JohanR
Freshman Weetjesweter
JohanR
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
30-01-2024
23:52
|
Lid sinds: 21-12-2016
Datum laatste bezoek: 30-01-2024 23:52
Ranking
Freshman Weetjesweter
30-01-2024
22:51
3
Op de een of andere manier is het er nu uiteindelijk wel doorgekomen... Ik heb inderdaad nog een heleboel andere poortjes geprobeerd, modem nog een aantal keer gerestart en de Telenet access point ertussen eens gereset, en opeens kwam 1194 dan toch wel open. Moet wel zeggen dat het werkt énkel en alleen als UDP of alleen TCP staat aangeduid, de "both" optie zorgt ervoor dat het niet meer werkt. Voor de toekomstige lezers ook nog wat tips v.w.b. Truenas-specifieke configuratie: - Zet de netmask op iets dichtbij bij de gateway ip (weet niet of dit Telenet specifiek is), bv. 192.168.1.0 werkt beter dan 190.20.0.0 - Geef ook volgende "additional parameters" mee voor de serverconfiguratie want de DHCP van Telenet kan soms nog interfereren: push "route 192.168.0.0 255.255.255.0"
push "redirect-gateway dfl bypass-dhcp" - Zet een static network route op - Zet natd-enable op "yes" in de Truenas configuratie Het zijn maar dingen die ik heb uitgeprobeerd die er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat ik het aan de praat heb gekregen.
... Meer weergeven
30-01-2024
18:41
Met nmap kon ik ook zonet al uitsluiten dat het probleem bij de server zelf ligt, aangezien ik vanuit mijn lokaal netwerk ook 192.168.0.69:1194 kan benaderen en het wordt herkend als een UDP OpenVPN verbinding. Zie ook:
... Meer weergeven
30-01-2024
18:21
Na al heel wat troubleshooting en alle eerdere posts over server-portforwarding hier op het forum te bekijken, kom ik er maar niet aan uit.
Bedoeling is dat ik via een VPN tunnel verbinding ga maken met een Truenas server die ik lokaal draai achter een Telenet modem. Op zich is alles aan de server opgezet, alleen krijg ik de portforwarding maar niet aan de praat...
De stappen die ik al deed zijn:
1. DynDNS opzetten om in de toekomst gemakkelijk verbinding te kunnen maken van buitenaf (was optioneel, maar voor long-term wel wenselijk). De instellingen hiervan heb ik geverifieerd en alles update zoals bedoeld (public ip komt overeen enz.)
2. VPN settings in Truenas opgezet - poort 1194 aangeduid om verbinding te maken, server is ingesteld om uit te delen op 190.20.0.0/24 (netmask van de server, hier ben ik niet 100% zeker van of dit correct is, ik heb ook al andere ranges uitgeprobeerd)
3. Ip instellingen van Truenas geconfigureerd - 192.168.0.69 als ip (dus buiten het DCHP bereik), 8.8.8.8 als DNS en 192.168.0.1 als default ipv4 gateway
Mijn server is hiermee perfect lokaal te benaderen vanaf 192.168.0.69 (en 192.168.0.69:80, welke de http poort is om toegang te krijgen tot de gui van truenas)
De laatste stap leek me dan de volgende te zijn:
4. Port forward 192.168.0.69 op poort 1194 - echter als ik dit uittest krijg ik steeds de status dat de poort nog gesloten is (uitgetest van buiten het lokaal netwerk)
Mijn vraag is nu: waar kan dit aan liggen en welke stappen zie ik mogelijks nog over het hoofd? Dat de OpenVPN verbinding momenteel niet lukt ligt volgens mij dus aan de port forwarding (aangezien deze niet open blijkt te zijn), maar hoe dit juist te verhelpen kan ik niet bedenken. Ik heb al geprobeerd om eens enkel UDP of enkel TCP aan te zetten, andere poortnummer te proberen en afwijkende externe poorten uit te proberen, maar helaas heeft dat nog niet mogen helpen.
Alvast bedankt!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
portforwarding
08-03-2020
23:00
Bedankt voor het antwoord! Ik las hier op het forum dat ik hier 35 euro voor moet betalen. Klopt dat? Of wordt daar in tussengekomen?
... Meer weergeven
08-03-2020
15:15
Hoi allen, Sinds enkele weken (of zelfs al maanden) zit ik met mijn Wigo met een fiber-300 verbinding (die dus werd geupgrade). Vlak na dat deze upgrade van 200 naar 300 werd gedaan, testte ik meteen mijn verbinding en... niets. Nog steeds 200 mbps. Ik las dat het wel even kon duren vooraleer iedereen was overgezet, dus ik wachtte het af. Nu dus, heel wat later, testte ik opnieuw mijn verbinding en... nada. Nog steeds 200. Op speedtests op 2 verschillende PC's met LAN krijg ik steeds een heel consistente maar langzame 200 mbps. Ondertussen al meerdere tests gedaan en steeds hetzelfde resultaat. Als modem heb ik een zwart exemplaar met DOCSIS 3.0, namelijk de CH6643E. Normaal zou daar dus geen probleem met mogen zijn. Nu heb ik wel enkele zaken die ik moet toelichten: In mijn straat woont ook een Telenet Bussiness klant die klaagt dat Telenet hem nooit de beloofde snelheid kan leveren. Hij stelde vast (waarschijnlijk na contact met Telenet of dergelijke) dat de kabel die er ligt nooit de beloofde snelheid kan geven. (of dat echt de reden is weet ik niet) Nu weet ik wel niet over welke snelheid hij het had en of dit nog steeds zo is, het is al even geleden. Onlangs hebben we wel wat last van occasionele uitvallen van internet en ook telefoon. Dat gaat de modem naar "proberen-stand" zoals ik dat noem en cycelt hij door alle lampjes. Dat kan soms wel tot een half uur duren. Onlangs zijn er werken geweest in onze straat. (Heeft er wrs niets mee te zien, maar toch.) Misschien moet ik gewoon nog langer wachten op de upgrade, maar ik vroeg het mij gewoon af of en wanneer zoiets dan in orde zou komen. Toch maar best eens rechtstreeks contact opnemen met Telenet als dit blijft aanhouden?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem (HGW)
01-08-2018
23:13
1
Vreemd, op een ander apparaat van mij heb ik net gecheckt en daar kan ik mijn screenshots ook goed op zien. Ik zal zeker eens proberen zonder Telenet in de naam en zonder spaties, maar dat laatste had ik ook al eens uitgetest. 😉 Het gaat om error: "Een MAC-adres tweemaal ingeven is niet toegelaten." Indien het dan echt moet zal ik mijn screens eens herposten, maar ik vind het vreemd aangezien ik ze op mijn beide pc's en m'n smartphone kan zien. Ik heb op die modem ook geen firewall regels ingesteld of dergelijke. Ik probeer het eens zoals je mij hebt verteld. edit: Kan het bijna niet geloven maar gewoon door niet Telenet in de naam te zetten werkt het opeens inderdaad wel. Heel raar, mijn vorige SSID had namelijk ook iets met Telenet in de naam. Misschien iets te maken met een update die jullie door hebben gevoerd? Anyway... Heel erg bedankt voor de oplossing en de moeite op nog zo'n late avond :). Mensen zoals jij staan altijd paraat als er iets misgaat, kudos daarvoor.
