Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV

We brengen jullie op De Netweters graag als eerste op de hoogte.

Binnenkort nemen we afscheid van de Telenet TV Yelo-app. Klanten met een Digibox of Digicorder schakelen over naar de Telenet TV-app.
De stopzetting gebeurt in verschillende fases en zal enkele maanden in beslag nemen.

Ben je een klant met een Digibox of Digicorder?
Dan kan je vandaag al naar de Google Play Store of App Store gaan en gebruik maken van de Telenet TV-app! 

Waarom doen we dit?

In 2023 willen we de tv-apps migreren naar één app, de Telenet TV-app. Zo is er geen verwarring meer over welke tv-app je als klant moet downloaden.
En moeten we nieuwe functionaliteiten niet meer gelijktijdig op drie verschillende apps ontwikkelen.

Suzy_0-1665584359565.png Suzy_1-1665584382808.png Suzy_2-1665584407397.png Suzy_3-1665584477810.png Suzy_4-1665584502789.png

Communicaties
Alle klanten die van tv-app moeten veranderen, worden tijdig geïnformeerd via de verschillende platformen
(e-mail, home message, berichten in de app, push notificaties, via de app store of via de Telenet-app).

Wat verandert er voor klanten met een Digibox of Digicorder?

 

Spoiler

Dit blijft hetzelfde:

  • Je opnames beheren en bekijken, overal binnen de EU tot 30 dagen terug.
  • Films en series van Streamz (+) bekijken uit je TV-theek.
  • Favorieten en opnames terugvinden in Mijn TV.
  • Casten naar je tv met AirPlay of Chromecast.

Dit is anders:

  • Verder kijken, kijklijst en favorieten
    • Je kan niet meer verder kijken waar je gebleven bent. Als je een programma aan het bekijken via de Digibox of Digicorder en later verder wil kijken via je Telenet TV-app of -website, moet je verder spoelen tot waar je gebleven was.
    • Favorieten zijn niet meer gesynchroniseerd tussen de Digibox of Digicorder en de Telenet TV-app. Je hebt dus 2 aparte lijstjes met favorieten (één voor je Telenet TV-app /-website en één voor je Digibox of Digicorder.
    • Wanneer je in de TV-theek een film of serie bestelt via je Digicorder of Digibox kan je die ook alleen bekijken via die decoder.

  • Opnemen
    • Er staat geen rode bol meer in de TV-gids bij een geplande opname. 
    • Als je een opname plant via de Telenet TV-app kan je je opnames nog maar 30 dagen bewaren in plaats van 60 dagen.
    • Bij het opname overzicht kunnen sommige losse opnames geen afbeeldingen meer hebben.

  • TV-kijken
    • Films en series van Streamz (+) downloaden en offline bekijken via de Telenet TV-app
    • Je kan niet meer swipen naar je tv vanuit je Telenet TV-app naar je Digibox of Digicorder. 
    • Je kan je Digibox/Digicorder geen naam geven.
    • De Telenet TV-app is ook beschikbaar op Apple TV en Android TV.

Klanten die geen afscheid willen nemen van deze functionaliteiten, kunnen de nieuwe Telenet TV-box gratis in huis halen! 

 

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) op 14/10/2022 en op 15/02/2023


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

53 reacties
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Je zal de TV-app inderdaad ook kunnen gebruiken als je gebruik maakt van tv met een kaartje. 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Bye Yelo, hello Telenet TV


@Christof75  schreef:

@Suzy 

Een mooie ontwikkeling die alles eenvoudiger zal maken, maar wanneer word het airplay probleem opgelost in de telenet tv app?


@Christof75 we hebben het AirPlay probleem nog eens aangekaart. Zodra er meer informatie beschikbaar is of vooruitzichten naar een fix, laten we het uiteraard weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Master-Magic

Dit klopt niet volgens mij.

Het airplay probleem is ontstaan na de update van de telenet tv app in Juli. Telenet had hetzelfde probleem ook al 2 jaar geleden met de flow app (toen nog yugo)

Airplay werkt perfect met andere apps, zoals vrtmax, vtmgo, netflix, disney. Met al deze apps werken mijn OG homepods perfect met mijn 4k apple tv. Mijn Homepod mini's werken ook perfect met deze apps op mijn hd apple tv. Enkel problemen met de telenet tv app.

