raverke95
Experienced Meerweter
raverke95
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
17-01-2025
19:51
|
Lid sinds: 02-04-2018
Datum laatste bezoek: 17-01-2025 19:51
Ranking
Experienced Meerweter
16-11-2021
14:58
2
Het probleem is opgelost en had inderdaad niks met Telenet of het netwerk te maken. De tv's hebben ook nog een instelling "groepsnaam". Die moet op elke tv dezelfde zijn. Blijkbaar heeft er hier iemand aan het spelen geweest en daar een karakter van veranderd. Dit had ik al eerder gezien, maar na de groepsnamen gelijk te zetten, moeten de tv's nog een hardreset krijgen. Zoniet werkt dat nog niet...
... Meer weergeven
13-11-2021
10:04
Safespot heb ik gechecked, staat niet aan. Er is in die Netgear inderdaad een mogelijkheid om gastnetwerken in te stellen, maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Er zijn bepaalde toestellen die hier een vast IP-adres hebben om ze makkelijk terug te vinden binnen hun apps enz. De televisies niet. Loewe heeft een app, hier zijn ze wel altijd zichtbaar in. Het klopt wel wat igvfer zegt: al hun ip-adressen zitten ergens tussen die 192.168.0.100 en 254. Zeker geen 192.168.1.XXX. Als ik die Netgear juist had, had ik aanvankelijk die als router laten staan. Gaf steeds problemen met een oude internetradio. Daar zou ik het meteen aan merken moest de router versprongen zijn. Zie foto, ik veronderstel dat de televisie dan bij dezen een poort in het LAN netwerk bedoelt? Waar ik steeds aan twijfel: als ik even alles reset, schakel ik best eerst de tv's in, dan de Telenet modem en dan de Netgear, of maakt dat niet uit? Dat resetten ga ik eens testen op dinsdag. Kan niet eerder wegens thuiswerkers hier.
... Meer weergeven
12-11-2021
09:56
daar staat inderdaad de bewuste poort niet bij. Vreemd. Achter de Telenet modem staat een Netgear mesh systeem, dat zich gedraagt als acces point. Staat er inmiddels 2 jaar en heeft het altijd prima gedaan. Niet in de instellingen gezeten. Wat wel is: we zijn 4 dagen van huis geweest en sindsdien is het denken we. In tegenstelling tot wat ik gewoonlijk doe, geen elektriciteit oid uitgeschakeld. Het is wel zo, we hebben de laatste weken enorm veel stroomonderbrekingen gehad door werken in de buurt. Wat ik nog niet getest heb, is alles eens van de stroom halen en opnieuw opstarten. Kan nog een idee zijn.
... Meer weergeven
12-11-2021
09:29
Op mijn thuisnetwerk heb ik 5 Loewe tv's staan. Ze "zien" elkaar staan in het thuisnetwerk. In de settings van die toestellen staat dat ze communiceren via IP-poortnummer 17123. Dat werkt al 4 jaar zo perfect. Om God weet welke reden ziet geen enkele tv de andere nog staan op het moment. Op zich is er niks aan het thuisnetwerk veranderd. Kan het zijn dat Telenet die poort plots gaan blokkeren is? (modem reeds aan/uit gezet, switch aan uit gezet, geen oplossing)
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
IPv4
-
IPv6
-
portforwarding
-
router
01-10-2021
12:46
Het feit is als men reclame laat zien gedurende één minuut dat dat allemaal nog acceptabel is. Maar men moet een kat een kat noemen. Het gebeurt wel vaker dat een uitzending 7 min duurt en dat er 8 minuten reclame volgt. NIEMAND kijkt daar op die manier naar. Op die manier zijn wij al eens VTMgo kijker. Een serie die 45 min duurt wordt jammer genoeg ook 2x onderbroken met reclame, maar die duurt vaak geen 2 minuten. Dan doe je de moeite niet om wat anders beet te pakken en kijk je er toch automatisch naar. Misschien is dat een tip? Waar menig persoon voor vreest: Telenet kennende, nu beginnen ze met 1 minuut aan het begin van de uitzending niet doorspoelbaar te maken (straks ook bij de VRT las ik gisteren, een zender die betaald wordt met belastinggeld btw). Tegen dat we enkele jaren verder zijn hebben we de reclameblokken die we nu kennen niet doorspoelbaar PLUS aan het begin van de uitzending. Sorry, maar dan is reguliere tv voor mij sowieso gedaan. Als jullie nu gaan zeggen dat ik uit m'n nek **bleep**: als VTM in '89 begon (heb ik nog VHS opnames van) had je een gemiddelde film die één maal onderbroken werd met 5 min. Ook dat was haalbaar. Zie 30 jaar later...
