Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV

We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.

Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.

Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app! 

Waarom doen we dit?

In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.

Suzy_0-1665584359565.png Suzy_1-1665584382808.png Suzy_2-1665584407397.png Suzy_3-1665584477810.png Suzy_4-1665584502789.png

Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).

Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?

 

Spoiler

Dit blijft hetzelfde:

  • Je opnames beheren en bekijken, overal binnen de EU tot 30 dagen terug.
  • Films en series van Streamz (+) bekijken uit je TV-theek.
  • Favorieten en opnames terugvinden in Mijn TV.
  • Casten naar je tv met AirPlay of Chromecast.

Dit is anders:

  • Verder kijken, kijklijst en favorieten
    • Je kan niet meer verder kijken waar je gebleven bent. Als je een programma aan het bekijken via de Digibox of Digicorder en later verder wil kijken via je Telenet TV-app of -website, moet je verder spoelen tot waar je gebleven was.
    • Favorieten zijn niet meer gesynchroniseerd tussen de Digibox of Digicorder en de Telenet TV-app. Je hebt dus 2 aparte lijstjes met favorieten (één voor je Telenet TV-app /-website en één voor je Digibox of Digicorder.
    • Wanneer je in de TV-theek een film of serie bestelt via je Digicorder of Digibox kan je die ook alleen bekijken via die decoder.

  • Opnemen
    • Er staat geen rode bol meer in de TV-gids bij een geplande opname. 
    • Als je een opname plant via de Telenet TV-app kan je je opnames nog maar 30 dagen bewaren in plaats van 60 dagen.
    • Bij het opname overzicht kunnen sommige losse opnames geen afbeeldingen meer hebben.

  • TV-kijken
    • Films en series van Streamz (+) downloaden en offline bekijken via de Telenet TV-app
    • Je kan niet meer swipen naar je tv vanuit je Telenet TV-app naar je Digibox of Digicorder. 
    • Je kan je Digibox/Digicorder geen naam geven.
    • De Telenet TV-app is ook beschikbaar op Apple TV en Android TV.

Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen! 

 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

53 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ik heb daarnet even geprobeerd: op mijn foon de Telenet TV app geïnstalleerd. Ik krijg wel een (wegklikbare) melding dat er geen TV-Box gevonden is, maar verder werkt het wel, zij het dat er een en ander anders werkt. Zal wat gewenning vragen maar is nu op het eerste zicht niet zo gebruiksvriendelijk als de Yelo TV app.

Op de PC moet ik surfen naar telenet.tv, met ook weer nog een andere interface. Voor de opnames (ik heb twee digicorders) kan ik wel switchen tussen de twee maar zonder een naam te zien. En ja, wanneer ik gewoon de programmalijst opvraag kan ik niet meer zien of een uitzending gepland is om op te nemen of niet. En dat dus in de telenet.tv versie, niet in de Yelo TV versie, daar kan ik dat wel zien.

Vermits ik geen fan ben van de TV Box is dit voor mij geen goed nieuws ... Dat men wil ijveren voor één interface om dit gemakkelijker beheersbaar te maken, OK, geen probleem, maar dat dit ten koste moet gaan van de functionaliteit die we voordien hadden, nee, daar ben ik  niet gelukkig mee.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ze zullen dit nog in orde brengen zal nog veel werk zijn

en natuurlijk anno 2023 brengen want dit een weg terug

maar geef ze tijd wand hangt veel van af anders vertrekken mensen

ebilliet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Hey, 

 

Hiermee wordt bedoeld dat nieuwe opnames tot 30 dagen bewaard worden in de app/website. 

 

Groetjes, 

 

Emma - Telenet tv team

Ex-Netweter
 

Bye Yelo, hello Telenet TV


@luc55  schreef:

Ze zullen dit nog in orde brengen zal nog veel werk zijn

en natuurlijk anno 2023 brengen want dit een weg terug

maar geef ze tijd wand hangt veel van af anders vertrekken mensen


Dat gaat écht niet gebeuren. De functionaliteit van de Digicorder wordt nu beperkt met de bedoeling om klanten te pushen naar de TV-box (en duurdere abonnementen met inbegrepen TV-box).

In het bericht van @Suzy lees ik het volgende:


Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen!

De uitfasering van de Digicorder is dus begonnen.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ik heb sommige van jullie vragen uitgezet bij enkele collega's die hiermee bezig zijn. 
Zodra ik meer informatie heb, deel ik het in deze thread.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ik kan nu wel inloggen (als TV Flow klant) op de Telenet TV app en website (wat voordien niet kon), maar kan geen live en/of uitgesteld tv kijken (krijg een “geen toegang” foutmelding).  


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Goed nieuws, ik heb antwoorden op een aantal van jullie veelgestelde vragen. 

  1. Zal de TV Flow-app ook overschakelen naar de TV-app?
    @m-jan20 ja, ook de TV Flow-app zal omschakelen naar de Telenet TV-app en dit in het voorjaar van 2023. Dat je er nu al op kan inloggen was niet de bedoeling, maar ook niet echt een probleem. Alleszins de TV-app is nog niet functioneel voor Flow-klanten. Nog enkele maanden afwachten dus. 

