Beantwoorden
Magmabulle
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Hallo

 

bij eee ps4 partychat leave je soms de party en komt er een kadertje van je nat type

dan bij 1 spel genaamd destiny komt er de error code  weasel dit is een error die je krijgt door je verbinding

mijn ps staat op type 2

 

als ik op de  destiny  site zoek om de poorten te openen zijn het er meer dan dat telenet mij toelaat

 

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of mijn nat open krijg ?

 

voor  call of duty heb ik daar geen problemen mee daar is het type open doormiddels de poorten

 

alvast bedankt

Tags (2)
0 Likes
Beantwoorden
17 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Moderatoren.... Dit is iets om door te spelen naar telenet aangezien dit probleem ook meermaals  blijft terugkomen.

 

Het enige wat je dan gaat kunnen doen is eventueel de PS4 in DMZ instellen. Ander alternatief is gebruik gaan maken van een eigen router. Die sluit je als volgt aan (procedure voor je ps4 is ongeveer hetzelfde als voor eigen router):

 

1) UTP kabel van een lanpoort op de HGW naar de wanpoort jvan e eigen router. Steek nu je eigen router in het stopcontact.

2) Ga naar mijn telenet > mijn internet > draadloze instellingen > geavanceerd

3) zoek het ip adres onder de knop netwerk dat je router heeft gekregen.

4) klik op de knop IPv4 Firewall & Port forwarding en geef daar het ip adres van je router in het vak DMZ adres en klik onderaan op wijzigingen opslaan.

5) Vanaf nu kan je via je eigen router alle poorten en dergelijke beheren en dien je daarvoor geen gebruik meer te maken van mijn telenet.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Bedankt voor je antwoord @talen

 

We geven dit zeker verder door om te bekijken.

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
stino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Ik heb het DMZ verhaal geprobeerd met mijn PS4. Hierdoor zou hij dan een vast IP adres moeten hebben. Echter krijg ik ook de error code weasel, en dit redelijk vaak. Mijn vrienden hebben ook telenet en zij krijgen het bijna nooit. Ik heb niets speciaals van instellingen en alles is bedraad met de kabel. Twee jaar oud is hier alles. Ik ga van de telenet router naar een switch en dan naar de PS4. De switch heb ik al eens vervangen met dure modellen, maar dat verandert er niets aan. Rechtstreeks een kabel tussen de PS4 en de Telenet modem/router helpt ook niet. Ik ben een serieuze destiny gamer, maar altijd wegvallen tijdens een game is niet leuk voor mij noch voor de tegenpartij (soms wordt het dan als een verlies gezien).

 

Ik heb gemerkt dat ik niet weg val als ik alleen thuis ben en de PS4 het enige is wat online is. Van zodra mijn vriendin bijvoorbeeld de laptop openklapt, kan ik er uit vliegen. Dit is me al zeer vaak opgevallen (ook met de smart tv in een andere kamer of onze desktop pc). Eventueel zou ik een nieuwe router kunnen kopen, inderdaad, en dan het DMZ verhaal toepassen maar of dat zal werken... ik heb al wat kosten gemaakt, ook het zwaarste abonnement nu genomen, maar het helpt allemaal niet.

 

Kan iemand van Telenet mij verder helpen?? Klantennummer: 901762419. Ik ben altijd al fan geweest van telenet, en heb al de abonnementen, dus please guys, help mij!

0 Likes
Beantwoorden
Y821034
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

hallo ik heb ook destiny en ik heb juist dezelfde problemen als jou. ik heb zelfs een gigabit switch aangeschaft maar nix helpt voor het vermijden van die weasel error. wie kan mij ook helpen? 

alvast bedankt

0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

@stino: dit is geen telenet probleem maar ligt aan het spel op zich. Als je nu eens dit gedaan zou hebben kom je bij mogelijke oplossingen uit zoals een andere DNS gebruiken.

