Alvast bedankt iedereen voor de reacties en de suggesties! Hieronder heb ik de links naar de filmpjes toegevoegd (1 mbit upload op smallband duurt wat langer ;-)). Een beeld zegt meer dan woorden. Ik merk dat niet iedereen mijn lange post goed interpreteert. Even een recap: 1) Ik heb geen problemen met smallband. Dit is wat Telenet en ik afgesproken hebben bij het afsluiten van het Yugo abonnement: over de 750GB in piek = smallband. Geen discussie 2) Wat we niet afgesproken hebben is dat ik nu een niet-werkende internetverbinding heb vanuit een functioneel standpunt. Ze toppen mijn internetsnelheid af, maar de technische implementatie werkt onvoldoende waardoor ik bepaalde websites niet kan bereiken. Dus Telenet maakt de fout, niet ik. 3) Uiteraard snap ik dat Telenet niet zomaar die FUP wegneemt, sta ik 100% achter. Maar ik heb nu een niet-werkende internetverbinding. Ze vinden geen oplossing als ik op smallband zit dus moeten ze een oplossing voorstellen die wel werkt. Daar geeft de Telenet technieker de oplossing aan. 4) Ik betaal een maandelijks bedrag voor een functioneel werkende verbinding, ik accepteer smallband. Dan ga ik toch niet betalen voor extra volume om een foutmelding die Telenet veroorzaakt te compenseren? Dat is toch te gek voor woorden? 5) De 2de keer dat ik gebeld hebt, stond gewoon in het dossier dat er een technieker is langsgeweest met de voorgestelde oplossing. Dat heeft de technieker bij mij thuis bevestigd. Dus ze wisten hier al van, het stond er gewoon in. 6) Last but not least, voor mij on-acceptabel, de oplossing die ze voorstellen is een ander abonnement. En niet de FUP uitzetten (of volume op rekening van Telenet bijkopen) wat het probleem wegneemt bij de klant. Ondertussen kunnen ze in parallel kijken wat de foutmelding is zodat het niet meer voordoet bij andere klanten (wat wel zo is blijkbaar gezien die andere post hier op Netweters). Het One-abonnement heeft een FUP van 3TB, dus die limiet wegnemen mag echt niet het probleem zijn, dat is een administratieve actie. En enkel voor 14 dagen. Ik vind het toch frappant hoe coulant sommige zijn tov een provider die een niet-werkende dienstverlening aanbiedt veroorzaakt door hun eigen implementatie van FUP. Dit is vergelijkbaar dat ik met mijn auto bepaalde straten niet in kan draaien na het laatste onderhoud bij mijn garagist. Dat accepteer je toch ook niet? Verbazend ... Begrijp me niet verkeerd, ik ben tevreden over de dienstverlening van Telenet, maar dit pakken ze gewoon niet goed aan. Ik snap dat dit een edge-case is, maar doe normaal en haal die FUP eraf voor de 14 dagen. Ik heb aangegeven dat ik de oorzaak opgelost heb die veroorzaakt heeft dat ik op smallband kwam (software die vasthing). Links van de filmpjes die tonen wat het probleem is: 1. Op een iPhone met Safari en Firefox (in private modus) via Wifi (niet werkend) en via 4G (wel werkend) --> https://www.dropbox.com/s/xw3k4185ffq1cw3/1.%20iPhone_browser_wifi%2B4g.MP4?dl=0 2. Op een iPhone een link openen in mail via Wifi (niet werkend) en 4G (wel werkend) --> niet gedeeld vanwege iets teveel persoonlijke informatie 3. Op een Macbook met Safari en Firefox beiden in private modus (niet werkend). --> https://www.dropbox.com/s/dnr25a1vcxwfxwg/3.%20Macbook_safari%2Bfirefox.mov?dl=0 4. Op een Macbook in Safari met foutmelding, werkend in Firefox, URL kopieren en plakken in Safari waar het dan plots wel werkt. --> https://www.dropbox.com/s/pgd7hw5wkkezu8p/4.%20Macbook_nietwerkendsafari_naar_werkendfirefox%26safari.mov?dl=0
... Meer weergeven