kristofDW
Professional Allesweter
kristofDW
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-05-2025
09:07
|
Lid sinds: 01-09-2019
Datum laatste bezoek: 16-05-2025 09:07
Ranking
Professional Allesweter
16-04-2025
22:21
2
@WesleyDG Ja, je kan de eSIM van Telenet net zoals een fysieke simkaart gebruiken in het buitenland. Als je in de EU-zone bent, dan bel, sms en surf je aan dezelfde tarieven als in België.
... Meer weergeven
16-04-2025
16:45
@NDMdetection Vermits je wifi 6 ziet staan in je instellingen heb je een F@ST3896LG-TN router. Je kan onder "je thuisnetwerk" in de instellingen op mijn Telenet, dan "Modem" --> "netwerkveiligheid"--> daar moet je "experinstellingen ontgrendelen" --> "signaal" de instellingen aanpassen. Als de expertinstellingen zijn ontgrendeld kan je onder "signaal" je wifi frequentie aanpassen. Houd er rekening mee dat als je deze aanpassing doorvoert, je alles opnieuw moet instellen of verbinden!
... Meer weergeven
16-04-2025
12:51
2
@NDMdetection standaard staat je wifi ingesteld voor 2,4 Ghz en 5Ghz met dezelde ssid(Naam). Dus probeer de camera gewoon te connecteren en zie of het werkt. Als dit niet zou werken kan je de opsplitsing maken tussen de 2,4Ghz en 5Ghz. Gebruik je je eigen router of die van Telenet?
... Meer weergeven
16-04-2025
09:11
1
@GK5 Heb je al eens een andere browser op je pc geprobeerd? Zo kun je nagaan of het probleem aan de browser ligt, aan je internetinstellingen, of aan iets anders. Als al je instellingen juist zijn kan je het volgende proberen : Open de opdrachtprompt (CMD) als administrator op je pc en plak de volgende commando's erin: ipconfig /release ipconfig /all ipconfig /flushdns ipconfig /renew netsh int ip set dns netsh winsock reset Herstart nadien je pc en probeer dan nog eens.
... Meer weergeven
14-04-2025
09:22
@toontje Je ziet inderdaad afwijkende kleuren wanneer je je foto afdrukt, omdat je scherm een TN LCD-paneel met CCFL-backlight gebruikt. Dit type scherm staat bekend om zijn beperkte kleurengamma, waarbij de kleurweergave bij gebruik van CCFL-achtergrondverlichting slechts ongeveer 72% van het NTSC-kleurenspectrum dekt. Een beter alternatief is een scherm met IPS-technologie, dat meestal wordt aanbevolen voor fotobewerking vanwege de bredere en nauwkeurigere kleurweergave. Dus calibratie van je printer is dus niet echt nodig.
... Meer weergeven
10-04-2025
13:56
2
@Simmartie Als het alleen Coax is kan je een MoCa 2.0 adapter gebruiken :https://www.amazon.com.be/-/nl/ScreenBeam-netwerkadapter Deze adapter gebruikt de coax als UTP kabel om je data over te zetten. Handig om je netwerk te verlengen én de pods op te hangen, als dat nodig is.
... Meer weergeven
07-04-2025
20:49
1
@Martin als je de test doet met de kabel heb je dan nog een switch of router tussen je pc en Telenet router? Gebruik minstens een cat5e kabel en sluit je pc direct aan op de Telenet Router. Succes!
... Meer weergeven
04-04-2025
11:32
1
@Roel als je de tv app gebruikt op een google streamer kan je alles bedienen via Google assistent. Ik gebruik al jaren geen Tv box meer en zet mijn chromecast, tv, surround en lichten aan via mijn Google assistent. (voice bediening) Sinds kort is er natuurlijk ook Homey Pro bijgekomen, maar met Google assistant kan je al heel veel.
