gvg1
Professional Weetjesweter
gvg1
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
17-06-2024
13:54
|
Lid sinds: 27-11-2019
Datum laatste bezoek: 17-06-2024 13:54
Ranking
Professional Weetjesweter
18-09-2022
14:45
Bij mijn broer heeft de TV een "slag" gekregen. Ik weet niet juist wat maar mijn broer beweerd dat hij vroeger wel via wifi makkelijk kon verbinden. Ik ben vandaag gaan testen en de TV verbind inderdaad dadelijk met bijvoorbeeld mijn GSM (wifi hotspot), maar niet met de telenet wifi. Ik heb ter test zelfs het 5G en het 2.4G netwerk bij hem gescheiden en hij maakt geen geen vebinding met beide. TIs te zeggen, hij doet wel iets want bij een ingave van een verkeerd wachtwoordt zegt ie dat, maar als het wachtwoord juist is lijkt het alsof de TV geen IP adressen krijgt. Zijn acces pont is een Netgear WNDR4300TN. wat zou ik nog kunnen doen on te testen? alvast bedankt, Geert
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
access point
-
WiFi-kanalen
02-09-2022
12:38
1
Ik heb begin deze eeuw gewoon het goedkoopste genomen dat er was en langzaam meegelift met de prijsstijgingen, maar ook met de download volume stijgingen (begonnen aan 40G, nu 150G) zodat ik nu zit aan basic internet en Telenet tv voor samen 59.9999 euro dacht ik. Misschien dat ik ugrade naar one up, is nu in promo maar 90 euro (gedurende 12 maanden, daarna 110, maar dat is misschien wat veel) En dan moet ik die, weeral niet werkende, telemeter niet in het oog houden
... Meer weergeven
01-09-2022
08:33
nee ik heb die banner niet... Ik behoor helaas nog niet tot de uitverkorenen. ik kan hem wel bestellen, maar iets verderop staat in de voorwaarden: We bezorgen je TV-box(en) binnen de vijf werkdagen gratis bij jou thuis. Voor de upgrade betaal je eenmalig € 50, ook voor meerdere decoders. PS1: heb het gisteren ook al via de whatsapp chat gevraagd maar hun average response tijd van 2 uur lijkt onjuist te zijn PS2: net antwoord gekregen: Goedemorgen Geert Van Genechten. Het is inderdaad zo dat sommige mensen een persoonlijke promotie krijgen waardoor ze hun decoder kosteloos kunnen omruilen. Het hangt af van het abonnement dat je hebt. Jammer genoeg komt jouw abonnement hier niet voor in aanmerking. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Katrijn
... Meer weergeven
31-08-2022
13:46
nee ik heb die mail niet gekregen, Of hij moest in de spam zijn terechtgekomen. Ik verwacht ook niet dat ze alle klanten tegelijk gaan mailen.
... Meer weergeven
31-08-2022
13:01
Nu ik al een tweetal maanden zelfs op mijn oude digicorder (AD2200) reclame niet altijd meer kan doorspoelen, vind ik de tijd rijp om ook een TV-box te krijgen. Ik ga er wel geen 50 euro voor betalen want de jarenlange huurgelden voor de AD2200 moeten maar voldoende zijn. Is er een manier om dit te verkrijgen buiten heel geduldig wachten? (mijn afstandsbediening is al we langs alle kanten gebarsten met stukjes af 🙂
... Meer weergeven
24-08-2022
15:24
Ik heb dus uiteraard ook 0 verbruik de laatste dagen, maar als ik het goed lees, ga ik dus toch aan verlaagde snelheid surfen zodra ik over mijn 150 GIG ben. Ook al lijk ik er nog ver vandaan te zitten? Dat stuk blijft bij telenet helaas wel werken.
... Meer weergeven
08-07-2022
10:44
Ondertussen heeft IT (om andere redenen) op mijn laptop een clean W11pro installatie gedaan (was W10) en ook dit heeft het probleem opgelost.
... Meer weergeven
01-07-2022
09:39
Hoi, IPv6 disablen had geen effect. (Darenboven krijg ik ook een IPv6 adress als ik met mijn GSM verbind - uiteraard met IPv6 geenabled) Mijn extern IP zal ik hier niet publiek zetten, maar mijn intern mag wel lijkt me: WIFI direct (naar telenet) - GEEN Baracuda IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.178 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1 WIFI via GSM om (maar ook naar telenet) - WEL Baracuda IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.133.93 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.133.103 Ik stuur dit ook naar onze IT, kijken wat die mannen zeggen. Hoe dan ook, ik heb een werkende situatie, Niet ideaal, maar ik kan verder.
