24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Het vorige onderwerp betreffende de FUP limiet, hier, werd gelockt met de boodschap dat:
Heb om duidelijkheid gevraagd intern (collega's die bezig zijn met de business producten). Zodra ik deze heb ga ik jullie eindelijk kunnen vertellen welke business producten je als particuliere klant zonder btw-nummer nu effectief kan en mag nemen alsook welke FUP er nu effectief van toepassing is op die business producten.
In dit topic dient dus niet verder gegaan te worden over business producten, dat kan in het gelockte topic eens dat unlocked is en de informatie daar beschikbaar is gesteld.
Waarom dan een nieuw topic? Omdat het vorige topic helemaal niet ging over business producten - het werd er als "mouw aanpassen" oplossing bijgehaald. Het topic ging er eigenlijk over dat je met een toch niet goedkoop pakket op de FUP van 750 GB botst bij "nieuw" normaal gebruik (streaming video, muziek, games) en wanneer daar eens iets aan gedaan kan worden. De lock-boodschap op het vorige topic gaat daar volledig aan voorbij, dus stellen we het hier nog eens duidelijk opnieuw.
Telenet zelf stelt in hun persbericht (bij een vorige prijsverhoging):
We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.
Wel, beste Telenet, ik zou mijn product graag gebruiken voor streaming entertainment, waar zo ongeveer de hele industrie naar toe beweegt. Zelfs jullie. Als de FUP er dan per sé moet zijn (want niet iedere provider heeft die blijkbaar, als we eens buiten het duopolie België kijken), mag die dan een beetje aangepast worden op basis van het nieuwe gebruik? Het nieuwe normaal, zeg maar. Het is niet alsof het voor jullie onverwacht komt, toch?
En bekijk deze pagina ivm de Giga Speedboost eens, waarop Telenet zelf zegt (eigen vetzetting):
Het kan niet op? De FUP van 750 GB is, cfr. de klantendienst, nog steeds van toepassing. Stadia in 4K verbruikt tot 20 GB / uur. Netflix 4K tot 7 GB / uur.
* in de veronderstelling dat er geen enkel ander verbruik is tijdens piekuren...
Hier klopt iets niet...
Opgelost! Ga naar oplossing.
@robatoras dat klopt. Staat zeer goed aangegeven. Mensen die hulp nodig hebben met een probleem zien Netweters onder 1 van de opties staan. Op de hoofdpagina zie ik het vandaag zelfs groter staan. Ik denk ook dat de meeste mensen hier goed geholpen worden door leden van het forum. Maar ik vermoed dat veel mensen daarna niet meer terugkomen. De mensen die al lang lid zijn, ik zie er hier vele, die blijven meestal om hun kennis te delen en andere mensen zo te kunnen helpen. En gelukkig bestaat dat ook want heel veel dingen kan de klantendienst niet oplossen of kunnen de mensen zelf oplossen.
Iets anders is het onderwerp FUP. Dit is geen technisch probleem dat andere leden kunnen oplossen. Hier kan het forum dienen voor een discussie en dingen aan te kaarten bij Telenet. Je bereikt niet de mensen die ervoor een technisch probleem hadden, want die komen hier niet meer op.
Als ik naar mezelf kijk (je moet toch altijd eerst naar jezelf kijken). Ik ben twee keer lid geweest op netweters. Eenmaal met het testen van de nieuwe tv box (voor ik dus tijdelijk cord cutter was) en vervolgens opnieuw lid geworden toen ik zelf actief opzoek was naar het FUP probleem (en ik dus al wist dat netweters (en Telenet meekijkt) bestond. Verder hou ik me maar sporadisch bezig met het forum, waarom? Ik heb geen technische problemen en heb niet de nodige kennis, in tegenstelling tot andere, om andere te helpen. Los daarvan heb ik meestal ook weinig tijd 😉
Telenet hoeft niet mee te kijken op Netweters
Ze weten best wat iedere klant per dag verbruikt.
Hoeveel er op smalband belanden;dat werkt automatis.
Als er voldoende klachten binnen komen in Mechelen,en dan bedoel ik geen 5% van de klanten veeeeeeeel meer,dan zouden ze mischien ik aktie komen.
@robatoras schreef:
Telenet hoeft niet mee te kijken op Netweters
...
@robatoras toch wel, om jullie allemaal in het oog te houden. 😉 Alleszins, jullie mogen er zeker van zijn dat er geregeld vanuit verschillende afdelingen binnen Telenet naar De Netweters wordt gekeken, alsook dat wij (ikzelf of moderatoren) soms zaken intern doorsturen (ook zonder dat we dit communiceren op de community). Dus gezonde discussies, blijf ze zeker voeren.
