@janne_man schreef: Ik ben minder pessimistisch. Als je de minister van Consumenten zaken kan overtuigen dat Telenet hier niet goed bezig is maak je een kans. Volgens mij overtreed Telenet hier de soft-laws van de OESO. (voor de geïnteresseerden klik op de link en keis download, bekijk het onderwer consumentenzaken en lees ook de toelichting). Er is een zwaar gebrek aan tijdige informatie. Er is de algemene informatie dat tegen (eind ?) 2030 alle dvb-signalen gestopt zijn. De afbouw gaat gelijkdelijk zijn en per regio (ik heb het zo in mijn herinnering, verbeter me als ik fout ben). Zo'n uitleg is vaag en algemeen en voldoet niet volgens de OESO regels. Op mijn expiciete vraag naar een planning, heeft @Suzy geen afdoend antwoord gegeven. Zij heeft het antwoord gegeven waarvoor ze de toelating had en er kan haar niet verweten worden (niet schieten op de pianist). Ik denk niet dat er iemand mij zal tegenspreken als ik beweer dat Telenet een planning heeft. Ja, ik weet dat een planning één zaak is en de werkelijkheid een andere. Om de één of andere mysterieuse reden wil Telenet die planning niet meedelen. Allicht vals idee dat ze daarmee klanten gaan verliezen. Met klanten in het ongewisse te laten verliest men ze ook. Het is voor de klanten onduidelijk waarom er prioriteit gemaakt wordt met het scrappen van bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten. De maatregelen die genomen worden lijken meer op Trumpiaanse beslissingen van pest- en chantagegedrag om de klanten vervroegd te verplichten om over te schakelen naar een systeem dat misschien wel moderner oogt, maar voor die klanten juist geen meerwaarde heeft. Begrijp dit niet als een vraag voor uitstel van de afschaffing van het dvb-c signaal, Dit is enkel een ernstig verzoek tot respect van alle klanten, waarbij de klant recht heeft op tijdige correcte informatie. Tijdige moet hiet verstaan worden als tijdig voor de klant (dat is minstens één jaar) en niet het kortzichtig tijdig van Telenen . Een publicatie van de planning, zonder geheimdoenerij, kan dit oplossen. Het is ook evident dat de gepubliceerde planning wordt aangepast als Telenet ziet dat de werkelijkheid niet meer gaar overeenstemmen met de planning. Ik denk dat er een luik ontbreekt in je relaas. Het uitfaseren van die functionaliteiten dit jaar heeft niet uitsluitend te maken met het afschakelen van DVB-C en mogelijk een antwoord op waarom men "bestaande systemen die geen enkel rechtstreeks gevolg hebben op het vrijmaken van frequenties om de bandbreedte voor het internet te vergroten." uitschakelt. Telenet heeft intussen al jaren een nieuw tv platform (dat van de TV-box) maar moet hun oude platform draaiende houden om VOD, 14 dagen TV-gids etc te kunnen blijven aanbieden op Digibox en Digicorder. Als men dat kan afschakelen zonder te moeten raken aan het basisaanbod is dat al een hele besparing voor hen. Ze kunnen dan (vanuit hun standpunt) effectief zeggen dat Digibox, Digicorder en CI+ nog blijven werken, want het basisaanbod is nogsteeds beschikbaar. Dat neemt uiteraard niet weg dat de communicatie beter moet.
... Meer weergeven