Beantwoorden
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Ik heb jullie goede raad/tips eens nodig. Ik leg de situatie even uit...

 

Wij zijn van de gewoonte om in de week 's avonds eea van series op te nemen. Meestal vanop de Vlaamse zenders zoals VTM, VTM2,... enz. Ik doe dat al jaren op de interne HDD van onze Loewe tv waar ook twee Telenet Ci+ modules in zitten. Werkt prima. 
Op de slaapkamer staat ook een Loewe tv die in theorie de opnames van de woonkamer tv kan lezen. Wegens de beperkingen van Ci+ op de Telenet kaartjes lukt dit enkel met vrije zenders: lees VRT. Wegens slechte beeldkwaliteit komt het compacte signaal niet in aanmerking.

Het ware leuk geweest dat we een opname, eventueel al gedeeltelijk bekeken in de woonkamer, in de slaapkamer kunnen verder zien.

We hebben een OneUp abonnement met 3Ci+ kaartjes, dus in principe kan er nog een TV-Box, of TV-flow app bij.

Voor het tv deel betalen we 18,5€ ongeveer, wat 20€ zou worden als we de TV-Box erbij pakken. 
Ik redeneer: we nemen op met de TV-Box, geven daarop ook de opname weer. Op de Apple TV in de slaapkamer installeren we de bijpassende app en kijken in ons bed daarop verder waar we in de woonkamer op de TV-Box gestopt zijn. (kan dit?)

Mogelijkheid twee: we pakken TV-Iconic bij, installeren die app op de Apple TV en werken met 'terugkijk' TV in de slaapkamer.

Behalve dat verder kijken in een andere ruimte zien we absoluut geen voordeel in zo'n TV-Box, daarom dat we er nooit één gehad hebben.

Gezien mijn OneUp met kabel-TV, maar zonder decoder, vraag ik me af of we de 10€ van de TV flow zouden moeten bijbetalen mochten we dat aanvragen, of zit dat sowieso mee in de OneUp? En is die app bruikbaar, want in de App store lees je daar erg slechte reviews over.

Wat zouden jullie doen?

 

0 Likes
19 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Ik ken veel jonge mensen ze gaan naar de gele discounter en daar maken ze nog ruzie over de prijs tegen de verkoper

als ik in de winkel ben zie het elke keer over de producten van high one (printplaten met lijn vast gezet )

Vroeger zag ik Breda dat de Belgen een bezoekje brachten aan m.m toen stonden de prijzen  nog laag in Nederland

Nu wordt veel online geregeld zeker Miele toestellen  korting + nog eens korting 

Binnenkort zal Xiaomi groot elektra huishouden de markt aanvallen

 

 

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@luc55  schreef:

 

Binnenkort zal Xiaomi groot elektra huishouden de markt aanvallen

 

 


Nog een Chinees erbij in de wegwerpmaatschappij 😭

Ik zou liever hebben dat Miele eens concurrentie kreeg op het gelijke niveau qua kwaliteit, of zelfs wat hoger, want ze zijn in die jaren afgezwakt.

Kan ik nog veel over kwijt, maar dan is het hier natuurlijk té offtopic 😉

 

Nog één dingetje terug ontopic: dat van die Ci+jes zonder TV-Box in een One is volgens mij nog steeds mogelijk hoor. Mijn ouders hebben precies dezelfde situatie. Zij hebben dan voor een One gekozen (zonder up).
Ik ben persoonlijk met hen meegegaan naar de Telenetwinkel omdat er vele speciale dingen te regelen waren. De verkoper zei dat dit geen probleem was. Zo geschiedde; enkel deed naar gewoonte Proximus (vorige provider van hun vaste lijn) moeilijk.

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

Grappig dat dit net deze week te lezen stond: 

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Bye-Yelo-hello-Telenet-TV/td-p/153492 

 

Ik heb die Telenet-TV app meteen geïnstalleerd op de AppleTV en dat werkt! Nog niet genoeg tijd gehad om tv te kijken om hem grondig te testen, maar de mogelijkheden zijn precies wat ik zoek en wat in mijn huidig abonnement perfect werkt.
Tot voor kort wou die app niks doen omdat ik geen TV-Box heb. Nu is hij nog meer overbodig dan vroeger 😃

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?

@raverke95 Ik vind het een goede zaak dat alles in 1 app komt. hopelijk kom telenet nu nog met een abo tussen flow en iconic. Flow is enkel met de vlaamse zenders voor 10 euro, iconic met tv box voor 20 euro. hopelijk brengt men nu een abo van 15 euro uit met de zenders van iconic maar zonder de tv box.

0 Likes
raverke95
Experienced Meerweter
Berichten: 140
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?


@Christof75  schreef:

 hopelijk brengt men nu een abo van 15 euro uit met de zenders van iconic maar zonder de tv box.


Wishful thinking vrees ik. Bij Telenet zweert al sinds jaar en dag bij zijn Digiding, vandaag TV-Box.

Vandaag eens echt gewerkt met die app... 

Op een iets oudere Philips Android tv (modeljaar 2016, Android 😎 hakkelt en stottert het beeld quasi continu. Eigenlijk niet bruikbaar. VTMgo, Netflix, Kodi,... gaat allemaal prima.

Op VTM vroeg ik het weer van vanavond weer op. Eerst 10 minuten reclame, om dan Familie te laten zien, terwijl er op de voortgangsbalk wel degelijk "het weer" stond. Op de AppleTV werkt zoiets wel goed.

Reclameblokken van tegen de 10 minuten die niet doorspoelbaar zijn... Als ik écht dat wil zien en het is niet opgenomen, of nergens anders beschikbaar, maar anders is die app waardeloos.

0 Likes