... Meer weergeven
04-04-2025
10:29
1
@Zif @WG94 gaat ervan uit dat je alleen een Telenet-modem of -router hebt, klopt dat? Als je een eigen router hebt, kun je het gastnetwerk gebruiken voor draadloze domotica. Dit is niet ideaal, maar het werkt meestal goed met de meeste nieuwe routers. De nieuwste mesh-routers hebben zelfs een apart netwerk voor IoT-apparaten. Kun je wat meer vertellen over je thuisnetwerk, zodat we je beter kunnen helpen? Bij sommige toestellen kan je zelfs een aparte VLAN aanmaken zodat je intern netwerk volledig apart is van je domitica of IOT.
... Meer weergeven
03-04-2025
10:22
@Royal Wanneer je de Ookla Speedtest-app gebruikt, kun je de server instellen op een andere locatie. Heb je dit al geprobeerd? Het is namelijk zo dat op sommige locaties de upload snelheid lager kan zijn, dus het ligt niet aan de app zelf😉 maar aan Telenet. (in geval van 4G/5G) Ik heb dit ook getest met een andere provider en dit werkte toen wel (hogere uploadsnelheid).
... Meer weergeven
01-04-2025
11:48
2
@Test123 Aangezien je aangeeft dat de TV-box beneden goed werkt, lijkt de TV-box zelf in orde te zijn. Probeer de HDMI-kabel die beneden wel werkt op je TV-box boven aan te sluiten en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet. Ik denk dat je alleen de TV-box hebt verwisseld, maar niet de kabels, of heb ik het mis ?😉 Zo kan je uitsluiten dat het aan de HDMI kabel ligt.Gebruik enkel gecertifieerde HDMI-kabels met Type 2.0 of hoger. Je zegt dat het internet in orde is maar wat is dan de snelheid op de plaats van je TV box ? Dit moet minstens 25mbps zijn om deftig te streamen. Als bovenstaande niet werkt, steek dan de HDMI-kabel in een HDMI-poort op je tv die geen CEC-ondersteuning biedt. Zet deze functie ook uit op je tv-box. Ik heb gehoord dat dit soms problemen veroorzaakt, hoewel het af en toe wel werkt. Veel uitproberen dus 😉
... Meer weergeven
28-03-2025
16:55
2
@kschiffauer Verander je dmz adres eens naar bijvoorbeeld 1 of 2 (adres dat je niet gebruikt).Je kan vandaag enkel een ander ongebruikt IP-adres gebruiken.(dus geen 0) Dit gaat over een gekend probleem van de geavanceerde instellingen. Ik weet niet of het nog bestaat maar dit was eind vorig jaar toch het geval. Zorg ervoor dat je MAC-adres correct is door de aangesloten apparaten in Mijn Telenet te controleren, je router eruit te halen en het MAC-adres te kopiëren. Zo ben je zeker van je WAN MAC-adres.
... Meer weergeven
25-03-2025
13:05
@GlennR13 Ik kan uw afbeeldingen nog niet bekijken, maar kan je de APN-instellingen eens controleren? Deze zijn noodzakelijk om met uw simkaart te kunnen surfen.
... Meer weergeven
24-03-2025
19:07
@leonell Indien op je scherm "bufferen"tevoorschijn komt, heeft dit meestal te maken met het netwerk. Kijk het volgende even na : 1. Heb je netwerkproblemen op andere toestellen ? 2. Heb je voldoende snelheid op de kabel die naar de tv-box gaat? 3. Is je kabel niet defect (coax en UTP kabel) Je ziet ook stilstaande beelden, wat meestal gebeurt wanneer er gebufferd wordt, maar de netwerksnelheid onvoldoende is.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 16-05-2025 09:15 | |
1 | 14-05-2025 09:42 | |
1 | 13-05-2025 11:02 | |
1 | 29-04-2025 17:44 | |
2 | 16-04-2025 22:21 | |
4 | 17-04-2025 21:41 | |
2 | 16-04-2025 12:51 | |
1 | 16-04-2025 09:11 | |
3 | 10-04-2025 16:37 | |
1 | 04-04-2025 10:29 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
844 | 10-04-2025 16:37 | |
353 | 19-01-2025 11:50 | |
407 | 30-12-2024 08:47 | |
1352 | 23-12-2024 11:21 | |
674 | 09-12-2024 18:20 |