41724
netweters
|
18253
gesprekken
|
19734
vragen
|
Sommigen van jullie hebben er misschien al één in je bezit, anderen hebben er mogelijks al over gelezen.
Vandaag vertellen we jullie via deze aankondiging graag meer over de nieuwe TV-box IP van Telenet.
Het is zo ver!
Vanaf 30 januari is de nieuwe Telenet TV-box IP beschikbaar via alle Telenet-winkels, technici en thuislevering.
Uiteraard is Telenet achter de schermen al langer bezig met de voorbereidingen van deze lancering.
De Telenet TV-box IP werd in 2023 reeds uitvoerig getest gedurende enkele maanden door Telenet-medewerkers.
Maar dat is niet alles, in november werd deze nieuwe decoder namelijk al via een gecontroleerde go-live gelanceerd in Limburg.
Vanaf dat moment mochten technici in Limburg de Telenet TV-box IP installeren bij klanten in hun regio.
Na deze uitvoerige testperiode is de nieuwe Telenet TV-box IP helemaal klaar om gelanceerd te worden aan het grote publiek.
Maak kennis met de Telenet TV-box IP
Wie krijgt welke decoder?
Net zoals bij andere lanceringen is het niet mogelijk om nieuwe hardware in één keer aan alle klanten te geven.
Daarom heeft Telenet een duidelijke policy uitgewerkt.
Wie kan een Telenet TV-box IP krijgen?
Ben je een bestaande Telenet TV-klant met een Digibox of Digicorder en wil je jouw decoder omruilen?
Dan zal je een Telenet TV-box v2 krijgen.
Ben je een nieuwe Telenet TV-klant zonder Telenet-internet?
Dan krijg je een Digibox of Digicorder mee.
Ben je een bestaande Telenet TV-klant en heb je al een Telenet TV-box v1 of v2?
Dan kan je deze TV-box(en) niet omruilen naar een Telenet TV-box IP. Om de voorraad en middelen te optimaliseren, heeft Telenet hiervoor gekozen.
Maar je mag er zeker van zijn dat de kwaliteit, de functionaliteiten, de prijs en de ervaring identiek zijn aan je huidige TV-box.
Handige links
We delen nog graag enkele handige links met jullie naar de Telenet-website.
Op dit moment is dit nog beperkt. Uiteraard komt er vanaf 30/01 meer informatie beschikbaar. Nog even geduld. 😉
Zo, dan zijn jullie bij deze weer helemaal mee! 😉
Inhoud gewijzigd door Caro (mod) | Reden: Coaxingang in plaats van coaxuitgang
Full hd zoals de rest nu is
De blokjesvorming je zal bij jouw eens moeten zien waar het aan ligt het nieuwe toestel zal er niets aan veranderen als je het nu al hebt
En 4K zal voor nu nog niet zijn
Ze maken er nu reclame voor en iedereen kan het krijgen
Wat we wel weten van vorige week heeft digi ook bekend gemaakt dat ze ook tv gaan aanbieden en je moet geen internet klant bij hun zijn
een beetje zoals tv vla doet maar ook met een tv box of app
@luc55 Ik dacht dat het enkel voor nieuwe klanten was en dat de bestaande klanten mondjesmaat werden overgeschakeld op de nieuwe box?
@fieldoxide schreef:@luc55 Ik dacht dat het enkel voor nieuwe klanten was en dat de bestaande klanten mondjesmaat werden overgeschakeld op de nieuwe box?
Nieuwe TV klanten en klanten die een extra TV-box willen krijgen deze box (geen idee hoe het zit met omruiling wegens defect). Zolang de TV-box v2 in voorraad is krijgen zelfs klanten die van Digibox/Digicorder switchen naar TV-box nog een v2 en nog niet het IP-model.
Er wordt nergens gezegd dat je vandaag zomaar een werkende TV-box mag gaan omruilen voor dit model, dus waar hij dat vandaan haalt weet ik niet.
Nieuwe telenet klanten en klanten met oude toestel digibox digicorder
https://www.digitaltveurope.com/2024/05/22/liberty-globals-telenet-unveils-ip-tv-box-in-belgium/
Wat ik vermoed is dat alle oude klanten ooit de nieuwe box gaan krijgen maar dit gaat gradueel gebeuren denk ik. Zou best kunnen dat we nog maanden moeten wachten.
Ik heb dit ook zo gelezen in een berichtje van telenet zelf
https://press.telenet.be/telenet-lanceert-meest-compacte-en-milieuvriendelijke-tv-box-van-belgie
zou die nieuwe ip tv box buiten veel minder energie verbruiken ook sneller werken in bv het opname menu? Of sneller apps openen zoals vtm go of Netflix? Dan onze v2 tv box die we nu hebben?
Zou wel tof zijn dat mensen hier op het netweters forum meer kans zouden krijgen om nieuwe toestellen te testen.
Ik weet nog goed dat ik bij 1 van de testers was van de eerste generatie tv box.
In de Limburg hebben ze hem vorige jaar getest dat was test gebied
Het opstarten en zappen gaat rap en het is klein en verbruikt weinig stroom dat is het
Geen Android toepassingen op een gemiste kans
Hou je mailbox in de gaten 18/04/2023 hebben ze e-mail gestuurd om om te ruilen
kan zijn door de vele e-mail van telenet met aanbiedingen en deals dat je hem over hoofd hebt gezien
wand het zijn veel mails dat ze sturen kijk eens na
Geen gekregen nog te vroeg dan
@luc55 Bedoel je 18/04/24 en niet 18/04/23 ?
Ik krijg trouwens nooit e-mails van Telenet.
Neen is deze datum ik denk dat ze elke 6 maand de vraag stellen om te wisselen
Kijk eens in mijn telenet dat je dat niet ergens kan aan zetten voor de e-mails
Wand je mist toch zakken zeker de speciale aanbiedingen na een tijd wel storend omdat het te veel worden (Vrijdag was de laatste)
Waar kan je instellen om die e-mails te ontvangen.
Mvg
In mijn telenet
@Suzy @Moderator ik heb de installatie procedure eens overlopen hier op de site, ik veronderstel dat je de utp kabel ook rechtstreeks van de modem naar de box kan aansluiten zoals de klassieke TV-box? Want daar spreken ze dat je u utp kabel moet aansluiten op de voeding 🤔 Ik veronderstel dat alle twee werkt of ben je toch verplicht je utp op de voeding aan te sluiten?