24748
netweters
|
152283
antwoorden
|
20688
vragen
|
De huidige testfase voor de nieuwe TV-box is al enkele weken volop bezig. Jezelf nog inschrijven of aanmelden hiervoor kan niet meer.
Maar ik heb wel goed nieuws om te delen. Iedereen die nog interesse heeft om de nieuwe TV-box te testen, kan zich vanaf nu terug inschrijven voor de volgende testfase via deze pagina. (03/12/2018: inschrijven voor de TV-box is niet meer mogelijk). Dit is een nieuwe lijst waarop je je kan inschrijven. Was je de vorige keer niet bij de selectie of hoor je er nu pas voor de eerste keer iets over? Aarzel dan zeker niet om je gegevens na te laten.
Let er wel op dat dit geen garantie geeft dat je kan mee testen.
Informatie over de finale selectie (ben je erbij of niet) en timings van de test zal je later per e-mail ontvangen. Het heeft dan ook geen zin om op De Netweters te vragen of Telenet je registratie goed ontvangen heeft, je wel of niet geselecteerd bent, waarom je niet geselecteerd bent, ...
Veel succes!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Wheng : Ik verwacht uiteraard niet dat alles hetzelfde is.
Maar 2x op een toetsje drukke ipv 1x is niet echt een vooruitgang he 🙂
Die cloud ... pfff... Ik heb al verschillende keren mijn opnames niet kunnen bekijken.
Nu juist even getest en het is weer van hetzelfde :
"Sorry we kunnen je opname niet afspelen. CS2218
Test voor de zekerheid een andere opname. Of probeer het straks nog eens....."
2 weken geleden heb ik zo 2 dagen "nog eens geprobeerd" en uiteindelijk lukte het na een volledige restart.
Met mijn normale internet heb ik uiteraard geen probleem.
@Ex-Netweter
Dat heb ik dus ook Bart, Telenet is ermee bezig dit op te lossen.
Heb er een topic over lopen, momenteel alleen 2.0 maar geen 5.1?
Deze melding "Sorry we kunnen je opname niet afspelen. CS2218“ heb ik ook al een paar keer gehad.
Met de box uit/aan te zetten met de AB, lukt het meestal wel. Maar dit is natuurlijk niet de bedoeling, maar hiervoor zal nog wel een oplossing komen. Daarom dus een testfase...
@ppeter Ja, besef ik ook wel. Testen is altijd wat afzien 🙂
Er zijn natuurlijk veel leuke, nieuwe dingen, maar daar zitten allemaal kleine foutjes in, die de user experience wat minder leuk maken.
bv :
- In het midden van een Netflix serie, besluit de decoder om Netflix af te sluiten en gewoon naar VTM te zappen (gelukkig houden ze bij Netflix bij, waar je naar keek)
- Audio/video synchro : soms is dit meer dan 500ms, waardoor het echt niet meer leuk is
- Het linken van je scherm en home cinema met de decoder : supergoed ! Maar soms lukt het gewoon niet en springt 1 van de apparaten niet aan en dan begint de zoektocht naar de juiste AB 🙂
- Beeld dat verspringt tijdens live kijken : ik kijk bv naar nieuwsbericht en soms is er een kleine pauze van iets minder dan een seconde en dan gaat het verder, zodat het lijkt of de presentator de hik heeft 🙂
Gelukkig heb ik de meeste foutjes die jij vermeld (nog) niet, en het is idd niet leuk en is storend tijdens het ontspannen tv kijken. Maar we hebben nog een paar maandjes van testen, dus ik heb er vertrouwen in dat Telenet er alles aan doet om dit allemaal op punt te zetten.
De techniekers moeten alle feedback gedetailleerd doorgeven, dus zij zitten er echt bovenop om alles goed op te volgen en te verbeteren/oplossen. Dus bel gerust naar het speciaal nummer van de klantendienst, om al je foutjes door te geven. Ondertussen is ook het probleem met het digitale Dolby Digital geluid met een update opgelost. Dus blijven testen en feedback geven aan de klantendienst, en het komt allemaal wel goed.
@ppeter ik zag inderdaad dat er een update was maar bij mij heeft het geen impact gehad op de Dolby Audio issue 😞
Bovendien werken Terugkijk tv en Mijn TV (voor opnames) ook niet meer.
Niet echt een goede update dus hier
@ppeter ik zag inderdaad dat er een update was maar bij mij heeft het geen impact gehad op de Dolby Audio issue 😞
Bovendien werken Terugkijk tv en Mijn TV (voor opnames) ook niet meer.
Niet echt een goede update dus hier
Heb je de tvbox ondertussen al eens gereset door de box met de knop achteraan 10 seconden uit te zetten? Dit helpt meestal. Als dat niet helpt zou ik als ik jou was bellen naar 015/33.44.88
.
Zeer vriendelijke installateur langsgekomen op 10/10 om nieuwe digicorder te plaatsen .
Uitleg en info prefect uitgelegt.
Na installatie en updates , waren er maar twee zenders beschikbaar ( één en canvas ) .
Bij alle zenders VTM , 4 TV etc ,,,,, bleek dat er fout was opgetreden .
Resultaat : na vele male opnieuw opstarten bleek de fout er nog altijd .
Einde test digicorder en voorlopig oude teruggeplaatst , tot de fout is opgelost dan maar .
Mijn vraag is nu , word ik hiervan op de hoogte gebracht wanneer alles inorde is , zodat ik de nieuwe digicorder kan plaatsen ?
Of moet ik het zelf iedere dag nakijken , door nieuwe terug te plaatsen ?
Beste dat is pech hebben, ik denk dat je best de nieuwe digicoder terug in plugt als je geen TV kijkt dan heeft Telenet de kans om de update te plaatsen. En ik denk dat Telenet de updates meestal in de nacht uitvoert.
Ik hoop dat je probleem vlug opgelost zal zijn. Bel voor alle zekerheid Telenet om deze op de hoogte te stellen van uw probleem.
Grt
@Dirk-63@ schreef:Zeer vriendelijke installateur langsgekomen op 10/10 om nieuwe digicorder te plaatsen .
Uitleg en info prefect uitgelegt.
Na installatie en updates , waren er maar twee zenders beschikbaar ( één en canvas ) .
Bij alle zenders VTM , 4 TV etc ,,,,, bleek dat er fout was opgetreden .
Resultaat : na vele male opnieuw opstarten bleek de fout er nog altijd .
Einde test digicorder en voorlopig oude teruggeplaatst , tot de fout is opgelost dan maar .
Mijn vraag is nu , word ik hiervan op de hoogte gebracht wanneer alles inorde is , zodat ik de nieuwe digicorder kan plaatsen ?
Of moet ik het zelf iedere dag nakijken , door nieuwe terug te plaatsen ?
Bel even naar de hulplijn voor de tvbox: 015/33.44.88
Dan kunnen zij dit voor je opvolgen.
@Ex-Netweter Das spijtig om te horen Bart, hier werkt momenteel alles naar behoren! Hopelijk komt dit alles snel in orde!
Waar kan ik problemen melden ivm de nieuwe TV Box?
@Dirk-63 normaal gezien nemen ze die oude digicorder mee als ze de nieuwe telenet box installeren, vrees dat er daar iets fout is gegaan omdat ze zien dat je de oude box nog hebt staan en de activatie van de nieuwe zo niet is gebeurd of gelukt.
best eens bellen naar telenet op het 015/ nummer.
@Ex-Netweter
Ik heb een Yamaha RX-V650 en heb hetzelfde probleem.
bij Dolby aan werken enkel de front speakers en niet de center. En ik heb nog niets gevonden waarbij de Dolby digital wel werkt (Digibox). De versterker werkt perfect op Dolby Digital via de Apple TV, Blu-ray en Mediaplayer.
Een ander vervelend patroon is dat als ik mijn Yamaha gebruik voor de FM Radio, dat na een tijdje de Digibox aangaat! Hij reageert op de IR van de afstandsbediening. Ook op die van de Apple TV. Ik zit op 4.12