Suzy
Community Manager

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

De huidige testfase voor de nieuwe TV-box is al enkele weken volop bezig. Jezelf nog inschrijven of aanmelden hiervoor kan niet meer. 

 

Maar ik heb wel goed nieuws om te delen. Iedereen die nog interesse heeft om de nieuwe TV-box te testen, kan zich vanaf nu terug inschrijven voor de volgende testfase via deze pagina. (03/12/2018: inschrijven voor de TV-box is niet meer mogelijk). Dit is een nieuwe lijst waarop je je kan inschrijven. Was je de vorige keer niet bij de selectie of hoor je er nu pas voor de eerste keer iets over? Aarzel dan zeker niet om je gegevens na te laten.

 

Let er wel op dat dit geen garantie geeft dat je kan mee testen. 

 

Informatie over de finale selectie (ben je erbij of niet) en timings van de test zal je later per e-mail ontvangen. Het heeft dan ook geen zin om op De Netweters te vragen of Telenet je registratie goed ontvangen heeft, je wel of niet geselecteerd bent, waarom je niet geselecteerd bent, ... Smiley Knipoog

 

Veel succes! 

Artikel gestart door
158 reacties
Ex-Netweter
 

Bedankt voor de reactie en zal het zeker doornemen 🙂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Ex-Netweter@  schreef:

Beste,

 

Ik heb een mail gekregen dat ik de nieuwe box mag testen die komen ze volgende week woensdag bij mij installeren zou ik ook toegang kunnen krijgen tot het speciale form?


Neen, dat forum was (is?) enkel bedoeld voor de eerste groep testers. Jij hebt in je mail normaal gezien een telefoonnummer gehad dat je kan gebruiken voor support.

Telebid
Freshman Meerweter

Beste Suzy, ik ben geselecteerd en heb me ervoor ingeschreven.
Maar nu krijg ik van Telenet een nieuwe aanrekening van 80€ voor de plaatsing en ineens moet ik voor play more betalen. Heb al gebeld maar daar moet ik afwachten tot de volgende aanrekening want het was nog niet duidelijk.
Ik vindt dit maar een raar geval.
Kan je eventueel me een private message geven alstublieft?

Grt

Suzy
Community Manager

@Telebid, dit is effectief iets waar je in de toekomst de telefonisch support voor moet contacteren. Waar je zeker van mag zijn is dat je als TV-box tester in deze fase effectief Play More gratis krijgt tot het einde van het jaar en ook de installatie is gratis. 

 

Ik weet wel dat er met de aankoopbevestigingen van de uitgenodigde testers (maandag) iets fout gelopen was met de promoties. Maar zo'n zaken worden altijd rechtgezet. Daarom zou ik eerlijk gezegd je aanrekening even afwachten, indien het er toch fout zou opstaan, kan je altijd eens terugbellen.

Veel plezier alvast met je TV-box!

Telebid
Freshman Meerweter

Beste Suzy, bedankt voor je raadgeving en uiteenzetting.

Ik wacht achter de rekening en zie wat ik dan kan doen.
Alvast bedankt nogmaals.

Groeten

Telebid

Bartie
Freshman Meerweter

Heel triestig.

Ik ben al heel lang Telenet klant, betaal gemiddeld 180 à 200€ per maand maar heb niets van deze actie ontvangen.

Ik ben al Play More en Play Sport klant, dus waarschijnlijk was ik daarom geen goede testklant.

 

Een vriend is nog geen 2 jaar Telenet klant, heeft een lager abonnement maar kreeg wel de promo voorgesteld. Zonder zichzelf aan te melden.

 

Jammer dat Telenet weer de goede klanten laat stikken. Naar goede gewoonte.

igvfer
Professional Superweter

@Bartie@  schreef:

Heel triestig.

Ik ben al heel lang Telenet klant, betaal gemiddeld 180 à 200€ per maand maar heb niets van deze actie ontvangen.

Ik ben al Play More en Play Sport klant, dus waarschijnlijk was ik daarom geen goede testklant.

 

Een vriend is nog geen 2 jaar Telenet klant, heeft een lager abonnement maar kreeg wel de promo voorgesteld. Zonder zichzelf aan te melden.

 

Jammer dat Telenet weer de goede klanten laat stikken. Naar goede gewoonte.


Dat is nu eenmaal een wetmatig gegeven. Iedere dienst moet elk jaar betere cijfers kunnen voorleggen. De marketing kan dit alleen maar doen, door meer te verkopen en meer klanten te maken voor een bepaald product. Ze halen geen punten met bestaande klanten te belonen en te doen blijven. Ze halen meer goede punten met klanten die weglopen en het jaar nadien terug komen. En wat is een goede klant? Jij met je abonnement van bijna 200€ of ik met mijn abonnement van 113€ die al 16 jaar klant is en die ooit nog de volle pot installatiekost heeft betaald en die hoop en al misschien 2 keer de klantendienst heeft gecontacteerd en 1 of 2 keer een technieker over de vloer heeft gehad. Jij en ik behoren bij die 90% klanten die toch niet veranderen. Maar bij mij zouden ze wel nog Play More en Play Sport kunnen verkopen mocht ik interesse hebben. En daarvoor heb ik echt geen tijd en goesting.

Suzy
Community Manager

@Bartie, ik wil toch even kaderen dat deze "actie" niet zomaar een marketing actie is. Deze werd opgezet volledig in het kader van de test en uitrol van de nieuwe TV-box. En om daarin mee te kunnen testen, worden er klanten vooraf geselecteerd, ook kan je je inschrijven. 

