24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Er werd vandaag een gasboiler geplaatst met wifi verbinding. Regelmatig wanneer ik de app open krijg ik een UDP foutmelding. Ik krijg geen echte code, enkel een tekst (die zeer snel verdwijnt) die iets meldt over de router en een UDP foutmelding. Als ik de melding krijg werkt de app niet. Moet ik ergens een poort veranderen? En hoe doe ik dat? Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Audrey1 Als we weten welke gasboiler je hebt kunnen we eens zien in de handleiding welke poort deze gebruikt om udp verkeer toe te laten.
Dan kan je dit aanpassen op je router. Geef best je gasboiler een vast ip adres, dan kan je achteraf portforwarding doen op dat device.
Het toestel waarnaar je verwijst lijkt me eerder een cv-ketel. Wat dan het belangrijkste is, is niet de ketel maar het toestel waarmee je de temperatuur regelt (kamerthermostaat). Heb je met uw nieuwe installatie een zone afhankelijke regeling (kan je voor elke kamer afzonderlijk de temperatuur instellen per periode)? Welke app gebruikt je? Vaillant heeft meerdere apps, welke app is aangewezen volgens de documentatie van de 'kamerthermostaat'?
@janne_man, bedankt voor je reactie.
Idd, het is een cv-ketel. Excuses voor de verwarring, ik ben niet zo gekend met deze technische terminologie 🙈.
Ik kan niet voor elke kamer te temperatuur apart regelen.
Het is idd de app die niet reageert op de kamerthermostaat.
De app die ik gebruik is Valliant vSMART Control.
Ik moet wel zeggen dat ik de foutmelding vandaag nog niet heb gekregen. Gisteren, net na de installatie was het constant, zowel op smartphone als op tablet. De installateur vond het vreemd en had het nog niet eerder voorgehad.
Wil dat zeggen dat het probleem (voorlopig) opgelost is?
Mja, het probleem stelt zich idd voorlopig niet meer.
Moest het zijn dat het terug komt laat ik het hier wel weten
Bedankt voor de hulp in alle geval 👍