@jaggedd schreef:
Oké, het is misschien uitzonderlijk dat een klant vraagt om iets specifieks, maar deze kennis zou toch wel aanwezig moeten zijn bij de medewerkers. Omdat dit zich zowel aan de telefoon en in verschillende winkels voordeed, is dit ook geen uniek voorval.
Geen idee vanwaar de term "modem-only" komt, maar deze term wordt in geen enkele documentatie van Telenet gebruikt.
Dat is dan ook geen officiële benaming van een toestel, maar een jargon dat in fora als deze gebruikt wordt.
Werp dus geen steen naar Telenet medewerkers, want een "modem-only" bestaat niet eens.
Wat er wel bestaat is een E-MTA modem (afkorting van "embedded multi media terminal"), dat is een modem met ingebouwde telefoon adapter (ATA). Dit is dus geen "modem-only" maar modem + Voip ATA.
Dit even terzijde 🙂
Maar zoals de posters hierboven correct hebben geantwoord:
Voor jouw Unify setup te laten werken (port mappings etc.) heb je de E-router nodig (CV8560E), waar je het MAC adres van jouw Unify router kan ingeven, en deze krijgt dan - net als voordien - een publiek IPv4 adres.
Vergeet de CV7160E (die trouwens geen Docsis 3.1 aankan, dus verouderd 🤔).
... Meer weergeven