Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV

We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.

Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.

Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app! 

Waarom doen we dit?

In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.

Suzy_0-1665584359565.png Suzy_1-1665584382808.png Suzy_2-1665584407397.png Suzy_3-1665584477810.png Suzy_4-1665584502789.png

Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).

Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?

 

Spoiler

Dit blijft hetzelfde:

  • Je opnames beheren en bekijken, overal binnen de EU tot 30 dagen terug.
  • Films en series van Streamz (+) bekijken uit je TV-theek.
  • Favorieten en opnames terugvinden in Mijn TV.
  • Casten naar je tv met AirPlay of Chromecast.

Dit is anders:

  • Verder kijken, kijklijst en favorieten
    • Je kan niet meer verder kijken waar je gebleven bent. Als je een programma aan het bekijken via de Digibox of Digicorder en later verder wil kijken via je Telenet TV-app of -website, moet je verder spoelen tot waar je gebleven was.
    • Favorieten zijn niet meer gesynchroniseerd tussen de Digibox of Digicorder en de Telenet TV-app. Je hebt dus 2 aparte lijstjes met favorieten (één voor je Telenet TV-app /-website en één voor je Digibox of Digicorder.
    • Wanneer je in de TV-theek een film of serie bestelt via je Digicorder of Digibox kan je die ook alleen bekijken via die decoder.

  • Opnemen
    • Er staat geen rode bol meer in de TV-gids bij een geplande opname. 
    • Als je een opname plant via de Telenet TV-app kan je je opnames nog maar 30 dagen bewaren in plaats van 60 dagen.
    • Bij het opname overzicht kunnen sommige losse opnames geen afbeeldingen meer hebben.

  • TV-kijken
    • Films en series van Streamz (+) downloaden en offline bekijken via de Telenet TV-app
    • Je kan niet meer swipen naar je tv vanuit je Telenet TV-app naar je Digibox of Digicorder. 
    • Je kan je Digibox/Digicorder geen naam geven.
    • De Telenet TV-app is ook beschikbaar op Apple TV en Android TV.

Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen! 

 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

53 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Bye Yelo, hello Telenet TV

En wat met de TV Flow klanten? Is het de bedoeling dat die ook overschakelen naar de Telenet TV app? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Bye Yelo, hello Telenet TV

telenet digicorder klant ; bij het inloggen moet ik kiezen uit een van drie profielen en in de tv webpagina zie ik geen van mijn digicorders om opnames te plannen of naartoe te zenden zoals in yelo ?

 

edit: had de spoiler niet gelezen.

het swipen is dus niet meer mogelijk. jammer.  mijn digibox aan capture kaart aan remote desktop kan ik dus niet meer vanop afstand starten zonder het met de afstandsbediening te gaan doen

kan ik alleszinds nog via de telenet tv webpagina de opgenomen zaken van de harde schijf van de digicorder blijven bekijken? wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier  momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames

momenteel nog  niet compatibel met digibox/corders ; of ligt dat aan de account van aanmelding? ik heb ci+ , box en digicoders thuis

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@thomasdb als je een tv box hebt dan moet deze wel in standby staan, niet in eco stand want dan wordt deze niet gevonden.

 

@Suzy goeie zet, nu worden alle opties van de apps in 1 app gestoken en moet men niet langer 3 apps onderhouden met de nodige bugs en lange wachten door de klanten op een update met de nodige aanpassingen, nu is er 1 app waar men aan kan werken en elke klant meer voordeel aan heeft.

had vanmiddag gemerkt dat er iets veranderd was, logde online in op de telenet tv app site en kon kiezen tussen m'n tv box lijn account en de CI+ lijn account om de site te gebruiken, wist even niet juist wat dat inhield maar nu is alles duidelijk.

nog een voordeel is dat de EPG nog enkel op 1 app moet geïnjecteerd worden en er sneller kan gecheckt worden of de fout bij de EPG aanbieders liggen of niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Bye Yelo, hello Telenet TV

bij yelo zodra ik een vd 3 digicorders of de box inschakel komt deze er ineens bij in de yelo app, met zijn opnames ( of vroeger, om naar te swipen) . yelo app toont maar een account de tv app toont er 3 . dus voor elke aparte digicorder moet ik van aanmelding wisselen om opnames te bekijken en in te plannen? of is dit : 2x ci+ , 4 box/corder , en een ongebruike voor eventuele tvbox?  ik heb geen tv box, wil er ook geen. de corders doen het prima en hebben geen wifi aan boord

 

edit : ik kan blijkbaar uit de telenet tv site niet afmelden deze optie staat er niet, om van account te wisselen? dus weetniet of ik een account per corder heb of een andere samenstelling. eenmaal aangemeld is wisselen naar mijn bevinding niet mogelijk

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Suzy 

Dat is een hele goede zet !!! 

Eindelijk zal alles in 1 app gestoken zijn en op die manier moet er geen rekening gehouden worden met welke app je kan gebruiken afhankelijk van je decoder en box. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ik heb dezelfde vraag.

wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames?

Wil dat zeggen dat opnames binnen de 30 dagen moeten bekeken worden? Of dat je maar 30 dagen in de toekomst kan programmeren?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ThomasMatthijs
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Telenet tv app = TvBox
Telenet Yelo app = Digicorder/Digibox
Telenet Flow = Streaming app voor op tv/phone

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@ThomasMatthijs en dit wordt 1 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Heel goede beslissing,

 

Heeft iemand ervaring met deze telenet tv app op een van volgende boxen?
* apple tv

* nvidea shield tv

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV


@igvfer  schreef:

Ik heb dezelfde vraag.

wat word er bedoeld met 30 60 dagen ik kan nog huidig opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in yelotv? is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames?

