden. De lock-boodschap op het vorige topic gaat daar volledig aan voorbij, dus stellen we het hier nog eens duidelijk opnieuw.

 

Telenet zelf stelt in hun persbericht (bij een vorige prijsverhoging):

We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.

 

Wel, beste Telenet, ik zou mijn product graag gebruiken voor streaming entertainment, waar zo ongeveer de hele industrie naar toe beweegt. Zelfs jullie. Als de FUP er dan per sé moet zijn (want niet iedere provider heeft die blijkbaar, als we eens buiten het duopolie België kijken), mag die dan een beetje aangepast worden op basis van het nieuwe gebruik? Het nieuwe normaal, zeg maar. Het is niet alsof het voor jullie onverwacht komt, toch?

 

 

En bekijk deze pagina ivm de Giga Speedboost eens, waarop Telenet zelf zegt (eigen vetzetting):

  • Streamen op meerdere schermen in 4K
  • Gamen tegen supersonische snelheden
  • Allemaal tegelijk internetten zonder vertraging
  • Soaps bingen in bad, koers kijken op tv, een langspeelfilm streamen in ’t kleinste kamertje … Je kijkt zoveel je maar wil en nu ook allemaal tegelijk. En dat zonder haperen en in haarscherpe 4K-kwaliteit!
  • Giga Speedboost FTW! Games livestreamen via Twitch of de allerlaatste game, patch of update downloaden doe je voortaan duizelingwekkend snel. En je streamt de allernieuwste game met Google Stadia met 60 FPS in 4k. Game on!
  • Heel het gezin is voortdurend online tegen een ongekend tempo. YouTube kijken in razendsnelle Ultra HD, muziek luisteren in de hoogste kwaliteit en alle seizoenen van je favoriete serie downloaden. Tegelijk en non-stop. Het kan niet op!

 

Het kan niet op? De FUP van 750 GB is, cfr. de klantendienst, nog steeds van toepassing. Stadia in 4K verbruikt tot 20 GB / uur. Netflix 4K tot 7 GB / uur.

  • Dat betekent 54 minuten per namiddag/avond Stadia & Netflix*. Eén scherm elk. 
  • Of 36 minuten per namiddag/avond als je met twee Stadia speelt*. Geen Netflix.

* in de veronderstelling dat er geen enkel ander verbruik is tijdens piekuren...

 

Hier klopt iets niet... 

 

100 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee 

Waarom meld je dat niet rechtstreeks bij Telenet? Hier kan daar niets aan gedaan worden.

Doe uw voorstel aan Telenet.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@louishufk ik heb het al aan de klachtendienst gemeld. Heel vriendelijke en empathische persoon aan de lijn gehad, die mij binnen de week zou terugbellen. Is niet gebeurd. Ook de volgende week niet. Ik heb dan maar zelf teruggebeld - andere persoon aan de lijn - en er zou een oplossing gezocht worden. Er zou dezelfde dag teruggebeld worden. Niet dus.

Twee dagen later bel ik zelf terug. Er zou die dag zelf nog een antwoord komen. Om 15u55 bel ik opnieuw, want de lijnen sluiten om 16u, en er was nog geen antwoord. Maar geen zorgen, de binnenkomende lijnen sluiten wel om 16u, maar de dienst werkt langer. Ik zou nog gebeld worden. Noppes.

Ook de volgende week, noppes. Nog maar eens teruggebeld. De vriendelijkheid en empathie is al wat verder te zoeken, maar dat ligt misschien aan de speciale omstandigheden. Deze keer zou geen oplossing worden gezocht want, als er een oplossing ligt in business abonnementen, dan kent men daar niet veel van. Doorgeschakeld naar de business afdeling waar men mij dan, cfr. @robatoras, blaaskes heeft wijsgemaakt. En teveel heeft aangerekend voor het afgesproken abonnement. Maar dat laatste kwam in orde na nog eens bellen naar de facturatiedienst.

 

Lang verhaal om te zeggen, ik heb gepoogd dit aan Telenet te signaleren en geduldig op een antwoord gewacht, maar op een bepaald moment is de reeks verbroken beloftes aan de telefoon toch net iets te lang aan het worden en heb je niet meer de indruk nog serieus genomen te worden.

 

Er is nog een andere weg om aandacht te trekken, en dat is door hier een topic te openen. Wat op het forum wordt gezegd, wordt door de admin meegenomen ter interne bespreking. Zolang hier animo is rond de FUP, en hoe meer animo er is rond de FUP, hoe meer men het daar kan herhalen. Wat ik zeg (zie ander topic) lijkt bij veel mensen toch enigszins te resoneren en ik wil vermijden dat de animo volledig stilvalt na het sluiten van dat topic, gegeven dat de sluiting niet echt in lijn is met het originele onderwerp.

