Kan ik nog een modem-only krijgen in 2022?
Bij de switch van mijn oude abonnement Fiber 200 naar All-internet, had ik een snelheidswinst van mijn downloadsnelheid van 200 Mbps > 300 Mbps zonder meerprijs (ik kreeg al korting op mijn vorige abonnement).
Medewerker vertelde mij dat mijn modem-only verouderd was en een nieuwe kon gaan ophalen. Nog even bevestiging gevraagd dat het zeker mogelijk was. Geen probleem was het antwoord.
Zo gegezgd, zo gedaan.
Bij aankomst in de winkel vroeg ik specifiek om de modem-only, maar ik kreeg de CV8560E.
Toen ik de aansluitingen zag had ik al een vermoeden dat het om een modem/router ging, maar de medewerker zei dat ik DHCP wel kon uitzetten en dit nu *het* model was.
Bij thuiskomst bleek dus niets minder waar, mijn Unifi setup kreeg een 192.168.*** adres en alle portmappings werken niet meer. Ook inloggen op de gateway is niet mogelijk, ook geen instellingen mogelijk via "mijn telenet". M.a.w. dus nutteloos voor een geavanceerde gebruiker.
Dus gebeld naar winkel. Weer eens alles moeten uitleggen aan een andere medewerker, en ze vertelden mij dat ik zeker een modem-only had (want er zit geen WiFi op). Na nog eens uit te leggen wat modem-only nu precies is, hadden ze er geen.
Hier ondertussen gelezen in verschillende topics dat de CV7160E het juiste model zou moeten zijn. Is deze aanname nog steeds correct (topic is namelijk al van even geleden)? (lees https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Ondersteuning-Giga-speedboost-en-modem-on...)
Dus 2de winkel gebeld. Daar exact hetzelfde (wisten ook niet wat modem-only betekende), alsook naar een derde, en daar ook terug hetzelfde. Nergens een CV7160E beschikbaar.
Dan maar de technische dienst van Telenet gebeld en het verhaal uitgelegd. Die zeiden eerst dat ik de CH8568LG (de prullenbak) nodig had, maar ook die heeft WiFi. Na overleg bleek dat het niet mogelijk was en ik mijn oude modem terug moest gaan ophalen in de winkel, maar dat ik dan wel terug op 200Mbps kwam, omdat die minder kanalen ondersteund. Te gek voor woorden.
Telenet via Whatsapp benaderd, gewoonweg geen antwoord op mijn vragen.
Kan iemand hier nu anno 2022 eindelijk wat duidelijkheid in scheppen welke modem ik precies moet hebben en hoe ik die kan bemachtigen.
Oké, het is misschien uitzonderlijk dat een klant vraagt om iets specifieks, maar deze kennis zou toch wel aanwezig moeten zijn bij de medewerkers. Omdat dit zich zowel aan de telefoon en in verschillende winkels voordeed, is dit ook geen uniek voorval.
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Modem only 2022
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
modem-only (EMTA)