Mag ik even aansluiten met mijn probleem in deze post series? Ondertussen bijna elk berichtje gelezen 🙂 Vooral de laatste berichten sinds 15/02 zijn eerder van toepassing, gezien de recente firmware update voor de CV8560E modem. Situatie: Ik had reeds 10 jaar een eigen modem van Telenet waarbij IPv4 en IPv6 perfect tot op eigen router kwamen en bij IPv6 was ik ook in staat om mijn meerdere LANs te voorzien van een andere IPv6 prefix. In voorbereiding van de TV BOX heb ik mijn modem ingeruild voor een CV8560E modem (had gelezen dat IPv4 bridging EN IPv6 DHCP6-PD nu ook beide mogelijk zijn) Vaststelling: 1) Na het ingeven van MAC adres eigen router via expert instellingen op mijn telenet, merk ik dat bij het overzicht "verbonden gebruikers (toestellen)" mijn eigen router niet bij komt te staan. Terwijl zonder bridging actief op de modem, komt de eigen router er wel bij te staan (weliswaar met private ip adres, wat op zich logisch is). Ik merk bij anderen dat bij hen in bridging mode hun eigen router wel te zien is. Nu, mijn eigen router krijgt wel degelijk een public IP adres, so far so good zou ik dank denken? Opmerking: 't is exact hetzelfde public IP dat mijn eigen router ook kreeg bij de oude modem, terwijl het public IP in "mijn telenet" voor de nieuwe modem een andere public ip is. 2) mijn eigen router WAN ifc krijg IPv6 /128 en prefix delegation naar de andere LAN ifcs lukt niet (geen IPv6) daar te merken. Dit /128 IPv6 komt uit de range van de /56 prefix zoals ik kan zien op "mijn telenet" portaal. Wat configuratie op de USG betreft, had ik deze initieel laten staan zoals voorheen bij de oude/vorige modem. Zijnde prefix list /56 op de WAN en DHCPv6-PD op de LAN geactiveerd met een ID referentie bv "1" voor LAN1, "2" voor LAN2, etc ... (werkte perfect op de oude modem) Door deze lange mail thread te lezen heb ik de prefix op WAN (eigen router) aangepast naar /60 3) Controle door telenet helpdesk Ook naar aanleiding van jullie feedback, heb ik telenet helpdesk gebeld om te controleren of mijn modem de allerlaatste firmware zou hebben, dit bleek zo te zijn en de vriendelijke man heeft nog eens een reset (herstart) gestuurd naar de modem. Ben een beetje einde raad op dit moment. Heb ik verkeerde instellingen op eigen router gebruikt? Ontbreekt er toch nog iets op de modem, waar ik geen vat op heb, en telenet helpdesk niet voor opgeleid is? Bij andere reacties hier lees ik een soortelijk probleem, maar dat wordt dan even later afgemeld dat het "van zelf" opgelost was 🙂 In die fase zit ik nog niet 🙂 Even langer wachten? 🙂 Hopelijk hebben jullie een goede tip voor mij?
... Meer weergeven