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Suzy Bedankt om dit nog eens aan te kaarten.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Christof75 

Even de link naar het artikel bijgevoegd, ga het ook eens doorlezen, 

ps: heb het eens gelezen en gaat over de Apple TV 2 en 3 versie waar die AirPlay niet meer werkt, 

je eerste gedacht dat het van Telenet kant komt is dus nog lopende...


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Bye Yelo, hello Telenet TV

Kan deze Telenet TV app ook op een "Google TV" worden geïnstalleerd? Of is deze alleen maar compatible met de android devices? 

 

 

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Bye Yelo, hello Telenet TV

Hopelijk is de Telenet TV app zo snel mogelijk beschikbaar voor TV Flow klanten, want die app trekt werkelijk op niks: 

  • Haperend beeld (perfect internet, alleen deze app. is vervelende bug) 
  • Geen ondertiteling 
  • Wekelijks opnieuw moeten inloggen 
  • App crashed bij licht uitgesteld  tv kijken 
  • Geen personalisatie mogelijk met zenders
  • ... 

Zeer spijtig, want de lay out van Flow vind ik véél beter dan die van Telenet TV, die vind ik wat onhandig als smart tv app. Nu dan maar afwachten tot die Telenet TV app werkt, en tot dan doorsukkelen met Flow 😕


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Bye Yelo, hello Telenet TV

Gisteren Telenet TV op mijn Google tv geïnstalleerd, werkt super, vandaag terug opgestart en ik moest me weer opnieuw aanmelden???? Waarom moet ik weet de QR code scannen? Ik hoop dat dit iets eenmalig geweest is? Voor de Telenet Flow app zijn er dezelfde problemen waar Telenet niks aan doet... Ik hoop dat ze niet dezelfde problemen hebben nu... Sorry , we betalen er genoeg voor!!!

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Bye Yelo, hello Telenet TV

@NoFate Ik gebruik de app op mijn apple tv, en daar moet ik sporadisch een herinloggen, zo 1 keer per maand ofzo

0 Likes
NoFate
Freshman Meerweter
Berichten: 130
BINGO! De volle 100! Topicwurm! De vlam zit erin.

Bye Yelo, hello Telenet TV

Hmm toch niet op Google tv, iedere dag moet ik opnieuw aanmelden met die QR code... Is toch onbegrijpelijk dat ze dat niet op voorhand testen? Kan me niet inbeelden dat ze dat niet hebben gemerkt...

 

Ook soms tijdens het kijken naar een live uitzending krijg ik spontaan de boodschap... Je hebt geen abbonement om tv te kijken... Dan moet ik de stream stoppen en opnieuw starten .. gisteren 2x aan de hand gehad

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ook al maaaanden een probleem met Flow TV, helaas

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Depanne
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Dat het een app wordt is ok,maar ik wil de app gebruiken op de 4k chromecast en daar is de telenet tv app nog de versie waar men alleen kan inloggen via qr code en wel een tv box moet hebben,hopelijk komt dit ook in orde?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bye Yelo, hello Telenet TV

@Suzy 

Als men meer dan 1 tv lijn heeft (ik heb er drie: 1 Digicorder+Digibox en 2 CI+) ziet men bij de installatie drie maal hetzelfde. Er is geen verschil tussen de CI+ en de Digicorder. Dus 1 kans op drie om de juiste te kiezen en opdat het zou werken. Of je ne juiste kiest of niet, je krijgt altijd eerste het bericht dat de decoder moet verbonden zijn. Het is pas als je gaat kijken naar de opgenomen programma's dat je kan weten dat je de juiste keuze gemaakt hebt. Ik heb ook vastgesteld dat er nog opnames in de lijst stonden die ik al verwijderd had van de Digicorder (tot nu toe enkel de eerste keer).

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Ze zijn nog alles op punt aan zetten

best nog eens melden aan telenet

0 Likes
GlenG
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Bye Yelo, hello Telenet TV

Is het daardoor dat we nu 4 à 5 keer per dag van de Telenet app worden afgegooid? Elke keer die QR-code en dan inloggen en dan de 6-cijferige code. Dat is nog erger dan reclame. Want men moet dan de smartphone dan effectief bij de hand hebben. Ipv dat het allemaal toegankelijker wordt, wordt het allemaal omslachtiger. 

0 Likes