Zeg eens in Mechelen tegen CEO John Porter dat ik gok op Fup verhoging naar (1000 tot 1500GB) en de upspeed met 10Mbps omhoog voor de boosters.Dit in 'n kleedje gestoken voor de volgende prijsverhoging.
Duco Sickinghe had vroeger wel een luisterend oor naar zijn klanten,
Die kon je mailen en gegarandeerd antwoord terug.
Vraag het maar eens na aan de secretaresse Duco van toen ...staff@telenet.be
Is nu wel de grote man van KPN in Nederland.
Ik persoonlijk heb aan Fup niets kom nooit boven de 450GB
In de dal ben ik niet vies van TB's voor mijn back_ups.
@robatoras schreef:Ik persoonlijk heb aan Fup niets kom nooit boven de 450GB
In de dal ben ik niet vies van TB's voor mijn back_ups.
Ik had al zo'n vermoeden 😉
@m-jan20 schreef:
@robatoras schreef:Ik persoonlijk heb aan Fup niets kom nooit boven de 450GB
In de dal ben ik niet vies van TB's voor mijn back_ups.
Ik had al zo'n vermoeden 😉
Vreemd, @robatoras, dat je hier dan eerder voorstander bent voor wijzigen van de FUP?
Van mij mag best een verhoging van Fup in de piek uren.
Daarmee ga ik zekers mijn volume verbruik niet opvoeren.
Ik zit er persoonlijk niet op te wachten.Ik kom vlot toe.
Kom hier elke maand maar 250GB halen, LOL
Dag 23 zit nu aan 114GB van de 750GB
Nog wat interessante feitjes voor de discussie:
@robatoras schreef:@JayVee En wat denk je daar mee te bereiken.
Idem dito.
@robatoras schreef:Ik zit er persoonlijk niet op te wachten.Ik kom vlot toe.
... in deze thread vs
@robatoras schreef:Ze geven zelf toe dat het netwerk het aan kan als iedereen thuis is.
Jaarlijkse data groei,waar blijft hun antwoord op die 750GB die ze al jaren hanteren.
en
@robatoras schreef:
Jaarlijks wordt er meer en meer data verbruikt,foefjes verkopen,en stiekem de prijzen verhogen.
Waarom passen ze dan de volumes niet aan die al jaren hetzelfde blijven.
Waarom verhogen ze dan de snelheid naar 300Mbps tot 1Gbps.En niet het volume.
Nog sneller op smalband.Een snelle auto verbruikt ook meer.Hebben ook een grotere tank.
... in deze thread. Wat is er veranderd?
Ik moet zeggen, sinds ze de daluren hebben veranderd naar 00:00 - 17:00 kom ik niet meer in de problemen. Ook de snelheid van 20 mb/s is perfect doenbaar, al is de 2 mb/s upload soms wel een probleem.
Op 4 april is mijn Telemeter op 0 gezet, en ik denk niet dat ik deze maand op smalband zal terugvallen (als ik naar het gemiddeld piekverbruik van vorige periode kijk).
Wat niet wegneemt dat ik nog altijd voorstander ben van het verhogen van de FUP (zeker voor de Gigaboost klanten).
Welke gek gaat er nu 1Gbps gebruiken tijdens de piek uren
Jij doet zo precies als dat de uren tussen 24 en 12 uur smiddag's niet bij de dag horen😂
Een snelle auto met grote tank moet zich ook aan de regels houden in het verkeer.
Met nog 5 dagen te gaan zit ik aan bijna 800GB waarvan er maar 117GB in de piek uren.
We zullen zien wat Telenet er van denkt nu ze tot 17 uur volle speed kunnen gaan
Natuurlijk zullen ze meer traffic hebben verzet,maar meer dan 750GB zie ik nog niet gebeuren de eerste maand...den
@robatoras schreef:Welke gek gaat er nu 1Gbps gebruiken tijdens de piek uren
Jij doet zo precies als dat de uren tussen 24 en 12 uur smiddag's niet bij de dag horen😂
Het wordt afgezaagd. Deze "gek" werkt overdag en slaapt 's nachts.
Je reacties in de andere thread waren faliekant tegen de FUP gericht maar in deze thread ben je een gek als je ertegenaan loopt. Beetje consequent zou leuk zijn.
@JayVee Je krijgt anders maar weinig reactie op jou tread voor meer fup.
Op iets meer dan 1 hand te tellen.
Denk je nu echt dat ik snachts nie slaap,al mijn up-dates en andere grote bestanden worden automatis verwerkt.Moet ik niet voor bij de PC zijn🤔