... Meer weergeven
17-08-2021
10:08
@flip1953 schreef: Op dit ogenblik is zo'n "TOF" filter dus absoluut niet storend voor je internet ... Tenzij ze gewoon de verkeerde plaatsen + je coax afknippen zoals ze in het verleden hier deden. Ooit van een Telenet medewerker gehoord dat ze mensen rondsturen die amper kunnen lezen/schrijven om zo'n filters te plaatsen. Dat die filters nu geplaatst worden, of dat die personen die tijd in de kroeg gaan zitten, daar kraait geen haan naar. Al vaker (vooral toen er nog analoge tv was) op depannage gemoeten omdat mensen hun tv zogezegd kapot was. Gewoon geen signaal. Lang verhaal kort: de filter was bij de buren gestoken terwijl degene die Telenet had opgezegd lekker verder keek.
... Meer weergeven
15-08-2021
11:54
Als je bij Orange tv neemt, dan kan men toch onmogelijk een filter zetten, want dan zit je ook zonder Orange tv... . Een vriend van me doet het op dezelfde manier al jaren, werkt perfect. En die filters... Toen ik zoveel jaren geleden even overgestapt was naar satelliet tv van TVV, dan kwam men ook een filter plaatsen. Overdag toen we niet thuis waren. Coax afgeknipt, niks meer, filter in de plek. Nota bene op vrijdagavond. Geen internet meer, geen vaste lijn, nada. Betaalde voor die twee laatste nog wel genoeg. F-connector aan die Coax, niks, filter filterde alles weg. Wat moet je dan doen, tsja, filter wegnemen natuurlijk. Is er altijd afgebleven.
... Meer weergeven
13-08-2021
20:14
1
Het grootste probleem is een stuk arrogantie bij Telenet. Als elektronica en tv's je hobby en je beroep is, moet je nu eenmaal toegeven dat Telenet momenteel technisch gezien de beste speler op de Belgische markt is. Dat weten ze donders goed en vandaar hun enorme arrogantie. Ze hebben nu éénmaal (voorlopig) het beste internet, ze hebben de meest gebruiksvriendelijke tv oplossingen... Proximus hapert om de vijf voet. TV-Vlaanderen hun klantendienst beschuldigen hun klanten van piraterij omdat je niet hun decoders gebruikt. Orange zou nog een twijfelgeval kunnen zijn in de toekomst... Bij telenet in 13 jaar één maal een defecte modem gehad, voor de rest werken hun systemen top. In onze "nieuwe" verkaveling hoor je bij Proximus klanten andere verhalen. Het TV-Box verhaal ben ik het niet over eens... In een OneUp heb je sowieso kabelaansluiting voor je modem te "voeden". Neem je die niet met TV-Box, gaat er 20€ van de rekening af. "Ja maar, dat is kabelabonnement." Klopt niet, want je hebt fysiek kabelaansluiting om internet en vaste lijn te laten werken. "Ja maar, dat is voor auteursrechten die 18,..€." Klopt niet, want ga je voor "flow-tv", betaal je 9,50€ sur plus en kijk je ook op je tv toestel, echter middels een tvOS of Android-TV app. Mijn Whoppa destijds heb ik vandaag nog altijd 10€ goedkoper omdat er geen digicorder bij zit. Heb wel kabelaansluiting en CI+ kaartjes. Met 200Mbit download snelheid (die ik effectief ook haal) kom ik soms niet toe. Die 1Gbit van OneUp interesseert me erg veel. Gewoon door die opgedrongen TV-Box haal ik het NIET in huis. Sterker nog: parasiet netwerk of niet, maar als Orange straks ook met 1Gbit internet komt (blijkbaar in proefproject volgens hun website), kan Telenet het schudden. (edit: jammer genoeg nog niet voor direct, glasvezel is nog niet voor direct in ons dorp blijkt nu op de site van Fluvius) Kennissen genoeg met een Telenet abonnement. Mijn CI+ kaartjes op hun naam activeren en dat werkt met Orange even goed.