 

De derde weg is uiteraard bredere media aandacht, maar daarvoor moeten we wachten tot na het Corona tijdperk natuurlijk.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee   Los van het al of niet voldoende zijn van de FUP, nog even dit meegeven.

Op een xDSL lijntje kunnen ze max. met 2 in 4K gamen maar dan is het voor de rest van het gezin game over qua internetten en TV kijken. Want 4K gebruikt +-44 Mbps.

Bij Telenet kan elke klant die meer of Basic internet heeft dit doen met 4 personen en dan zal er nog deftig TV kunnen worden gekeken en gesurft door andere gezinsleden.

In het eerste geval moeten de routers waar je als klant op aangesloten bent 180 Gbps aankunnen.

In het 2e geval moeten deze routers al 720 Gbps aankunnen.

Dan kunnen ze 2 dingen doen om te beperken. Als ze zien dat je uw volle 200 Mbps of zelfs 800 Mbps aan het gebruiken bent, je snelheid verlagen maar dan doen ze afbreuk aan hun snelste internet.

Of ze verlagen je snelheid na een bepaald verbruik in de piekuren. Wat op bepaalde momenten hun belasting verlaagt vermits iedereen met andere verbruiksperiodes zit.

Ik ben ervan overtuigd dat Telenet de FUP gaat aanpassen maar dat dit vermoedelijk niet gratis gaat zijn.  Want hoe hoger de capaciteit = snelheid van hun lijnen worden hoe meer routers en apparatuur ze moeten plaatsen om dit aan te kunnen.

Dus geduld.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@igvfer vergelijking met koper-providers gaan niet echt op. Een vergelijking met FTTH is interessanter, zowel qua prijs als snelheid ligt dat meer in dezelfde lijn.

 

De toekomst, waar we bij elke prijsverhoging voor betalen, is er nu. Telenet is er niet. Excuus, geen waar. De marketing afdeling van Telenet is er wel. Maar de FUP is er niet. Bekijk de Speedboost pagina eens? Hoe rijm je de beloftes die daar staan met hetgeen werkelijk aangeboden wordt? Als men het niet kan, dan moet men ook niet doen alsof...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee   De vergelijking met de koperproviders is maar om te laten begrijpen waarom zij meer speling hebben.  De FTH providers gaan dezelfde problemen hebben als Telenet, want ik zie er geen enkele tot nu toe die meer dan 500 Mbps aan biedt. Zeker niet als full duplex want dan moeten ze 1000 Mbps aanbieden ( 2x500).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@igvfer  schreef:

@JayVee   De vergelijking met de koperproviders is maar om te laten begrijpen waarom zij meer speling hebben.  De FTH providers gaan dezelfde problemen hebben als Telenet, want ik zie er geen enkele tot nu toe die meer dan 500 Mbps aan biedt. Zeker niet als full duplex want dan moeten ze 1000 Mbps aanbieden ( 2x500).


De snelheid is, vanaf een bepaalde waarde, irrelevant. Ihb in dit onderwerp gaat het over de FUP. Ik heb weet van 2 FTTH providers die FUP-loos zijn...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee 

Als de snelheid (vanaf een bepaalde waarde die je onbepaald laat) irrelevant is, vraag aan  Telenet om je snelheid te verlagen tot 100, zo heb je tien keer langer plezier. 

 

Dat je gefrusteerd bent, kan ik begrijpen. Ik weet wel dat de herhaling de basis is van het onderwijs, maar op een forum steeds hetzelfde blijven herhalen, klinkt afgezaagd.

 

Jij hebt een standpunt en Telenet heeft een standpunt. Als beide partijen niet tot een overeenkomst kunnen komen, dan gaan beschaafde mensen dat probleem voorleggen aan de gepaste autoriteit. In dit geval is dat de ombudsdienst van de Telecom. De toegang is laagdrempelig en het kost niets. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Verlaag zelf je snelheid met NETLIMITER

Up and down apart regelbaar.

Alle inkomend en uitgaand verkeer kun je apart regelen via Netlimiter waar elk IP nummer te zien is.

Voorbeeld 1000/40Mbp    verlaag je makkelijk met Netlimiter naar 100/10Mbps indien nodig

.

Zelfs iemand op zijn IP nummer apart verlagen

Bedoel je dat.?

