Voor alle duidelijkheid: de communicatie waarmee deze draad gestart is, is inderdaad All Internet + TV Iconic. Maar het is niet alleen dat. Alles wat er in het begin van deze draad staat is echter ook van toepassing voor de klanten die enkel All Internet hebben. Daarom is het voldoende om de gewone commerciële webpagina's van telenet.be te bekijken, zoals @robatoras wel gedaan heeft, en dank zij zijn link het de aandachtige lezer gemakkelijk maakt om die pagina te consulteren. Nergens heb ik in mijn betoog iets vermeld in mijn voordeel over de combinatie All Internet + TV Iconic. Wat deze klanten krijgen, dat krijgen ze en dat gaat me niet aan wat ik heb dat niet. Ik ben helemaal niet jaloers. Mijn standpunt is heel eenvoudig: ik heb een aantal losse producten genomen en hiervoor krijg ik een bundelkorting. In het verleden zijn er al positieve evoluties geweest en was de snelheid minder dan 150/15 Mbps, ook het volume is in het veleden ook al minstens één keer verhoogd. Dus de bewering van onwetenden dat het product niet gevolgd wordt, kan ik hiermee naar de prullenmand verwijzen. Heel deze interpretatie draait om woorden. De gebruikte woorden zijn belangrijk en hebben een achterliggende betekenis. Ik zal een volledig ander voorbeeld geven: kan je bij Telenet een Wifi- en netwerkbooster kopen? Het antoord is neen. Kan je zo een toestel huren (gratis of betalend maakt niets uit): het antwoord is ja. Kan je de huur hiervan opzeggen: ja Mag je nalaten om het toestel terug binnen te brengen bij Telenet: het antwoord is nogmaals ja Wat is de consequentie: Je krijgt een vergoeding aangerekend die je hiervoor moet betalen Je betaalt de vergoeding en van wie is het toestel dan: van u en je hebt het niet gekocht, enkel een vergoeding betaald. Waarom dat verschil tussen kopen en vergoeding: indien het verkocht zou zijn dan is Telenet verplicht om nog een garantie van twee jaar te geven, met de regel van vergoeding is er geen enkele garantieplicht. Gaat het toestel 5 minuten na de transactie defect dan heb je dikke pech. Kan je het toestel blijven gebruiken: ja. Of er al dan niet nog ondersteuning is (de mogelijkheid om parameters op te geven via mijn telenet) weet ik niet. Telenet is hiertoe niet veplicht. Met de instellingen die er in staan blijft het in elk geval werken. Als je deze gedachtengang niet kan volgen (dit betekent niet dat je ermee akkoord moet gaan), hou dan maar op met lezen. Vermits dat je verder leest, ga ik ervan uit dat je mijn gedachtengang kan volgen. De grote vraag is uiteraard: heb ik een bundel genomen of heb ik losse delen genomen waarvoor ik een bundelkorting krijg. Mijn standpunt is dat ik losse delen genomen heb en hiervoor een bundelkorting krijg. Meer nog Telenet dat zo aan de man bracht. Allicht is het om deze dubbelzinnigheid dat Telenet haar beleid veranderd heeft en nu expliciet de bundel als een geheel voorstelt. Je kan er niets uitnemen. In het geval van de whop en whoppa kon en kan dat wel, zelfs als er nu een andere naam aan gegeven wordt. Het gemakkelijkste voorbeeld hiervan is de decoder. Iedereen met nog een oude wop of woppa kan de huur van de decoder opzeggen en een aangeschafte decoder gebruiken. Dit element bevestigd dat deze oude bundels een verkoop was van losse delen met een bundelkorting. Ik wil bovendien opmerken dat ik in mijn betoog nergens iets geëist heb. Ik vraag enkel om dat aan de bevoegde diensten voor te leggen, en mensen zijn mensen, dus de reactie die ik hier krijg kan ik ook best op een beleefde manier krijgen van de commerciële diensten. Om deze simpele reden vraag ik dat het ook aan andere diensten voorgelegd wordt. Als het voor mij alleen was, had ik de vraag gesteld aan Telenet. Bij negatief antwoord zou ik dan een formale klacht indien bij Telenet. Blijft het negatief dan kan ik me wenden tot de ombudsdienst van de Telecom en tenslotte ook nog naar de Economisch inspectie. Ik wens echter een algemene oplossing voor alle betrokkenen.
... Meer weergeven