... Meer weergeven
22-06-2022
12:21
Nee 1.1.1.1 heeft ook geen succes. Maar vandaag toevallig iets geprobeerd en raar maar raar dat werkt. Wel even in het engels want ik heb hetzelfde bericht naar onze engelstalige IT support gestuurd: Hi, it seems that VPN usually does not work work with my home telenet wifi network, but as I told you it does work with 4G. But today I figured out that it also works with telenet IF I use my cell phone in between. So now Laptop is connected to wifi hotspot of my Cell phone and my cell phone is connected with wifi to my telenet home network (I disabled mobile data)...... and with this configuration barracuda works!
... Meer weergeven
10-06-2022
18:55
ik was wat snel in mijn vorig bericht. Ondertussen werkt het weer niet, ondanks 8.8.8.8 En 4G werkt altijd... Erg vervelend
... Meer weergeven
10-06-2022
08:40
Hoi, since wij op het werk zijn oversgeschakeld naar baracuda VPN had ik een vergelijkbaar probleem: melding was wel "could not connect to server", en als ik connecteer naar mijn 4G GSM was er geen probleem. Na het lezen van bovenstaande berichten heb ik mijn DNS op 8.8.8.8 gezet en toen was het opgelost. Dus bedankt voor het oplossen van mijn probleem, nog voor ik de vraag moest stellen. Los hiervan zou dit wel op een of andere manier bij de juiste persoon van telenet moeten kunnen terechtkomen, want eigenlijk moeten zij iets beter configurereren ergens denk ik dan. mvg, Geert
... Meer weergeven
20-07-2021
10:56
@kristofDW ik schrok even van de getallen, tot ik zag dat die in kbps werden weergegeven en niet mbps. Dus hier zitten we met telenet ruim onder.
... Meer weergeven
20-07-2021
09:55
Hallo, ik heb een vergelijkbaar probeem met teams. Enkel HALF zo erg want bij mijn valt enkel de upload weg. Ik zie en hoor alles, maar mijn gespreksparterns zeggen dat ik weg ben. Soms gaat het weken goed en dan plots is het weer om de haverklap. Ongeacht of ik nu verbind met mijn Wifi of met mijn vaste Ethernet kabel. Speedtesten geven altijd een normale 9 mbps upload aan. Tegenwoordig verbind ik mijn laptop dan maar met de mobile hotspot van mijn GSM, dat werkt altijd. mvg, Geert
... Meer weergeven
29-04-2021
16:52
Ik heb helemaal geen probleem met mijn snelheden. 97 Mb/s is normaal voor mijn basic abonnement en dat wifi wat lager zit, vind ik niet erg, Dat "wifi internet" wegvalt wel.
... Meer weergeven
28-04-2021
15:04
Hallo, Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat internet uitvalt als ik verbonden ben met mijn access point. Met uitvallen bedoel ik dat de netwerk status constant wisselt tussen “no internet, secured” en “connected, secured” Om de fout te onderzoeken heb ik een aantal testen gedaan. Dit is mijn netwerk: telenet modem (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)---20 meter cat 7----unmanaged switch (TL-SG116E )---1 meter cat 7 ---- telenet access point (AP7465CE-TN) Op de switch en/of op mijn wifi hangen ook nog google nest mini, een RF accespoint, philips bridge en Philips hue sync box, de TV, digicorder, X-box, GSM’s,… Ik kan op 6 manieren mijn laptop verbinden met het internet Bedraad naar switch (via 10 meter cat 7 vanaf de switch en nico socket): 96Mbps download (basic abonnement): internet werkt altijd Via 5 GHz naar modem: geen verbinding, wellicht te ver weg Via 2,4GHz naar modem: 81 Mbps download, internet lijkt altijd te werken, maar tijdens video chat valt het geluid toch soms even weg. Via 5 GHz naar accesspoint: 95 Mbps download, onvoldoende getest Via 2.4 GHz naar accesspoint: 70 Mbps, nooit problemen gemerkt tot gisteren het internet dus constant weg valt. Via mobile hotspot van mijn GSM: internet werkt altijd. Het uitvallen van internet lijkt ook op mijn GSM te gebeuren, maar dat is ook nog onvoldoende getest. Ik zit nu met een aantal vragen: Is het de moeite om dit bij telenet te melden voor een modem test. Zouden ze dit soort gedrag kunnen detecteren want eigenlijk moet je toch een 5 tal minuten alles monitoren en dan nog het geluk hebben dat het gebeurt. Is er een tool die ik kan downloaden die me wat gedetailleerde info over de interne werking van mijn accesspoint geeft? Herkent iemand het probleem? Als het bovenstaande nog weken blijft aanhouden, is dat dan voldoende om een nieuw accesspoint te vragen?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
access point
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 01-06-2024 11:18 | |
1 | 02-09-2022 12:38 | |
2 | 13-04-2020 17:45 | |
1 | 12-04-2020 20:17 | |
1 | 12-04-2020 20:20 | |
1 | 12-04-2020 09:47 | |
1 | 03-04-2020 08:33 | |
2 | 14-12-2019 10:34 |