  2. Waarom zien sommige klanten een beginscherm met "Maak je keuze"?
    @thomasdb jij kreeg dit te zien. Dit scherm wordt getoond aan klanten met meerdere TV-oplossingen (bv. Digibox/Digicorder + CI+ module). Het keuzescherm verschijnt omdat de app niet 'slim' genoeg is om te achterhalen welke je hoofd-decoder is. Bij Telenet bekijken ze momenteel nog hoe ze dit eleganter kunnen oplossen. Het is op dit moment dus even aftoetsen welke lijn welke decoder bevat. 

  3. Wat word er bedoeld met 30 en 60 dagen? Kan ik nog huidige opnames van jaren geleden bekijken op deze manier momenteel in Yelo-app? Is dat enkel voor het inplannen voor toekomstige opnames? Wil dat zeggen dat opnames binnen de 30 dagen moeten bekeken worden? Of dat je maar 30 dagen in de toekomst kan programmeren?
    @thomasdb @igvfer @StefaanH Heb je een Digicorder en plan je in de toekomst een opname via de TV-app? Dan moet je deze binnen de 30 dagen bekijken, dit was ook al zo op de Yelo-app. En dit is in de meeste gevallen geen probleem, want 80% van de opnames wordt binnen de 7 dagen bekeken. 

  4. Kan ik de opgenomen zaken van de harde schijf van de digicorder nog blijven bekijken via de Telenet TV-app en -website? 
    @thomasdb ja, dit is nog steeds mogelijk. 
    Daarnaast kan ik vertellen dat de TV-app niet helemaal gesynchroniseerd is met je Digibox/Digicorder. Wel kan je opnames plannen en bekijken tussen decoder en app. De TV-app communiceert dus wel met je Digibox/Digicorder, maar op een iets 'loggere' manier dan met de Yelo-app.

    Kort samengevat:
    • Zie je op de Digicorder de geplande opnames staan die je plande via de TV-app? Ja.
    • Kan je via de TV-app de opnames bekijken die opgenomen zijn met je Digicorder? Ja.
    • Kan je via de TV-app de geplande opnames zien van de Digicorder? Ja.

  5. Kan Telenet de Yelo-data niet vrijstellen voor de telemeter als het naar het thuis-IP gaat?
    @thomasdb Dit wordt vandaag voor beide apps al doorgerekend op je Telemeter. Hier vind je er meer informatie over.

  6. Worden er aanpassingen/beperkingen toegepast op de Yelo-app?
    Neen, alles blijft in de Yelo-app hetzelfde als voorheen. Klanten met een Digibox of Digicorder kunnen simultaan beide apps naast elkaar gebruiken tot Yelo verdwijnt. Voorlopige inschatting momenteel is dat dit na de feestdagen zal zijn. 


Hopelijk brengt dit wat verduidelijking. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Suzy 

Een mooie ontwikkeling die alles eenvoudiger zal maken, maar wanneer word het airplay probleem opgelost in de telenet tv app?

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Christof75 
denk dat dit zal gebeuren eens alle apps via 1 app werken en er meer tijd is voor 1 app te onderhouden, nu moeten ze 3 verschillende apps onderhouden en daar gebeuren soms wat problemen mee of is er te weinig tijd om werk in te steken omdat andere apps voorgaan bv.

denk dat dit een goeie stap is om alles wat sneller en beter te verwerken aan bugs en opties dat weg zijn.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Master-Magic 

Ik vind het alleszins een heel goede evolutie, en de app op de apple tv is de laatste tijd wel veel verbeterd, ik denk door achterliggende servers enzo.

Laat ons hopen dat we eindelijk een app krijgen die toelaat alle mogelijkheden te benutten

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Christof75 idd ik volg je redenering, zou fijn zijn voor alle klanten dan dat die enkele bugs er uit zijn en alles perfect werkt.

het zou Telenet sieren hier in 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV

OK, @Suzy , bedankt voor de verduidelijking 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ik heb daarnet eens bij wijze van test op de PC zowel Yelo TV als Telenet TV gebruikt om naar hetzelfde programma te kijken met terugkijk TV. "De allerslimste mens" was dat. En wat heb ik als voornaamste verschil gezien? Wel, met Yelo TV kan ik de reclame doorspoelen,. Met de Telenet TV kan ik dat niet. Op de PC dus.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Suzy 

Gaat de nieuwe app werken voor klanten met tv met een kaartje? Dit valt immers ook onder digitale televisie en momenteel kan ik dus gebruik maken van Yelo.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Christof75 

Ik lees net op de Nederlandse apple magazine online dat het AirPlay probleem door apple is veroorzaakt sinds een update, 

heb niet het hele artikel gelezen, maar misschien dat we langs apple kant via een update dit terug kunnen krijgen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes