Beantwoorden
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Fluvius meter kan niet worden uitgelezen

Een paar maanden geleden zijn zowel mijn electrische- alsook mijn gasmeter vervangen door een "slimme" meter die vanop afstand kan worden uitgelezen en waarbij ik ook het verbruik dus online kan meevolgen.

Wanneer ik echter via https://mijn.fluvius.be/ deze meters wil benaderen krijg ik de melding bij de gasmeter dat de meter niet vanop afstand kan worden uitgelezen.
Hierop heb ik met Fluvius contact opgenomen maar heb ik spijtig genoeg dit formeel antwoord gekregen:

 

We stelden een technisch probleem vast met de communicatie van je digitale meter. We excuseren ons voor dit ongemak. We gaven het door aan de betrokken diensten. Zij pogen om uw meter alsnog te laten uitlezen.

Indien dit niet lukt, zal uw digitale meter benaderd worden als een analoge meter waarbij we jaarlijks de standen ter plaatse komen uitlezen.

Onze excuses voor het ongemak.

 

Ik heb toen nog eens gestuurd dat ik dit graag opgelost zou zien maar hierop heb ik nog geen antwoord gekregen.

Zit hier soms iemand van Fluvius die hier kennis van heeft of zijn er andere "slimme" mogelijkheden om ook mijn gasverbruik te kunnen opvolgen?

Alvast bedankt voor het meedenken 😉

Tags (1)
17 reacties
dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Fluvius meter kan niet worden uitgelezen

Toevallig hebben ze mij gisteren ook opgebeld dat een Fluvius technieker langs komt

 op 23 februari. Laat ook zeker weten hoe het bij jou is afgelopen, ik geef hier uiteraard ook de nodige feedback 😉

GeertAdriaens
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Fluvius meter kan niet worden uitgelezen

Hallo,

De technicus van Fluvius is vanmorgen bij mij langs geweest, en heeft op een paar minuten tijd mijn buitengasmeter verbonden met mijn elektriciteitsmeter (beide digitaal dus, en communicerend via draadloos MBus protocol van mijn oprit naar mijn garage). Het was dus eigenlijk een fluitje van een cent. Alleen is het zo dat je op het display van de elektriciteitsmeter geen gasgegevens kan zien. Je kan wel op de Fluvius-site je verbruik opvolgen. Ik heb verder ook een HomeWizard app, en die laat mij nu ook netjes mijn gasverbruik zien (naast elektriciteit). Overigens vroeg de technicus zich af waarom men in 2019 (bij de installatie van beide meters) niet meteen die verbinding gemaakt had... Dus uiteindelijk toch een traject met Fluvius dat niet de schoonheidsprijs verdient. Eerst moeilijk doen, en neerbuigend, om dan uiteindelijk (na een aantal klachten en weinig aangename telefoontjes) toch iemand te sturen die het in een wip in orde brengt. Begrijpe wie kan...

dusbaba
Freshman Veelweter
Berichten: 231
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Fluvius meter kan niet worden uitgelezen

Ook hier is woensdag de Fluvius tech ter plaatse geweest. Op de tijd dat ik voor hem een tasje koffie ging maken was de koppeling tussen beide meters reeds gemaakt waardoor ik vanaf vandaag alles online kan raadplegen.
Eerlijk gezegd denk ik dat die installateurs die de meters plaatsen onder enorme tijdsdruk staan en heeft deze tech de koppeling over het hoofd gezien. Nu ga ik ook eens die HomeWizard app bekijken of dit ook nog een meerwaarde is. Maar kom, eind goed, al goed !