Wil dat zeggen dat opnames binnen de 30 dagen moeten bekeken worden? Of dat je maar 30 dagen in de toekomst kan programmeren?


Hier nog zo ene: wat wordt er juist bedoeld? Ik vind de uitleg niet echt duidelijk ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Bye Yelo, hello Telenet TV

eens op een andere computer een van de andere logins gekozen en deze toont al mijn digiboxen en digicorders samen beschikbaar in de interface, alsook hun opnames en hun vrije schijfruimte. dat is dus opgelost ik weet nu welke login het is ( behalve dat het afmelden om te wisselen nergens zichtbaar is dit kan wel per cookies van browser wissen oid )

edit -- intussen de optie afmelden voor de computersite  gevonden , onderaan de pagina bij profiel ( was bij mijn schermresolutie onvindbaar )

oudere opnames zijn niet meer bekijkbaar in tegenstelling tot met yelo tv dacht ik,

-> net via yelo gekeken om nogeens uit te testen ook deze geeft deze bij veel opnames (sinds vanavond?) blijkbaar de melding  'Dit kun je alleen bekijken op je Digibox' bij de oudere opnames

ze staan wel nog in de lijst.

dit vind ik wel een stapje achteruit ik dacht dat dit eerder wel kon, maar dan inderdaad misschien maar 2 maanden terug? is dit dan zeer recent aangepast of ongemoeid gelaten?

van digicorder naar andere digibox/corder binnenshuis wordt alles van oude opnames nog zoals normaal gedeeld maar niet (meer?) vanop de digicorder naar yelo.

als ik me goed herinner gebruikte dit vroeger binnenshuis van digicorder naar yelo delen ook geen data ? maar ben hier niet zeker van,

het ook werkte met wifree als internetverbinding voor yelo (dan wel? )

dus bij mijn verstaan haalde yelotv  alles vroeger recht van de harde schijf van de corder bij het opvragen, als met reden dat hij moest aanstaan of het was niet beschikbaar , en is dit nu uit de telenet tv bibliotheek de corder thuis ongemoeid latend?

edit -- de corder moet alleszinds wel aanstaan om de opnames zichtbaar te maken als de video van bij telenet hun buffer komt is dit dan echt nodig?

per yelo tv (uitgesteld) on demand kijken gebruikt alleszinds wel data, ( als het vanop telenet netwerk en niet van de corder zijn schijf thuis afkomstig is ;. )  daarom bestel ik liefst alle 7 dagen gemiste programma's met de digicorder omdat ik maar een 150 gb abonnement heb

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@kve2002 

Ik gebruik de telenet tv app op mijn apple tv, het is niet perfect, maar ik kan het wel aanraden. enkel problemen met airplay die niet meer werkt sinds de update van juli. Homekit gebruiken tijdens tv kijken werkt ook niet.

De ontwikkelaars zijn blijkbaar niet bij machte om concrete oplossingen te brengen, 

thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Bye Yelo, hello Telenet TV

net even uitgetest met een bridge op mijn verbinding, de digicorder stuurt de opgenomen data onzichtbaar vanop de digicorder naar telenetserver, en deze komt dan via een andere telenetserver terug binnen naar mijn yelotv browser computer denkik

hoewel ik de data van de digicorder niet kan zien over de bridge? of ik interpreteer de grafiek waarschijnlijk verkeerd

als ik iets bestel op de digicorder is deze data ook niet zichtbaar in de bridge ook al hangt deze tussen de modem en alle  computers +corder  maar dat is dan omdat het over de kabel zelf binnenkomt denkik --

maar mocht het toch vanuit de digicorder zelf komen, zo langs telenet naar yelotv gestuurd worden waarom dan beperking 60/30 in yelo dagen ? nu als dit niet zo was, en telenet tv een kopie van bij telenet gebruikt, sorry dan voor mijn verkeerde theorie - in ander geval als ikzelf de schijf en electriciteit van opslag verzorg zie ik er geen andere uitleg voor dan , copyrightbeperking - is er iemand met meer inzicht hierover?

edit - het verklaart zichzelf de opnames komen al lokaal bij telenet veronderstel ik dit is een foto van de bridge tijdens het opvragen van een programma , geen upload alleen download ( tenzij de upload niet door de bridge gedetecteerd is? )

verder dan, kan telenet deze yelotv data niet vrijstellen vanop de telemeter als het naar het thuis ip gaat? zelfs als deze data van een van hun servers komt en niet van de corder zelf, het is tenslotte toch ook tv zoals op de corder zelf, dewelke hiervoor geen bandbreedte vereist? of is dit reeds zo

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Goed nieuws voor iedereen

Natuurlijk zijn ze nog aan het werk dat zal nog aantal maanden duren

Voor de TV Flow verandert niets zijn ook minder zenders  gewoon om duidelijk te zijn er is weer twijfel

De laatste maanden werkte yelo tv  perfect geen klachten

Zal niet laatste zijn dat ze opruimen waar veel tijd in kruipt of te veel onderhoud in kruipt valt weg

De andere aanbieders moeten daar geen tijd en geld in stekken dus breng veel op

0 Likes