|
25.782
netweters
|
159.782
antwoorden
|
|
21.526
vragen
|
Iemand enig idee waarom ik de live beelden van radio 2 op vrt max niet kan casten naar mijn tv-box?
Wanneer ik radio 2 via vrt max op mijn laptop open, zie ik het icoontje staan om te casten, maar wanneer ik daarop klik, krijg ik geen enkel toestel te zien waarnaar ik kan casten... Wanneer ik dit bv bij youtube doe, krijg ik wel de optie om naar mijn tv box en tv te casten.
Moet ik ergens iets aanpassen of gaat dit gewoon niet?
De vrt max app staat ook op mijn tv, maar daar kan ik radio 2 ook niet live bekijken...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nooit geweten dat dit werkt op telenet boxen
Waarom casten naar je tv-box? Je kan immers niets zien op je tv-box. Casten doe je naar een toestel met beeldscherm, dus naar je tv.
Als ik bij youtube op het cast-icoontje klik, krijg ik een pop-up met: casten naar een apparaat en daar staat 'telenettvbox' en dan wordt dit gewoon op mijn tv afgespeeld.
Bij vrt max krijg ik geen lijstje met casten naar...
Soms zie je bij mensen die hun oude tv niet willen vervangen staat daar nog een oude plasma tv een bak
Daar sluiten ze een tv box ip op het beeld volledig vervormd en je geluid is goed maar dat is ook alles
Niet om aan te zien maar mensen vervangen pas als kapot is , en nu terug met 2 afstandsbediening moeten werken anders gaat de tv niet aan
Daar dachten dat ze nu ook alle app's konden installeren en dat casten er nu ook bij hoort , van waar die info komt is niet duidelijk
Alles komt in beeld maar dat niet
Zeker dat je tv niet is dat het afspeelt
Zet de tv box eens uit om te testen
@S79 schreef:Als ik bij youtube op het cast-icoontje klik, krijg ik een pop-up met: casten naar een apparaat en daar staat 'telenettvbox' en dan wordt dit gewoon op mijn tv afgespeeld.
Bij vrt max krijg ik geen lijstje met casten naar...
Dat is omdat de YouTube app op de TV-box dit ondersteunt maar VRT MAX niet. Telenet heeft daar geen invloed op
Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil...
Mijn probleem is dat ik bij vrt max geen lijstje krijg met toestellen naar waar ik kan casten en bij youtube krijg ik dit wel (en dat werkt), ik vraag mij dus gewoon af of ik ergens iets bij de instellingen moet veranderen.
Als ik mijn tv box uitzet via de afstandsbediening, schakelt die automatisch terug aan wanneer ik bij youtube kies voor casten naar telenettvbox. Wanneer ik mijn tv box volledig uitschakel via het knopje op de box zelf, werkt dat casten niet meer... En ja, uiteraard komt dat beeld op mijn tv, zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.
@S79 schreef:Iemand enig idee waarom ik de live beelden van radio 2 op vrt max niet kan casten naar mijn tv-box?
Wanneer ik radio 2 via vrt max op mijn laptop open, zie ik het icoontje staan om te casten, maar wanneer ik daarop klik, krijg ik geen enkel toestel te zien waarnaar ik kan casten... Wanneer ik dit bv bij youtube doe, krijg ik wel de optie om naar mijn tv box en tv te casten.
Moet ik ergens iets aanpassen of gaat dit gewoon niet?
De vrt max app staat ook op mijn tv, maar daar kan ik radio 2 ook niet live bekijken...
@S79 omdat VRT de livestreams niet mag aanbieden van Telenet dit kan je hier lezen in deze oude topic, VTM GO heeft ze wel nog in de app van de Play app weet ik het niet.
Bij Telenet zeggen ze dat het niet mag van de VRT zelf (dat lees je hier), Telenet en de VRT spreken elkaar gewoon tegen en wie zegt nu de waarheid e, de feiten zijn wat ze zijn. 🤔
Dus daarom werkt het niet, trek u niet aan wat de andere betweters hier weer beweren. 😉
Sommige hebben hier een zeer rijke fantasie en anderen moeten steeds hun groot gelijk halen...
Bedankt voor je antwoord @Peter78 🙂
Ik kreeg al het gevoel dat ik een heel domme omschrijving van mijn probleem had gegeven...
@S79 schreef:Bedankt voor je antwoord @Peter78 🙂
Ik kreeg al het gevoel dat ik een heel domme omschrijving van mijn probleem had gegeven...
@S79 graag gedaan, en het rare van gans dit verhaal is dat de live streams in de het begin wel aanwezig waren op de TV-box app van VRT MAX maar ineens werden de streams bij een update eruit gehaald 🤔