 

Hoewel de jouwe er niet direct bijstaat:

 

Destiny Error Codes:

Baboon, Badger, Beaver, Bee, Beetle, Blackcurrant, Blueberry, Cacao, Cashew, Cherry, Chihuahua, Chinchila, Chupacabra, Chokeberry, Duck, Elderberry, Elephant, Elk, Flamingo, Flatworm, Fly, Goat, Goose, Gooseberry, Gopher, Grape, Grapefruit, Grasshopper, Groundhog, Hare, Hawk, Jackal, Jackfruit, Jasmine, Kingfisher, Kiwi, Leech, Lemon, Leopard, Lemming, Lemur, Lion, Lionfish, Snail, Tangerine, Tamarind, Tangelo, Tapir

These are a connection general network problems, and there are no specific reasons for their appearance – nor any explicit solutions. In this case retry the same action a couple of times, if it still happens then try restarting Destiny and seeing if the problem occurs. If it does, Bungie suggests it could be caused by tests to Destiny – so you’ll just have to try again later. Failing that, attempting to resolve the router/NAT problems with port forwarding could help – take a look at the Destiny error code Centipede (above) to find out how to do this. Here’s Bungie’s official comment on these ‘general networking errors’: Bungie is actively tracking this general networking error. Your disconnect was reported the moment it occurred

 

 Telenet klantendienst levert hier geen support voor omdat dit niets te maken heeft met de geleverde diensten.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Amai tof spel "no specific reason"...

@Stino Zeker dat de instellingen juist staan?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
stino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Beste,

 

uiteraard heb ik eerst Google gebruikt.

 

ik denk dat het niet aan het spel ligt. Ik speel met tientallen anderen, in dezelfde lobby, en toch hen ik de enigste die er voortdurend wordt uitgegooid. Ook word ik uit de playstation chat party gegooid. Dit heeft niets met het spel te maken.

 

Sterker nog, onlangs is een telenet technieker langs gekomen. Hij vond mijn verbinding te traag en wat onstabiel. Bijvoorbeeld, als ik met mijn computer online kom, schiet ik onmiddellijk uit het spel. Vrienden waarmee ik speel, hebben dit uiteraard niet. En zij hebben geen dure switches, spelen soms zelfs draadloos, etc. Uiteindelijk heeft de technieker gevonden dat er bij de buitenshuisaansluiting een verkeerde koppeling was gebruikt. Hij heeft deze vervangen en toen opnieuw eenping gedaan. Alles ging toen sneller...

 

Echter is mijn probleem noet opgelost. Ik blijf wegvallen. De laatste tijd zelfs vaker en vaker. Deze namiddag, met mijn vriendin op de laptop, vlieg ik na tien minuten en zelfs nog sneller uit de chat en het spel. In plaats van ontspanning leidt dit tot superfrustratie.

 

Ik vind uw conclusie dan ook wat kort door de bocht, met name dat het aan het spel ligt. Kan u mij volgende stappen aanraden, aub? We kunnen het hier natuurlijk niet bij laten.

 

groeten, Stijn

0 Likes
Beantwoorden
stino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Hallo,

 

een technieker is langsgeweest en heft al de instellingen gecontroleerd. Dat was prima. Hij heeft toen verder gezocht en een koppeling vervangen. Echter heeft dit mijn probleem niet opgelost. Meer info vind je terug in mijn reactie van enkele seconden geleden. Heeft u nog een idee?

0 Likes
Beantwoorden
stino
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Misschien nog een laatste reactie. Op internet lees je enkele verhalen waar het probleem aan de ISP zijde is. Bijvoorbeeld, dat er niet genoeg bandbreedte is of geen goede router. Les verhalen van mensen die eigen router kochten en het probleem is weg. Dus ik zou voorstellen dat jullie op zijn minst nog eens de snelheden controleren wanneer ik het spel spel, wat er let de modem/router gebeurt wanneer ik met een znder device online kom, etc. wanneer het jullie uitkomt...

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Bel nog eens naar Telenet om een technieken te laten komen want blijkbaar is er toch nog altijd wat mis.

Als ik alles nog eens nalees denk ik dat je je modem eens moet vervangen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
father_sha
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Ik heb dit probleem ook vaak gehad met Telenet (en bijna al mijn vrienden ook die bij Telenet zitten) en niet alleen bij Destiny zoals hier word voorgesteld. Gta online was het grootste probleem aangezien je zelf niet manueel uw Nat type kunt aanpassen. Wat bij mij het vlotste werkt is de port forwarding (je moet maar s googlen naar port forwarding telenet GTA of zo dan kom je op een mooie beschrijving van wat je moet doen).

