Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

De huidige testfase voor de nieuwe TV-box is al enkele weken volop bezig. Jezelf nog inschrijven of aanmelden hiervoor kan niet meer. 

 

Maar ik heb wel goed nieuws om te delen. Iedereen die nog interesse heeft om de nieuwe TV-box te testen, kan zich vanaf nu terug inschrijven voor de volgende testfase via deze pagina. (03/12/2018: inschrijven voor de TV-box is niet meer mogelijk). Dit is een nieuwe lijst waarop je je kan inschrijven. Was je de vorige keer niet bij de selectie of hoor je er nu pas voor de eerste keer iets over? Aarzel dan zeker niet om je gegevens na te laten.

 

Let er wel op dat dit geen garantie geeft dat je kan mee testen. 

 

Informatie over de finale selectie (ben je erbij of niet) en timings van de test zal je later per e-mail ontvangen. Het heeft dan ook geen zin om op De Netweters te vragen of Telenet je registratie goed ontvangen heeft, je wel of niet geselecteerd bent, waarom je niet geselecteerd bent, ... Smiley Knipoog

 

Veel succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

158 reacties
kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@jos Ik bel wel degelijk het 015 nummer om problemen door te geven, maar meestal kom ik terecht bij de gewone klantendienst omdat de mensen van de TV box op dat uur of die dag niet werken (inderdaad : ik ben zelfstandige). 

Ik klaag niet online, ik som de problemen op 🙂

De box is ook niet nieuw hoor, die bestaat al van eind 2016... Liberty Global gebruikt hem in meer dan 10 landen. Er bestaan wel verschillende versie's van de box, waarbij in NL (en ook UK denk ik) wel een USB aansluiting is, zodat je eventueel kan opnemen.  TN heeft gekozen voor de meest eenvoudige box.  

Die box werkt trouwens perfect. Het enige dat er veranderd moet worden, is de software voor TN en de infrastructuur die erachter zit. 

 

PS : bedankt om al mijn mails eens door te nemen, ik voel me nu opeens heel populair 😉

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@kmichels het gaat ni om populair, mekaar helpen is belangrijker, per toeval is er deze morgen een vraag over de USB uitgang op de tv box deze morgen opgedoken, ik heb die ook op mijn tv box, ( kijk eens achteraan) maar kan daar niet op antwoorden, telenet gebeld, die hebben opdracht om van alles dossier te maken als ze ni direct antwoord kunnen geven, ik heb zelf voorgesteld dat ik maandag terug bel, dan raak ik bij de dienst voor de tv box, wat ik bedoel met nieuw is: voor telenet is het allemaal nieuw, ze moeten alles opnieuw programmeren, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de tv box met linux werkt, dus een heel ander systeem tegenover de digicorder.

kmichels
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@Ex-Netweter : Ja ik weet het... dat was net m'n punt : voor TN is alles nieuw.  (heb U trouwens een Like  gegeven omdat U net als ik doorhebt dat we elkaar moeten helpen ).  

Wat me helemaal raar lijkt : toen die technieker bij mij kwam installeren, zei hij dat ze de box al maanden geleden in test hadden en dat hij nog geen echte problemen gemerkt had.  Dus dat is al maanden door techniekers getest, maar de echte problemen komen pas aan het licht als er een hele hoop gewone gebruikers beginnen te testen. Wat gaat dat zijn als elke TN klant dat bakje krijgt ?  

En nu iets waar ik U helemaal de kast ga opjagen (sorry op voorhand!) : het gaat me niet zozeer of er nu een harde schijf inzit of niet. Wat me sterk stoort is dat alles in de cloud gaat. De cloud is in theorie een prachtige oplossing. In praktijk is dat een ramp voor de eindgebruiker : hij wordt volledig afhankelijk van de provider (TN in dit geval).  Als er ook maar iets ernstig scheelt bij de servers van TN, ben je je opnames kwijt of erger.  

Dus, de functionaliteit om opnames te maken via USB zit er op, maar TN heeft ervoor gekozen om dit niet te gebruiken... zeer vreemd.

 

PS : ik heb de laatste 22 jaar al enkele honderden multimedia en IT producten getest en dit valt eigenlijk nog wel mee hoor !  Het enige minpuntje aan deze hele test is dat er nergens een makkelijk overzicht is van welke problemen gemeld zijn en waarbij je zelf kan toevoegen of je dit probleem ook hebt.

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Dat is nu eenmaal het probleem met het testen van massaproducten.

Eerst op kleine schaal, als alles goed loopt dan met meer gebruikers maar toch nog beperkt en vervolgens op nog grotere schaal om te zien hoe alle software, alle schakels in het systeem (servers e.d.) zich gedragen tot ze op het punt zijn dat ze denken dat alle bugs eruit zijn. Maar zelfs microsoft en Apple hebben al updates gelanceerd die, als ze bij het grote publiek komen, blijken (ernstige)fouten te hebben en moeten teruggedraaid worden. Maar voor zover ik hier mee volg is de frustratie van de testers dat ze geen zicht hebben op wat en hoeveel er al gemeld is. Is mogelijks ook een onderdeel van de strategie om de concurrentie niet teveel wijs te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@igvfer ze willen een uniform systeem belgie, ned, uk, enz, dan zou ik toch denken dat de providers zich op mekaar afstemmen, trouwens het is open source software veel geheimhouding hoort daar niet bij.

Jos

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Ik denk eerder dat ze uniforme hardware willen. Telenet heeft anders voor zijn klanten, laat ons zeggen 1 500 000 (anderhalf miljoen) boxen nodig. Is al een leuk getal om naar de Chinees te stappen voor aankoop. Maar als ze in alle landen dezelfde box kopen? Hoeveel stuks zijn er dan 20, 30 miljoen.

Het zal wel open source software zijn maar ze zullen het toch moeten aanpassen aan de noden van elk land. Blijkbaar kunnen ze het toch niet zomaar overnemen van bvb Nederland of de UK waar deze boxen al in gebruik zijn.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@igvfer we zijn nu wel serieus aan het afwijken van de topic, maar langs de andere kant begrijpen zo de mensen beter dat alles niet zo simpel is.

Jos

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Bericht gekregen dat ik hem krijg. heb heb ook model only.

 

0 Likes
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Iemand een idee waarom er netwerk booster powerlines bij zijn?

Ik heb modem only en  eigen mesh router. Geen versterking nodig lijkt me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Ik zou denken dat ze zeker willen spelen dat u overal goed ontvangst hebt, en daarbij alles da gratis is aanpakken.

Jos

0 Likes
geve
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
TV-box / TV-app / telenttv.be Vernieuwde Telenet Webmail? It's your fifth party! Pionier

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

Is er al meer nieuw over wanneer de nieuwe Yelo play beschikbaar voor nieuwe Telenet TV box?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@Suzymisschien weet u iets meer van die app

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@Ex-Netweter, ik weet er inderdaad meer over. 😉

 

Maar deze vraag heb ik ook al een paar keer zien passeren op De Netweters. Heb posts gezien van TV-box klanten die plots niet meer van Yelo Play gebruik konden maken. Indien interesse, je kan deze posts terugvinden op het bord 'Telenet apps'. 

 

@geve, de nieuwe TV-app wordt momenteel getest door een kleine groep klanten. Dit om zoveel mogelijk bugs en fouten eruit te halen. Binnenkort komt deze uiteraard beschikbaar voor alle TV-box klanten, maar wanneer dit precies zal zijn, is nog niet gekend. Je mag er wel zeker van zijn, eens het zo ver is, dat je er communicatie over zal ontvangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

strobeka
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

wij hebben sinds 31-10 de nieuwe tv box

moet zeggen dat ik zeer tevreden ben wij zijn hem ook volop aan het uittesten

mooi beeld geen grote problemen 

we zoeken enkel nog uit hoe ik vanuit mijn zetel (staat op 3.5m van de tv) de volume kan aanpassen

onze zoon kan het vanuit zijn zetel wel ( zit op 1.5m van de tv)

nu is geen probleem er is voor alles een oplossing en we zoeken verder

 

rozeke

0 Likes
Ex-Netweter
 

Test hem nu: de nieuwe Telenet TV-box!

@strobeka de volumeknoppen lings van de rode knop op de afstandbedienin, zou toch moeten werken zelfs al sta ik er 5 meter vanaf werkt het, u moet wel richten naar de tv box niet naar de tv.

Jos