42186
netweters
|
18609
gesprekken
|
20102
vragen
|
Vanaf 17 november is het niet meer mogelijk een Digibox, Digicorder of TV met een kaartje (CI+ module) te kopen. Mocht je toch nog zo een toestel willen, dan zal je op de tweedehandsmarkt moeten zoeken.
Digibox en Digicorder blijven wel nog beschikbaar voor verhuur (voornamelijk voor klanten zonder internet).
Stopzetting verkoop decoders en TV met een kaartje | Telenet
Ik denk dat deze discussie nog eens gevoerd is bij het afschaffen van FM via de kabel.
Die periode heb ik toch redelijk wat klanten bij ons bedrijf geweten die Telenet gelaten hebben voor wat het was.
Nu zijn er nog een massa oudere mensen die gewoon bang zijn om over te schakelen naar een decoder, of waar het praktisch (nog) niet mogelijk is (was) om een decoder te zetten die dankzij de Ci+ kaartjes bij telenet gebleven zijn. En ik spreek uit ervaring.
Natuurlijk heb ik geen glazen bol en wie weet wat is er over 5 jaar weer. Maar geef eens één goeie reden om na de afschakeling van DVB-C nog Telenet klant te blijven?
- ze zijn globaal gezien pokkeduur voor wat ze aanbieden en elk jaar komt er een klad bij de factuur bij
- aangesloten op fiber kan men hogere datasnelheden halen, vooral upload. Zeker handig als je bewakingscams hebt hangen of veel met foto/videomateriaal werkt
- Ondanks hun TV-Box, of IPTV-Box redelijk goed werkt trekt die afstandsbediening op niks. Probeer in het donker maar eens van kanaal te wisselen met zo'n groot vlak aaneensluitende toetsen. Probeer dat ook maar eens uit te leggen aan slechtzienden, ouderen,... . Het zou niet de eerste zijn die zo'n ding buiten gooit ten voordele van een Ci+ kaartje.
En dan stomverbaasd zijn dat ze als maar minder klanten hebben, hèhè.
@raverke95 schreef:Ik denk dat deze discussie nog eens gevoerd is bij het afschaffen van FM via de kabel.
Die periode heb ik toch redelijk wat klanten bij ons bedrijf geweten die Telenet gelaten hebben voor wat het was.
Om dan over te schakelen naar een andere aanbieder die ook geen FM aanbod heeft?
@raverke95 schreef:
- aangesloten op fiber kan men hogere datasnelheden halen, vooral upload. Zeker handig als je bewakingscams hebt hangen of veel met foto/videomateriaal werkt
Telenet is toch ook bezig Fiber uit te rollen? Vergeet niet dat er nog ontzettend veel plaatsen zijn waar er geen enkele fiber aanbieder beschikbaar is.
@raverke95 schreef:- ze zijn globaal gezien pokkeduur voor wat ze aanbieden en elk jaar komt er een klad bij de factuur bij
Even nagekeken, in mijn geval is Internet + TV bij Proximus (VDSL want Fiber is er in mijn buurt in Mechelen niet) €4 goedkoper dan All Internet + TV Iconic, maar wel met slechts 100Mbps ipv 300Mbps.
Orange Zen Fiber + TV zou wel iets sneller zijn (500Mbps), voor slechts €1,5 meer.
Ik wil maar zeggen, het is allemaal zo zwart/wit niet.
Daar heb je gelijk in als er voor tv nog extra moet betaald worden zijn ze niet meer gebonden
en zullen ze vertrekken
Zeker mensen met extra toestellen
De vraag dat je nu hoort gaat je nog gebonden zijn om internet te houden bij de zelfde aanbieders als tv
Als dat niet meer is zullen er deel tv nog houden en internet ergens anders nemen om de kosten te drukken
Natuurlijk beeld zal veel beter moeten worden en geen haperingen
5 jaar zeker is nog lang tegen dan zal er veel verandert zijn
@luc55 meningen zijn verdeelt van dat beeld, er zijn er dat kritisch zijn en zeggen dat het beeld via de streaming beter is dan het beeld via kabel, en dan zijn er hier dat melden dat het beeld slecht is van de IP Tv box.
dus ja, op wie moet je dan afgaan hé, ik heb het niet de IP Tv box, ik kijk via kabel en zie daarop dat de beeldkwaliteit is achteruit gegaan.