... Meer weergeven
01-08-2018
22:24
1
Hallo allemaal, Vandaag kreeg ik een gloednieuw accespoint van Telenet. Heb er nog niks meegedaan, enkel uit de doos gehaald. Vooraleer ik mijn AP wil opzetten wil ik eindelijk eens deftig mijn andere router, geconfigureerd als AP, nog wat verbeteren qua instellingen. Ook wil ik mijn SSID veranderen van mijn main Telenet modem. Is nu "Wifisignaal Telenet 1" en wil ik "Wifisignaal Telenet" hebben of toch zeker iets anders. Had dus de naam veranderd en gedrukt op toepassen. Het begon de instellingen toe te passen, totdat ik deze error kreeg: Heel vervelend natuurlijk en ik kan er niks aan doen. Er zijn helemaal geen MAC instellingen ingesteld en heb bijna niks veranderd aan de instellingen. Hier enkele screens: Door die error kan ik dus geen veranderingen meer aanbrengen? Nog iemand die dit probleem heeft? En wat wil deze error juist zeggen. Dat er geen 2 dezelfde MAC kunnen gefilterd worden? Heb er het raden naar. Iemand advies? edit: Modem herstarten, zonder stroom zetten brengt ook niks op. Het lijkt me eerder om een probleem bij Telenet zelf te gaan. edit2: Nu naar standaardinstellingen terug gezet. Heb NOG STEEDS dezelfde error, en bij overmaat van ramp is mijn SSID nu helemaal veranderd. Mijn wachtwoord is ook onuitspreekbaar geworden. Wat hieraan te doen?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
2.4 GHz
-
access point
-
Flow
-
modem
-
SSID
27-07-2018
07:39
1
Ja, daar was ik al op ingeschreven. Telefoontjes zijn na deze twee dagen gaan ophouden. Gewoon nooit meer opgenomen bij een vreemd nummer. Nu krijg ik er geen meer, dus probleem is opgelost. Bedankt aan iedereen voor de tips!
... Meer weergeven
25-07-2018
11:16
Is dit heel zeker de Windows scam? Want bij alle telefoontjes die ik vandaag heb gekregen nam niemand op. Er was niemand aan de andere kant van de lijn. Ik heb ook nog maar slechts een telefoontje gehad waar men wel opnam en begon over Windows. (met slecht Nederlands natuurlijk) Maar alleszins doe ik een melding bij het meldpunt.
... Meer weergeven
25-07-2018
10:24
Ja inderdaad, klinkt als het zelfde probleem. Is echt heel vervelend en ik weet niet wat er tegen te doen. Net belde mij een ander, Belgisch lijkend nummer: *0032244913023 Edit: nog een nummer: *0032288090520
... Meer weergeven
25-07-2018
09:43
Hallo iedereen, Sinds gisteren krijg ik constant telefoontjes van buitenlandse bellers. Het gaat om nummers zoals: *0049365284741 (x5!) *Onbekend (zelfde tijdstip als op andere telefoontjes) *0033652145875 *004777431684 *002116304603 *00501307729 *001241419236 Deze nummers bellen elk in willekeurige volgorde steeds, iedere 10 minuten. Deze nacht hebben ze mij overigens niet gebeld. Gisteren belden ze onafgebroken voor een uur en deze morgen kreeg ik ook al 4 telefoontjes. Wanneer ik opneem is er niemand aanwezig en neemt niemand op. Zou dit een poging tot wangiri zijn? Ik heb nog nooit teruggebeld omdat de telefoontjes mij heel verdacht lijken. Ook meldde iemand anders van ons gezin dat er bij hen wel iemand opnam die begon over Windows. Dit soort fraude ken ik maar al te goed, dus ook hier val ik niet voor. Het blijft natuurlijk wel knap vervelend dat iemand steed blijft en blijft bellen. Wat is het beste om hier aan te doen? Een klacht indienen bij de politie heeft geen zin, die verwijzen je toch alleen maar door naar de ombudsdienst. En daar kunnen ze er ook niks aan doen, want die kunnen geen nummers blokkeren. Nummers blokkeren gaat ook niet, want ze bellen op de vaste lijn. Iemand raad? Johan
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
3 | 30-01-2024 22:51 | |
1 | 01-08-2018 22:24 | |
1 | 01-08-2018 23:13 | |
1 | 27-07-2018 07:39 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
1543 | 30-01-2024 22:51 | |
13566 | 27-07-2018 07:39 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig