Suzy
Community Manager

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

De huidige testfase voor de nieuwe TV-box is al enkele weken volop bezig. Jezelf nog inschrijven of aanmelden hiervoor kan niet meer. 

 

Maar ik heb wel goed nieuws om te delen. Iedereen die nog interesse heeft om de nieuwe TV-box te testen, kan zich vanaf nu terug inschrijven voor de volgende testfase via deze pagina. (03/12/2018: inschrijven voor de TV-box is niet meer mogelijk). Dit is een nieuwe lijst waarop je je kan inschrijven. Was je de vorige keer niet bij de selectie of hoor je er nu pas voor de eerste keer iets over? Aarzel dan zeker niet om je gegevens na te laten.

 

Let er wel op dat dit geen garantie geeft dat je kan mee testen. 

 

Informatie over de finale selectie (ben je erbij of niet) en timings van de test zal je later per e-mail ontvangen. Het heeft dan ook geen zin om op De Netweters te vragen of Telenet je registratie goed ontvangen heeft, je wel of niet geselecteerd bent, waarom je niet geselecteerd bent, ... Smiley Knipoog

 

Veel succes! 

Artikel gestart door
158 reacties
Master-Magic
Professional Superweter

@Cru pas op dat de telenetbox dan niet opeens door de deur wandelt recht naar telenet weer hahahahhahahahahaha 😛

kmichels
Experienced Meerweter

De box is inderdaad goed, maar als je geen bugs gevonden hebt dan heb je gewoon niet uitgebreid getest.  

Netflix dat zichzelf afsluit, audio/video synchronisatie problemen,...  

En hoe stop je eigenlijk een programma dat je gepauzeerd hebt ? Er is zelfs geen STOP knop meer op de afstandsbediening !

igvfer
Professional Superweter

@Cru@  schreef:

Voor de tester :

Gebruik eens voice command tijdens een film of opname:

"Kjir eki were" (west Vlaams)

 

Decoder kent deze commando 👌


West Vlaams is tenslotte een wereldtaal, als die dat al niet zou verstaan. Ik denk zelfs dat die Hollanders die je soms op de helpdesk tegenkomt, dit nu al begrijpen. Smiley Knipoog

Cru
Freshman Bijna Allesweter

stoptoets is weg, pijltje terug/back gewoon gebruiken? lukt toch

 

bij de vorige decoders heb ik NOOIT de stoptoets gebruikt btw

Michiel_DP
Experienced Meerweter
Heb net een mail gekregen dat je hem nog steeds kan aanvragen. Ik heb hem al maar misschien zijn er andere die nog eens willen proberen 😉 Was dit fout of niet? Geen idee. @Suzy Ik wil altijd de link eens doorsturen maar dan misschien best in privé berichtje 😉 Tenzij men hier nu laat weten dat de mail mis was natuurlijk 😉
Telebid
Freshman Meerweter

Ondertiteling loopt  achter en wordt blijkbaar niet gesynchroniseerd.
 

Suzy
Community Manager

@Michiel_DP, stuur het gerust eens via DM door wat je vandaag per mail hebt gekregen! Want de URL die in de mail zit is individueel per klant toegevoegd, die mag je dus niet doorgeven aan anderen. 😉

Ex-Netweter
 

Was vandaag wat door de instellingen van de nieuwe Tv box aan het gaan en merk bij ‘Beeld en geluid’ de optie ‘Dolby Audio’ op.

 

Als ik het aan zet klinkt alles veel klaarder en voller door mijn Surround enkel merk ik dat dialogen niet langer door de center speaker komen maar meer door de front L en R. 

 

(Yamaha RX V685 en 5.1 setup)

 

Is misschien wat Dolby Audio hoort te doen? Wat zijn anderen hun ervaring hiermee?

 

LucDB
Freshman Meerweter

Front midden komt er wel degelijk de stemmen naarvoor

LucDB
Freshman Meerweter

Front midden komt er wel degelijk de stemmen naar voor

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@Ex-Netweter

 

@ppeterheeft met zijn installatie wat problemen ivm geluid.

kmichels
Experienced Meerweter

@Tech TLN install  : Dat is het hem nu juist.... back (of pijltje terug) werkt niet 🙂   Het enige dat werkt om een uitgesteld programma te stoppen, is blijkbaar van post veranderen.   

Dat lijkt banaal, maar als ik uitgesteld naar post A kijk en naar post B moet switchen om het uitgesteld kijken te stoppen en daarna terug naar post A moest zappen....   wat een gedoe... of dat nu een Back toets of een Stop toets is, kan me geen b*l schelen, maar van kanaal moeten veranderen !

 

Als die nieuwe decoder geen Netflix had, was ik al lang terug naar m'n oude zwarte decoder gegaan...die had tenminste nog een interne opslag ipv die crappy cloud.

 

Ex-Netweter
 

Bedankt voor de link naar Peter  @sb, ‘blij’ dat ik niet de enige ben en zo brengen we elkaar in verbinding! 

Wheng
Professional Allesweter

@kmichels@  schreef:

@Tech TLN install  : Dat is het hem nu juist.... back (of pijltje terug) werkt niet 🙂   Het enige dat werkt om een uitgesteld programma te stoppen, is blijkbaar van post veranderen.   

Dat lijkt banaal, maar als ik uitgesteld naar post A kijk en naar post B moet switchen om het uitgesteld kijken te stoppen en daarna terug naar post A moest zappen....   wat een gedoe... of dat nu een Back toets of een Stop toets is, kan me geen b*l schelen, maar van kanaal moeten veranderen !

 

Als die nieuwe decoder geen Netflix had, was ik al lang terug naar m'n oude zwarte decoder gegaan...die had tenminste nog een interne opslag ipv die crappy cloud.

 


2x op de tvtoets duwen is stoppen dus zappen hoeft niet meer 🙂

 

Je bent een tester en de tvbox is een heel ander toestel dan de vorige decoders. Je kan niet verwachten dat alles precies hetzelfde zal zijn en dat alles meteen 100% werkt. Ook voor mij kunnen er ook nog enkele dingen beter trouwens. Alles heeft voor- en nadelen. Als er meer na- dan voordelen zijn schakel je beter terug en is het andersom  dan kijk je gewoon verder via de tvbox.

 

Maar o

Al veel problemen gehad met de cloud?

Suzy
Community Manager

@kmichels, je kan ook de 'TV' toets (rechts bovenaan) gebruiken. Deze toets zorgt ervoor dat je terug naar live-TV overschakelt op de zender waar je het laatst live TV aan het kijken was. Lukt dit wel? 

kmichels
Experienced Meerweter

@Wheng : Ik verwacht uiteraard niet dat alles hetzelfde is.

Maar 2x op een toetsje drukke ipv 1x is niet echt een vooruitgang he 🙂

 

Die cloud ... pfff...  Ik heb al verschillende keren mijn opnames niet kunnen bekijken.

Nu juist even getest en het is weer van hetzelfde :

"Sorry we kunnen je opname niet afspelen. CS2218

Test voor de zekerheid een andere opname. Of probeer het straks nog eens....."

2 weken geleden heb ik zo 2 dagen "nog eens geprobeerd" en uiteindelijk lukte het na een volledige restart.

 

Met mijn normale internet heb ik uiteraard geen probleem.  

ppeter
Freshman Meerweter

@Ex-Netweter

Dat heb ik dus ook Bart, Telenet is ermee bezig dit op te lossen.

Heb er een topic over lopen, momenteel alleen 2.0 maar geen 5.1?

ppeter
Freshman Meerweter

Deze melding "Sorry we kunnen je opname niet afspelen. CS2218“ heb ik ook al een paar keer gehad.

Met de box uit/aan te zetten met de AB, lukt het meestal wel. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar hiervoor zal nog wel een oplossing komen. Daarom dus een testfase...

kmichels
Experienced Meerweter

@ppeter Ja, besef ik ook wel. Testen is altijd wat afzien 🙂   

Er zijn natuurlijk veel leuke, nieuwe dingen, maar daar zitten allemaal kleine foutjes in, die de user experience wat minder leuk maken.

bv : 

- In het midden van een Netflix serie, besluit de decoder om Netflix af te sluiten en gewoon naar VTM te zappen (gelukkig houden ze bij Netflix bij, waar je naar keek)

- Audio/video synchro : soms is dit meer dan 500ms, waardoor het echt niet meer leuk is

- Het linken van je scherm en home cinema met de decoder : supergoed ! Maar soms lukt het gewoon niet en springt 1 van de apparaten niet aan en dan begint de zoektocht naar de juiste AB 🙂

- Beeld dat verspringt tijdens live kijken : ik kijk bv naar nieuwsbericht en soms is er een kleine pauze van iets minder dan een seconde en dan gaat het verder, zodat het lijkt of de presentator de hik heeft 🙂

 

 

ppeter
Freshman Meerweter

@kmichels

Gelukkig heb ik de meeste foutjes die jij vermeld (nog) niet, en het is idd niet leuk en is storend tijdens het ontspannen tv kijken. Maar we hebben nog een paar maandjes van testen, dus ik heb er vertrouwen in dat Telenet er alles aan doet om dit allemaal op punt te zetten.

 

De techniekers moeten alle feedback gedetailleerd doorgeven, dus zij zitten er echt bovenop om alles goed op te volgen en te verbeteren/oplossen. Dus bel gerust naar het speciaal nummer van de klantendienst, om al je foutjes door te geven. Ondertussen is ook het probleem met het digitale Dolby Digital geluid met een update opgelost. Dus blijven testen en feedback geven aan de klantendienst, en het komt allemaal wel goed.

Ex-Netweter
 

@ppeter ik zag inderdaad dat er een update was maar bij mij heeft het geen impact gehad op de Dolby Audio issue 😞

 

Bovendien werken Terugkijk tv en Mijn TV (voor opnames)  ook niet meer.

 

Niet echt een goede update dus hier 

Wheng
Professional Allesweter


@ppeter ik zag inderdaad dat er een update was maar bij mij heeft het geen impact gehad op de Dolby Audio issue 😞

 

Bovendien werken Terugkijk tv en Mijn TV (voor opnames)  ook niet meer.

 

Niet echt een goede update dus hier 


Heb je de tvbox ondertussen al eens gereset door de box met de knop achteraan 10 seconden uit te zetten? Dit helpt meestal. Als dat niet helpt zou ik als ik jou was bellen naar 015/33.44.88

.

Dirk-63
Experienced Weetjesweter

Zeer vriendelijke installateur langsgekomen op 10/10 om nieuwe digicorder te plaatsen .

Uitleg en info prefect uitgelegt.

Na installatie en updates , waren er maar twee zenders beschikbaar ( één en canvas ) .

Bij alle zenders  VTM , 4 TV  etc ,,,,, bleek dat er fout was opgetreden .

Resultaat : na vele male opnieuw opstarten bleek de fout er nog altijd .  

                           Einde test digicorder en voorlopig oude teruggeplaatst , tot de fout is opgelost dan maar .

Mijn vraag is nu ,  word ik hiervan op de hoogte gebracht wanneer alles inorde is , zodat ik de nieuwe digicorder kan plaatsen ?

Of moet ik het zelf iedere dag nakijken , door nieuwe terug te plaatsen ?   

  

Telebid
Freshman Meerweter

Beste dat is pech hebben, ik denk dat je best de nieuwe digicoder terug in plugt als je geen TV kijkt dan heeft Telenet de kans om de update te plaatsen. En ik denk dat Telenet de updates meestal in de nacht uitvoert.
Ik hoop dat je probleem vlug opgelost zal zijn. Bel voor alle zekerheid Telenet om deze op de hoogte te stellen van uw probleem.
Grt 

Wheng
Professional Allesweter

@Dirk-63@  schreef:

Zeer vriendelijke installateur langsgekomen op 10/10 om nieuwe digicorder te plaatsen .

Uitleg en info prefect uitgelegt.

Na installatie en updates , waren er maar twee zenders beschikbaar ( één en canvas ) .

Bij alle zenders  VTM , 4 TV  etc ,,,,, bleek dat er fout was opgetreden .

Resultaat : na vele male opnieuw opstarten bleek de fout er nog altijd .  

                           Einde test digicorder en voorlopig oude teruggeplaatst , tot de fout is opgelost dan maar .

Mijn vraag is nu ,  word ik hiervan op de hoogte gebracht wanneer alles inorde is , zodat ik de nieuwe digicorder kan plaatsen ?

Of moet ik het zelf iedere dag nakijken , door nieuwe terug te plaatsen ?   

  


 

Bel even naar de hulplijn voor de tvbox:  015/33.44.88

Dan kunnen zij dit voor je opvolgen.