Beeld van de kabel is op onze binnenlandse zenders meestal toch 1080 50fps. Ttz televisietoestellen die die mogelijkheid hebben geven dat toch aan. Tot een half jaar terug kon ik daar niet over klagen. Nu geen idee meer, de enige tv hier op de kabel is een oudere full HD die enkel de resolutie laat zien.
@Master-Magic is dat dan op alle kanalen? Ik heb vanaf ze leverbaar waren tot in mei ergens altijd met CI+ kaartjes gekeken. Vanaf 2018 op een 65" OLED, dus als er iets scheelt met de beeldkwaliteit dan was me dat sowieso opgevallen. Op diezelfde tv kon je met een ferm stuk in uw voeten aan Netflix zien dat ze de bitrate serieus teruggedraaid hebben in de Corona periode.
Het is me al vaker opgevallen dat het met IPTV het er allemaal sterk afhankelijk van is hoe snel de internetsnelheid is.
Toen met die FM dat klopt wel. Een aantal klanten geweten die speciaal daarom bij Telenet gebleven zijn. Ook hier weer: ouderen. Proximus zijn aasgieren. Die bieden allerlei soeps aan wat later, of na een tijd, toch niet helemaal waarheid bleek te zijn. Maar goed, de klanten zijn over he.
Fiber bij Telenet? Ik denk dat ze dan toch nog in de streek van Mechelen een tandje moeten bijsteken. Nog nooit bij mensen zien binnen liggen. Proximus en derivaten eens te meer.
Het zal er allemaal wat vanaf gaan hangen wat ze in 2030 gaan aanbieden. Stel ze gaan nog TV-only aanbieden middels zo'n IPTV decoder en de boel dan op zo'n laag pitje zetten (lees: datasnelheid) dat het beeld op niks trekt, wie wil het dan 🙈
Maar ja als ons kat een koei is....
Ik weet nog goed een paar jaar geleden toen ze op vtm journaal zegde dat Analoog tv-signaal van telenet ging stoppen
en het beeld op zwart ging gaan hebben ze bij prox al hun telefoon klanten gebeld meestal ouderen die nog een gewone telefoon
van in de tijd van belgacom hebben en het verhaal verteld dat er geen beeld meer zal zijn op de tv
En die mensen hebben toen zeer vlug een toestel en technieker aan de deur gehad om de installatie te doen
Eigenlijk was dit niet nodig wand sommige hadden een perfecte tv voor compact signaal telenet
Maar ze hebben toen bij prox overuren geklopt om al die klanten te winnen
Is later pas dat test aankoop er iets van opgevangen heeft omdat een iemand hun ouders ook opeens tv abo hadden bij prox
met een promo op zat en ze een tijdje vast zaten
En dan te weten dat door corona nog is uitgesteld geweest
Was voor prox nog een goed jaar veel extra tv klanten
Nu ligt het anders tegen dan zullen veel ouderen er niet meer zijn of zitten in rusthuis
en tegen dan zal er genoeg aanbieders zijn op de kabels die in de grond liggen en internet alleen kan je zelf kiezen
wie en wat je wilt
Het is exact hoe je dat vertelt.
Bij ons op de zaak hebben ze toen redelijk veel nieuwe tv toestellen verkocht die konden werken met een Ci+ kaartje. Vandaar dat ik weet dat er tamelijk wat mensen liever met zo'n kaartje keken als dmv een decoder.
Bij vrienden hangt de tv op aan de muur de tv box hangt met velcro vast aan de muur tussen de achterkant van de tv
Maar nog geen 2 jaar en bakje werkt niet meer ruilen in de winkel
De verkoper wat hangt die velcro hier op te doen dat is om op te hangen de tv hangt aan de muur
De verkoper zegt geen velcro meer op plakken ,dan heeft hij een u profiel tussen de muur en de tv gezet daar zit toestel tussen
toch gaat het toch nog altijd vlug stuk en met een tv kaartje heb je dit niet voor of een app zit in de tv
of wel moeten ze iets maken zo als de chromecast tv een licht gewicht en dat hangt vast via de Hdmi aansluiting
We zullen wel zien in de toekomst