Beste, Ik heb een vergelijkbare situatie. In 2019 is bij mij een buitengasmeter geïnstalleerd, en bij die gelegenheid heeft Fluvius mij ook "gedwongen" om een digitale elektriciteitsmeter te plaatsen. Daarbij verzekerden ze zowel het terugdraai-effect (zaliger) als de fantastische voordelen van communicatie tussen beide meters. Quod non. Het verbaasde mij al toen ik later de vraag kreeg om mijn gasverbruik manueel te noteren en door te geven, en bij contact met Fluvius werd toen ook gezegd dat "de meter helaas niet kon communiceren". Met de recente energiecrisis vond ik het nu wel belangrijk om mijn verbruik te kunnen opvolgen (ik gebruik HomeWizard via P1-poort), en heb ik opnieuw bij Fluvius nagevraagd wat het probleem is. Antwoorden blijven ontwijkend. Technisch is het trouwens zo dat de gasmeter met de elektriciteitsmeter communiceert via M-Bus (draadloos), en dat heeft normaal een bereik van honderden meters (tot kilometers). Dus daar kan het niet aan liggen... Ik had nog gedacht de communicatie zelf tot stand te brengen (er is een online handleiding hiervoor die je zelfs op de Fluvius-partnersite terugvindt (!): https://partner.fluvius.be/sites/fluvius/files/2020-01/dmk-demo-v2.1-rtc.pdf), maar aan de kant van de digitale elektriciteitsmeter zijn de knoppen die je moet manipuleren verzegeld... Enfin, ik blijf aandringen bij Fluvius dat ze de communicatie in orde moeten komen brengen, en ik denk niet dat we de enigen zijn in deze tijden van energiecrisis.
... Meer weergeven