@BandR schreef:
ER zijn hier al paar van dergelijke gevallen gemeld.
Dat is omdat de implementatie van de deurbel niet top is, ttz, verwacht dat de gsm (app) en deurbel op zelfde band zitten, en meer dan waarsch kiest je gsm voor 5GHz.
een pod laat geen split SSID toe dus heb je 2 mogelijke oplossingen.
1. zorg dat je gsm bij de installatie ook op 2,4GHz band zit. Dit gaat enkel lukken als ... je ver genoeg van je wifi punt zit, maar toch nog connected bent. Als je technisch bent kan je dat ook checken met een app. mogelijks kan dat niet, want woon je bvb op een appt, en zal je buiten moeten staan, misschien wat vreemd 🙂
2. bel naar de klantendienst en vraag om je gsm (tijdelijk) naar de 2,4GHz band te moven. In dat timeslot kan je dan de deurbel adden en werkt alles zoals het moet, enkel bij onboarding hebben die dingen daar last van.
@BandR ik kan bevestigen dat je via de klantendienst inderdaad je toestel even op 2.4 GHz kan laten verbinden. Ze activeren dit voor het toestel waar je de installatie mee aan het doen bent, waarna je gedurende 15 minuten de tijd hebt om de installatie te voltooien. Een tijdje was het onmogelijk om dit via de klantendienst te laten doen door een technsich probleem, dit is afgelopen week opgelost.
In de toekomst is men bij Telenet aan het kijken om dit ook beschikbaar te maken via MyTelenet, maar hierover is er nog niets geweten.
... Meer weergeven