 

Ik heb hier ook al heel lang voor zitten opzoeken, bellen met klantendienst en dergelijke en afgewimpeld worden met de melding dat het hier gaat over een PS probleem was redelijk storend aangezien het duidelijk te maken had met de combinatie van PS4 en Telenet netwerk (en protocollen).

 

Gewoon vaste ip gebruiken, uw poorten juist configureren en dan werkt het.

 

 

0 Likes
Beantwoorden
trixor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier Primeur! Pageturner! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

Ok, dus alles wat hier staat en alle antwoorden, ik was hier echt niet blij mee en het antwoord van de DMZ etc. sorry maar dit maakt echt geen sense. Dit is een het probleem proberen te verbergen. Aangezien ik niet de enigste was en een goede kameraad van mij dit probleem (veel meer heeft) ben ik telenet beginnen contacteren via alle kanalen (twitter, mail, postduif). 

 

Nu omdat ik niet alleen op Telenet wou schieten maar ook een uitleg wou van Bungie heb ik een post gemaakt op hun forum en gevraagd om een technisch persoon te kunnen contacteren, en met succes. Ik heb een technisch persoon te pakken gekregen binnen Bungie die een enorm deftige uitleg gegeven heeft over onze problemen. Ik ga het stukje tekst hier plaatsen, wel in het Engels. 


Na alles gelezen te hebben wat deze persoon geschreven heeft ben ik er dan ook van overtuigd dat hij de juiste richting in denkt. 

 

So here we go: 

 

  • In your case it's a bit more complicated and will require a bit of explanation (which I gather you're okay with, being a network engineer)...

  • So the primary error I'm seeing in your activity history is "weasel". This error specifically indicates that our primary TCP socket has been closed. Note, this is not a timeout, but rather the socket has received an explicit "close" signal.

  • As I'm sure you're aware, this can happen for a number of different reasons, but one of the most common is a problem with your modem's upstream signal level.

  • Your explanation that adding devices to your network increased the error rate makes this very likely to be the problem. We have seen cases where, because of the number and type of connections that Destiny creates, the upstream signal level on your modem will go up by as much as +3dBmV when playing Destiny. So if you're idling near the upper limit of the safe signal level range, playing Destiny can push you over the top.

  • I would contact your ISP, ask what the expected safe range for modem signal level is on their network, then run your own diagnostics to monitor that signal level while playing Destiny.

  • One other thing you may want to consider is putting your cable modem into "bridge" mode (sometimes called NAT Disabled Mode), so that it acts as a "dumb" modem with no router functions, and then attach a separate dedicated router. We've seen some problems in the past with devices that try to act as both a modem and router at the same time, and bridging the connection to a separate router has helped some players solve this type of problem.  -->  Telenet laat dit absoluut niet toe, dus vergeet dat dit een mogelijkheid is. Ik heb wel een dubbele NAT zitten momenteel en voor mij lost dit veel op, voor een kameraad van mij lost dit juist niets op. 

  • Finally, it is theoretically possible that an upstream problem is causing the TCP socket to be closed. This can include congested peering nodes between your ISP and other service providers, or even failing hardware on the route that your traffic is taking.

Dus na dit allemaal gelezen te hebben word het tijd dat we Telenet eens vragen hoe het inderdaad zit met die ranges, en of die informatie beschikbaar is. Omdat de modem van Telenet zoveel informatie geeft (lees juist niets). kunnen we dit zelf niet onderzoeken. 

Het enige wat we nu kunnen doen is Telenet vragen om op de lijn monitoring aan te zetten, bij te houden wanneer de events plaats vinden, en dan iemand bij telenet laten vergelijken of er dan inderdaad iets gebeurd is op de lijn dat ervoor gezorgd heeft dat de connectie gesloten is. 

 

Thank you! 

trixor
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier Primeur! Pageturner! It's your seventh party!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE


@bert_ schreef:

Bedankt voor je antwoord @talen

 

We geven dit zeker verder door om te bekijken.

 


Kijk je nog even naar mijn antwoord onderaan deze post? 

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

PS4 game geeft errors door NAT TYPE

@trixor heb je Telenet al eens gecontacteerd over wat bungie heeft gezegd? Laat dat zeker hier weten!
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden