42436
netweters
|
18819
gesprekken
|
20317
vragen
|
We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.
Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.
Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app!
Waarom doen we dit?
In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.
Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).
Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?
Dit blijft hetzelfde:
Dit is anders:
Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen!
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb daarnet even geprobeerd: op mijn foon de Telenet TV app geïnstalleerd. Ik krijg wel een (wegklikbare) melding dat er geen TV-Box gevonden is, maar verder werkt het wel, zij het dat er een en ander anders werkt. Zal wat gewenning vragen maar is nu op het eerste zicht niet zo gebruiksvriendelijk als de Yelo TV app.
Op de PC moet ik surfen naar telenet.tv, met ook weer nog een andere interface. Voor de opnames (ik heb twee digicorders) kan ik wel switchen tussen de twee maar zonder een naam te zien. En ja, wanneer ik gewoon de programmalijst opvraag kan ik niet meer zien of een uitzending gepland is om op te nemen of niet. En dat dus in de telenet.tv versie, niet in de Yelo TV versie, daar kan ik dat wel zien.
Vermits ik geen fan ben van de TV Box is dit voor mij geen goed nieuws ... Dat men wil ijveren voor één interface om dit gemakkelijker beheersbaar te maken, OK, geen probleem, maar dat dit ten koste moet gaan van de functionaliteit die we voordien hadden, nee, daar ben ik niet gelukkig mee.
Ze zullen dit nog in orde brengen zal nog veel werk zijn
en natuurlijk anno 2023 brengen want dit een weg terug
maar geef ze tijd wand hangt veel van af anders vertrekken mensen
Hey,
Hiermee wordt bedoeld dat nieuwe opnames tot 30 dagen bewaard worden in de app/website.
Groetjes,
Emma - Telenet tv team
@luc55 schreef:Ze zullen dit nog in orde brengen zal nog veel werk zijn
en natuurlijk anno 2023 brengen want dit een weg terug
maar geef ze tijd wand hangt veel van af anders vertrekken mensen
Dat gaat écht niet gebeuren. De functionaliteit van de Digicorder wordt nu beperkt met de bedoeling om klanten te pushen naar de TV-box (en duurdere abonnementen met inbegrepen TV-box).
In het bericht van @Suzy lees ik het volgende:
Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen!
De uitfasering van de Digicorder is dus begonnen.
Goed nieuws, ik heb antwoorden op een aantal van jullie veelgestelde vragen.
Hopelijk brengt dit wat verduidelijking. 😉
Een mooie ontwikkeling die alles eenvoudiger zal maken, maar wanneer word het airplay probleem opgelost in de telenet tv app?
@Christof75
denk dat dit zal gebeuren eens alle apps via 1 app werken en er meer tijd is voor 1 app te onderhouden, nu moeten ze 3 verschillende apps onderhouden en daar gebeuren soms wat problemen mee of is er te weinig tijd om werk in te steken omdat andere apps voorgaan bv.
denk dat dit een goeie stap is om alles wat sneller en beter te verwerken aan bugs en opties dat weg zijn.
Ik vind het alleszins een heel goede evolutie, en de app op de apple tv is de laatste tijd wel veel verbeterd, ik denk door achterliggende servers enzo.
Laat ons hopen dat we eindelijk een app krijgen die toelaat alle mogelijkheden te benutten
@Christof75 idd ik volg je redenering, zou fijn zijn voor alle klanten dan dat die enkele bugs er uit zijn en alles perfect werkt.
het zou Telenet sieren hier in 😉
Ik heb daarnet eens bij wijze van test op de PC zowel Yelo TV als Telenet TV gebruikt om naar hetzelfde programma te kijken met terugkijk TV. "De allerslimste mens" was dat. En wat heb ik als voornaamste verschil gezien? Wel, met Yelo TV kan ik de reclame doorspoelen,. Met de Telenet TV kan ik dat niet. Op de PC dus.
Gaat de nieuwe app werken voor klanten met tv met een kaartje? Dit valt immers ook onder digitale televisie en momenteel kan ik dus gebruik maken van Yelo.
Ik lees net op de Nederlandse apple magazine online dat het AirPlay probleem door apple is veroorzaakt sinds een update,
heb niet het hele artikel gelezen, maar misschien dat we langs apple kant via een update dit terug kunnen krijgen.