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@janne_man  schreef:

@JayVee 

Als de snelheid (vanaf een bepaalde waarde die je onbepaald laat) irrelevant is, vraag aan  Telenet om je snelheid te verlagen tot 100, zo heb je tien keer langer plezier. 


Het is verrassend hoe snel men off-topic gaat hier, en nog verrassender hoe het de kraks zijn die er een krak in zijn. Het topic gaat niet over snelheid maar over FUP.

 

En de reactie zelf slaat nergens op. Aan 100 heb je niet tien keer langer plezier. Dat zou veronderstellen dat "plezier" betekent continu op volle snelheid gaan, wat helemaal het punt niet is.

Haal er mijn voorbeelden eens opnieuw bij. 1X Stadia en 1X Netflix, of 2X Stadia en geen Netflix. Je hebt helemaal geen 1 Gbps nodig om die voorbeelden te halen. Maar je kunt er door de FUP nog geen uur per namiddag/avond van genieten...

 


@janne_man  schreef:

Jij hebt een standpunt en Telenet heeft een standpunt. 


Grappig genoeg hebben de marketing-/verkoopsafdeling van Telenet en ik hetzelfde standpunt. Zie de quote bij prijsverhogingen en de quotes van de Boost pagina. Echter wordt dat standpunt niet in de praktijk omgezet en dát is de frustratie. 

 

Je doet alsof het een mij vs Telenet verhaal is, maar ik nodig je uit om echt eens de Boost verkoopspagina te lezen en mij dan met rationele argumenten uit te leggen hoe dat rijmt met een FUP van 750 GB. Dat is niet mij vs Telenet, dat is Telenet vs Telenet.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

@JayVee De derde weg is uiteraard bredere media aandacht, maar daarvoor moeten we wachten tot na het Corona tijdperk natuurlijk.

 

En jij geloofd dat.

WE LATEN ONS NIET PLUIMEN    Heeft Duiiiiiiiiizenden handtekeningen op gebracht.

Wat is er van terecht gekomen NIETS.De prijzen gingen gewoon de hoogte in.

Al wat het soms verdoken.🤔

Ze houden je gewoon aant lijntje lang wachten en dan telefoon verbreking.

Een klant meer of minder liggen ze in Mechelen niet van wakker.

Die Fup daar beslist Telenet over,gewoon wachten.

Zolang de overgrote meerderheid toe komt met 750GB zul jij vissen achter het net.

En de echte grootverbruikers zitten bij Telenet,tussen 24 en 12 is het onbeperkt.Aan 300Mbps of 1000Mbps.Concurentie onbeperkt aan een schamele 95Mbps over koper is er niet.

 

0 Likes
JayVee
Professional Meerweter
Berichten: 119
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@robatoras  schreef:

@JayVee De derde weg is uiteraard bredere media aandacht, maar daarvoor moeten we wachten tot na het Corona tijdperk natuurlijk.

 

En jij geloofd dat.

WE LATEN ONS NIET PLUIMEN    Heeft Duiiiiiiiiizenden handtekeningen op gebracht.

Wat is er van terecht gekomen NIETS.


Pffff, te veel werk. Eerder langs hier. Dan media tippen. Dan aan de kant gaan zitten en kijken wat er gebeurt.

 

Ik heb er niks op tegen dat Telenet hun prijzen indexeert zolang men de daarbij gegeven quotes (zie eerste post) ook in de praktijk brengt. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Nog 3 maand dan zitten we standaard aan hun jaarlijkse  prijsverhoging

Mischien wat meer Fup volume🤔.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten

Na dat verhaal van @JayVee te hebben gelezen (en je ziet dat vaker, ook bij andere operatoren), moet er toch écht een oplossing komen voor het We gaan je terug bellen. Als ik dat antwoord krijg, weet ik al hoe laat het is...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

FUP limiet verhogen voor niet-Business producten


@JayVee  schreef:

@igvfer  schreef:

@JayVee   De vergelijking met de koperproviders is maar om te laten begrijpen waarom zij meer speling hebben.  De FTH providers gaan dezelfde problemen hebben als Telenet, want ik zie er geen enkele tot nu toe die meer dan 500 Mbps aan biedt. Zeker niet als full duplex want dan moeten ze 1000 Mbps aanbieden ( 2x500).


De snelheid is, vanaf een bepaalde waarde, irrelevant. Ihb in dit onderwerp gaat het over de FUP. Ik heb weet van 2 FTTH providers die FUP-loos zijn...


Kleine vraag (geen verwijt) waarom ga je niet bij hun? Ik had in vorige topic gelezen dat je van plan bent Digitale TV te schrappen (cord cutter zoals dat dan heet). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.