... Meer weergeven
12-08-2021
21:06
Kijk, ik heb nu een all-in-one pakket zonder digicorder, met CI+ kaartjes. Dat was een Whoppa. Ook toen werd er geroepen dat een Digicorder niet nodig was (en het was eigenlijk toen al wel zo). Door die miscommunicatie heeft een medewerker van een Telenet center dit abusievelijk ook zo aan mij verkocht. Omdat ik toen zo slim was dat op papier te laten zetten heb ik dat zo kunnen houden. Telenet heeft me daar de weken nadien wel 10x voor gebeld dat dit niet kon/mogelijk was en een digicorder moest. In het topic "bestaande CI+ kaartjes bruikbaar in nieuwe ONEup is diezelfde discussie weer aan bod gekomen. Opnieuw is dit gestopt met de bevestiging dat nieuwe Telenet TV abonnees en nieuwe all-in-one pakketten met kabel-tv aansluiting uitsluitend nog met TV-Box geleverd worden. bron: https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Bestaande-CI-kaartjes-nog-bruikbaar-in-nieuwe-ONEup/m-p/124568#M15872 Antwoord van Suzy op 28-04-2021 17:41 ook hier: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/ (we spreken over kabel tv, niet app tv) Ik weet maar al te goed dat een kabel aansluiting zonder wegfiltering van de 290MHz en 322MHz resp. het compacte dan wel volledige digitale signaal elke fatsoenlijke tv met DVB-C tuner kan ontvangen. Ik heb diverse tv's in huis dewelke met beide systemen werken (zit aan mijn limiet van CI+ kaartjes, dus enkelen werken met het compacte signaal) Proximus is logisch dat zij niet zonder decoder kunnen; ze werken immers niet via de kabel. Geen enkele tv heeft bij mijn weten andere tuners aan boord dan DVB-C,T of S. Of dat is ook weeral veranderd: maar bij TV-Vlaanderen had je toch ook CI modules en kaartjes om een toestel met DVB-S tuner van satelliet ontvangst te voorzien? Ik heb het voor mijn Whoppa een tijdje zo gedaan. Wegens vele storingen door weersinvloeden kijken we satellietgewijs enkel nog FTA (waar ik HBB tv van Duitsland enorm bewonder, kan Telenet ook nog wat van leren) Nu goed, back on topic: tenzij sinds de bevestigingen van Suzy in april nog iets veranderd is, vrees ik dat mijn stelling helaas wel klopt. Geen kabel tv meer zonder 20€ kostende TV-Box...
... Meer weergeven
11-08-2021
22:40
2
Bij het stoppen van analoge tv werd duidelijk dat iedereen met een nieuw kabelabbo verplicht de TV-Box a rato van 20€ per maand er bij moest pakken. Het is nu wel hééééél duidelijk waarom. Ik heb van in den beginne tegen digiboxen/digicorders geweest. Men heeft de technologie om alles in het tv toestel te steken. Digidinges is net zoals het distributiekastje dat men in de jaren 70 gebruikte om de mensen van S kanalen te voorzien toen dergelijke kanaalkiezers amper in tv's te vinden waren. Enkel is een digiding digitaal en met afstandsbediening. En zit er mensenkl*tensoftware in. Nu goed, ik heb zoiets niet en dus ook geen terugkijk tv. Als ik wat vergat op te nemen, gebruiken we al eens VTMgo. In den beginne van die app had je reclameblokken die niet door te spoelen waren. Echter, ze duurden amper een minuut. We betrapten er onszelf op dat we meer en meer die app gebruikten. Een serie van een uur die twee keer een minuutje werd onderbroken is niet storend. Sterker nog: je KIJKT effectief nog naar die reclameblokken. Ga je wat anders doen is de kans te groot dat je wat mist. Misschien is dat eens een tip om in te voeren bij opnames: zorg ervoor dat de uitzending vs reclametijd niet meer fifty fifty is, maar erg korte reclame. Geen haan kraait ernaar dat die niet door te spoelen is dan en wellicht blijft men zitten en wordt er effectief naar gekeken. Men kan naïef zijn als de pest: de startblok reclame is een volgens mij een begin. Weldra kan er niets meer doorgespoeld worden. Bij Allo bij de Wegpolitie twee keer tien minuten reclame, verplicht? Kan ik daar niet meer naar kijken...
