TV flow app mee in abonnement, of TV-Box?
Ik heb jullie goede raad/tips eens nodig. Ik leg de situatie even uit...
Wij zijn van de gewoonte om in de week 's avonds eea van series op te nemen. Meestal vanop de Vlaamse zenders zoals VTM, VTM2,... enz. Ik doe dat al jaren op de interne HDD van onze Loewe tv waar ook twee Telenet Ci+ modules in zitten. Werkt prima.
Op de slaapkamer staat ook een Loewe tv die in theorie de opnames van de woonkamer tv kan lezen. Wegens de beperkingen van Ci+ op de Telenet kaartjes lukt dit enkel met vrije zenders: lees VRT. Wegens slechte beeldkwaliteit komt het compacte signaal niet in aanmerking.
Het ware leuk geweest dat we een opname, eventueel al gedeeltelijk bekeken in de woonkamer, in de slaapkamer kunnen verder zien.
We hebben een OneUp abonnement met 3Ci+ kaartjes, dus in principe kan er nog een TV-Box, of TV-flow app bij.
Voor het tv deel betalen we 18,5€ ongeveer, wat 20€ zou worden als we de TV-Box erbij pakken.
Ik redeneer: we nemen op met de TV-Box, geven daarop ook de opname weer. Op de Apple TV in de slaapkamer installeren we de bijpassende app en kijken in ons bed daarop verder waar we in de woonkamer op de TV-Box gestopt zijn. (kan dit?)
Mogelijkheid twee: we pakken TV-Iconic bij, installeren die app op de Apple TV en werken met 'terugkijk' TV in de slaapkamer.
Behalve dat verder kijken in een andere ruimte zien we absoluut geen voordeel in zo'n TV-Box, daarom dat we er nooit één gehad hebben.
Gezien mijn OneUp met kabel-TV, maar zonder decoder, vraag ik me af of we de 10€ van de TV flow zouden moeten bijbetalen mochten we dat aanvragen, of zit dat sowieso mee in de OneUp? En is die app bruikbaar, want in de App store lees je daar erg slechte reviews over.
Wat zouden jullie doen?
- Labels:
-
telenet.tv
-
terugkijk-tv
-
TV-app
-
TV-box