 

Vervolgens wordt er gekeken of je voldoet aan een reeks voorwaarden (technische voorwaarden en bepaalde samenstellingen). Als je daar niet aan voldoet, kan je in deze fase de nieuwe TV-box helaas niet mee testen. Het extraatje (gratis Play More) wordt gegeven aan de testers, opdat ze de TV-box ten volle kunnen uitproberen . Op het einde van het jaar wordt het Play More pakket trouwens ook stopgezet bij iedereen waar het werd toegevoegd. 

Begin 2019 zal de TV-box voor iedereen beschikbaar zijn. Als je dan ook een nieuwe TV-box wil, kan je er dan één verkrijgen. Maar meer informatie over hoe en wat, heb ik hierover nog niet. Maar dit zal zeker tijdig gecommuniceerd worden. 

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter

Zijn maar 20.000 tv boxen in test,

Ben je er bij wees blij !

Ben je er niet bij wacht dan tot Jan 2019

 

Tis niet omdat je geen box hebt dat je in de steek bent gelaten 👻

Je krijgt als klant meer en meer , meer snelheid, meer data, overal meer free wifi, free G, in 2019 terug hogere downloadsnelheden, kan zo verder gaan , wees toch eens blij

 

 

Riviereke
Professional Beetjesweter

Ben uit de boot gevallen om de nieuweTv box te testen. Jammer!!!

Cru
Freshman Bijna Allesweter

Binnen een goede 2 maand kan je de box gaan halen (volledig getest en zonder bugs) bekijk het zo 🙂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Ik behoor tot de klanten die indertijd 8.000 BEF hebben betaald voor de installatie en 2.000 BEF waarborg voor de modem (moet ik nog altijd terugkrijgen) en voor mij ook geen box. Echter, voor zo ver ik weet bevindt de box zich nog altijd in een testfase, dus uiteindelijk zal die box voor iedereen beschikbaar zijn. Geduld is een schone deugd...

Telebid
Freshman Meerweter

De TV box zal de moeite waard worden, ik heb hem in mijn bezit en heb tot nu toe nog geen bugs ondervonden. Begin 2019 gaat die verkrijgbaar zijn voor iedereen. De box bezit geen harde schijf en geen display meer. De opnames worden op een cloud-server opgenomen zodat je de opnames niet kwijt bent indien je op een of andere manier je box is stuk geraakt. Bij het terugkijken heb ik nog geen enkele hapering gehad. Ook YouTube bekijken gaat zeer vlot. Het verbruik is de helft van de huidige TV box.
Indien ik problemen ondervindt zal ik deze zeker mededelen.

Bartie
Freshman Meerweter

Cru wrote:

ijn maar 20.000 tv boxen in test,

Ben je er bij wees blij !

Ben je er niet bij wacht dan tot Jan 2019

 Tis niet omdat je geen box hebt dat je in de steek bent gelaten 👻

Je krijgt als klant meer en meer , meer snelheid, meer data, overal meer free wifi, free G, in 2019 terug hogere downloadsnelheden, kan zo verder gaan , wees toch eens blij

 Tech TLN install

 

Wees blij???

Het enige dat ik dit jaar kreeg, was een prijsverhoging.

 

20.000 TV boxen in test: wel, goed om te weten hoe ik als "goede" klant wordt bekeken.

Goed uitleggen, dat kunnen jullie zeker.

Cru
Freshman Bijna Allesweter

Bier, brood , brandstof , gas en elec had ook een prijsverhoging... That's life

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Is het gras dan groener aan de overkant? En 20.000 op een totaal van? Wat maakt jou zo speciaal dat Telenet "verplicht" was om jou als tester te vragen?

Cru
Freshman Bijna Allesweter

Inderdaad zoals @sb zegt,

Heb veel winback klanten die overstappen , veel spijt hebben en terugkeren 😉

 

 

Bartie
Freshman Meerweter

"Is het gras dan groener aan de overkant? En 20.000 op een totaal van? Wat maakt jou zo speciaal dat Telenet "verplicht" was om jou als tester te vragen?"

 

Heb ik ergens het woord verplicht gebruikt?

 

En blijkbaar vind jij het blijkbaar nodig om overal (zinloos) op te reageren. Is dat een methode om jouw aantal berichten te verhogen? 😛

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Bartie

 

Niet in die woorden, maar zo komt het, voor mij althans, over.

 

Verder, 522 likes, 92 oplossingen, blijkbaar vind niet iedereen mijn reacties zinloos. 😉 Maar daar ga ik hier geen polemiek over beginnen.

Ex-Netweter
 

Alle alle 🙅🏼‍♂️🙄 @Bartie @sb

maccie
Freshman Weetjesweter

Sinds gisteren in gebruik. Compact formaat; moet niet zichtbaar opgesteld worden. Afstandbediening handig in gebruik. Wel even wennen.

Telebid
Freshman Meerweter

Heeft iemand een gedacht of er een keyboard kan op aangesloten worden?
Zou ook wel handig zijn als je in YouTube iets specifieks opzoekt.
De stem commander verstaat sommige woorden verkeerd.

Master-Magic
Professional Superweter

@Telebid dan moet je het hem aanleren hé hahahahaha 😛

normaal leert de afstandsbediening bij als je woorden inspreekt.

Telebid
Freshman Meerweter

Bestaat er geen Telenet dressuur club. Dan komen we allemaal met onze nieuwe decoder samen om hem truckjes aan te leren. Heb al geprobeerd met "geef 1000 €" en dat werkt ook niet 🙂 

Cru
Freshman Bijna Allesweter

Voor de tester :

Gebruik eens voice command tijdens een film of opname:

"Kjir eki were" (west Vlaams)

 

Decoder kent deze commando 👌