... Meer weergeven
26-05-2021
19:22
Op zeker moment is de Netatmo app geupdate en sindsdien is de foutmelding verdwenen. Alles werkt, maar een bezoeker beantwoorden op 4G is nog steeds véél te traag. Ik hoop dat ze op een goeie dag toch HKSV implementeren en hoop dat het en passant sneller zal verbinden. Inmiddels ook enkele Eufy bewakingscams gehangen. Eentje zit op HKSV en die verbindt merkelijk sneller dan de anderen zowel via hun eigen Eufy app als via HomeKit. (heel mijn uitleg geldt uiteraard op 4G. Via wifi gaat alles prima)
... Meer weergeven
27-04-2021
19:20
2
@Suzy schreef: Om een CI+ kaart te laten werken of om het compacte signaal te ontvangen heb je een kabelabonnement nodig van Telenet. Ook goed om te weten: een kabelabonnement apart wordt al enige tijd niet meer verkocht, er zit steeds een decoder of TV-box bij. In ONE en ONEup kan je kiezen voor de optie TV iconic, dit bevat het kabel abonnement en de huur van de decoder/box. Ook van mijn kant bedankt dat deze onduidelijkheid nu eindelijk eens opgelost is. Wat ik wel erg jammer vind en blijf vinden is dat Telenet het uitschakelen van analoge tv heeft gebruikt als laatste zetje om hun decoder willens nillens door de mensen hun strot te rammen. In het dagelijkse leven hou ik me vrij veel bezig met herstellen van tv-toestellen en plaatsen/instellen van nieuwe. Met het uitschakelen van het analoge signaal is het eens te meer duidelijk geworden dat er nog redelijk veel mensen zijn die echt geen boodschap hebben aan een settopbox voor diverse redenen (dit behoort een ander topic toe). Ook redelijk wat oude mensen die ergens wel internet nodig hebben op een eenvoudig tabletje om toch iet of wat mee te kunnen. Hun vraag is meestal: gewoon tv kunnen kijken, zo eenvoudig mogelijk. Vaste lijn en licht internetabonnementje. De CI+ kaartjes is voor dergelijk publiek op tv gebied een godsgeschenk. Erg jammer dat Telenet toch een zekere vorm van egoïsme aan de dag legt door hier geen gepast tarief voor te voorzien en de kaartjes meer en meer naar de achtergrond te drukken. Ooit komt dat wellicht, maar vandaag de dag is lineaire tv nog lang niet dood hoor!
... Meer weergeven
27-04-2021
16:56
1
Naar aanleiding van jouw commentaar, master-magic1, waarvoor dank, dacht ik van hetzelfde nog eens in de Telenet chat te vragen. Per slot van rekening staat het dan "op papier". Ook die persoon zei eerst dat het ging, doch na de vraag van het kabelabbo, ging hij het navragen. Kwam terug met de info dat er eerst 20€ maandelijks op tafel moet gelegd worden zoals jij dacht. Dat impliceert dat hun One abbotjes PAKKEN duurder zijn dan het vroegere Wigo.
... Meer weergeven
27-04-2021
16:25
Zonet Telenet Klantendienst aan de lijn gehad. Als men Telenet OneUp neemt zonder optie tv, blijven de CI+ kaartjes gewoon werken. Zonder meerkost. Toch interessant dan 🙂 Het bericht dat gemarkeerd is met "oplossing" hier, mag meteen gewijzigd worden, want dat was de oplossing niet!
... Meer weergeven
Berichten die raverke95 geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 |
door
luc55
| ||
1 | |||
2 |
door
Ex-Netweter
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 01-11-2024 12:24 | |
1 | 30-05-2023 11:11 | |
1 | 09-04-2023 09:57 | |
1 | 15-11-2022 11:19 | |
1 | 14-11-2022 20:40 | |
1 | 16-10-2022 12:06 | |
1 | 18-09-2022 09:43 | |
1 | 05-06-2022 10:09 | |
1 | 24-05-2022 22:00 | |
1 | 12-04-2022 11:05 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4750 | 05-02-2022 17:00 | |
3172 | 16-11-2021 14:58 |