Jouw mening is belangrijk!

We willen begrijpen waarom klanten nog steeds het contactformulier gebruiken. Help ons en beantwoord 2 korte vragen: Vertel ons jouw mening over het contactformulier.
Beantwoorden
S79
Professional Beetjesweter
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Vrt Max casten naar tv-box telenet

Iemand enig idee waarom ik de live beelden van radio 2 op vrt max niet kan casten naar mijn tv-box?
Wanneer ik radio 2 via vrt max op mijn laptop open, zie ik het icoontje staan om te casten, maar wanneer ik daarop klik, krijg ik geen enkel toestel te zien waarnaar ik kan casten...  Wanneer ik dit bv bij youtube doe, krijg ik wel de optie om naar mijn tv box en tv te casten.

Moet ik ergens iets aanpassen of gaat dit gewoon niet?

De vrt max app staat ook op mijn tv, maar daar kan ik radio 2 ook niet live bekijken...

15 reacties
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Nooit geweten dat dit werkt op telenet boxen 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! De gouden postveer is voor jou

Waarom casten naar je tv-box? Je kan immers niets zien op je tv-box. Casten doe je naar een toestel met beeldscherm, dus naar je tv.

S79

Als ik bij youtube op het cast-icoontje klik, krijg ik een pop-up met: casten naar een apparaat en daar staat 'telenettvbox' en dan wordt dit gewoon op mijn tv afgespeeld.  
Bij vrt max krijg ik geen lijstje met casten naar...

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Jij alziend oog. ;-) Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Soms zie je bij mensen die hun oude tv niet willen vervangen staat daar nog een oude plasma tv een bak 

Daar sluiten ze een tv box ip op het beeld volledig vervormd en je geluid is goed maar dat is ook alles 

Niet om aan te zien  maar mensen vervangen pas als kapot is , en nu terug met 2 afstandsbediening moeten werken anders gaat de tv niet aan 

Daar dachten dat ze nu ook alle app's konden installeren en dat casten er nu ook bij hoort , van waar die info komt is niet duidelijk 

luc55
Experienced Meesterweter

Alles komt in beeld maar dat niet 

Zeker dat je tv niet is dat het afspeelt 

Zet de tv box eens uit om te testen 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

@S79  schreef:

Als ik bij youtube op het cast-icoontje klik, krijg ik een pop-up met: casten naar een apparaat en daar staat 'telenettvbox' en dan wordt dit gewoon op mijn tv afgespeeld.  
Bij vrt max krijg ik geen lijstje met casten naar...

Dat is omdat de YouTube app op de TV-box dit ondersteunt maar VRT MAX niet. Telenet heeft daar geen invloed op

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
S79

Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil...

Mijn probleem is dat ik bij vrt max geen lijstje krijg met toestellen naar waar ik kan casten en bij youtube krijg ik dit wel (en dat werkt), ik vraag mij dus gewoon af of ik ergens iets bij de instellingen moet veranderen.  

Als ik mijn tv box uitzet via de afstandsbediening, schakelt die automatisch terug aan wanneer ik bij youtube kies voor casten naar telenettvbox.  Wanneer ik mijn tv box volledig uitschakel via het knopje op de box zelf, werkt dat casten niet meer...  En ja, uiteraard komt dat beeld op mijn tv, zo achterlijk ben ik nu ook weer niet.

Peter78
Professional Veelweter
Jij #DTV. Goed bezig! Lees je nog iets anders? ;-) WOW! Full speed writing!

@S79  schreef:

Iemand enig idee waarom ik de live beelden van radio 2 op vrt max niet kan casten naar mijn tv-box?
Wanneer ik radio 2 via vrt max op mijn laptop open, zie ik het icoontje staan om te casten, maar wanneer ik daarop klik, krijg ik geen enkel toestel te zien waarnaar ik kan casten...  Wanneer ik dit bv bij youtube doe, krijg ik wel de optie om naar mijn tv box en tv te casten.

Moet ik ergens iets aanpassen of gaat dit gewoon niet?

De vrt max app staat ook op mijn tv, maar daar kan ik radio 2 ook niet live bekijken...

@S79 omdat VRT de livestreams niet mag aanbieden van Telenet dit kan je hier lezen in deze oude topic, VTM GO heeft ze wel nog in de app van de Play app weet ik het niet.

Bij Telenet zeggen ze dat het niet mag van de VRT zelf (dat lees je hier), Telenet en de VRT spreken elkaar gewoon tegen en wie zegt nu de waarheid e, de feiten zijn wat ze zijn. 🤔

Dus daarom werkt het niet, trek u niet aan wat de andere betweters hier weer beweren. 😉

Sommige hebben hier een zeer rijke fantasie en anderen moeten steeds hun groot gelijk halen...

S79

Bedankt voor je antwoord @Peter78 🙂

Ik kreeg al het gevoel dat ik een heel domme omschrijving van mijn probleem had gegeven...

Peter78
Professional Veelweter

@S79  schreef:

Bedankt voor je antwoord @Peter78 🙂

Ik kreeg al het gevoel dat ik een heel domme omschrijving van mijn probleem had gegeven...

@S79 graag gedaan, en het rare van gans dit verhaal is dat de live streams in de het begin wel aanwezig waren op de TV-box app van VRT MAX maar ineens werden de streams bij een update eruit gehaald 🤔

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Het antwoord van @Peter78 is een antwoord op “waarom zijn livestreams niet beschikbaar". Niet op “waarom kan ik niet casten”

WG94 | Krak
Peter78
Professional Veelweter

@WG94  schreef:

Het antwoord van @Peter78 is een antwoord op “waarom zijn livestreams niet beschikbaar". Niet op “waarom kan ik niet casten”

@WG94 omdat VRT onder druk van Telenet of omgekeerd (wie zal het zeggen) die cast functie er ook heeft uitgehaald...

En de 'content' in deze de live streams zijn ook niet beschikbaar in de TV-box app 😉

De VRT MAX app op de TV-box is maar een flauw afkooksel van de 'full option' app op andere platformen.

WG94
Experienced Meesterweter

Dezelfde functie (casten vanuit de app) is bijvoorbeeld op LG toestellen (zonder ingebouwde Chromecast) ook niet beschikbaar bij VRT MAX maar wel bij YouTube. Het is dus zeker geen Telenet specifiek ding...

WG94 | Krak
S79

Ondertussen houdt mij dit al een halve dag bezig... 🙄
En kwam ik nog tot volgende bevindingen (ik vertrek vanaf laptop):

• Youtube casten gaat perfect

• Via de website van vrt max en via de app zie ik het cast-icoontje maar krijg daar geen lijstje met apparaten.  Als ik de website open via chrome, op de 3 puntjes rechtsboven klik > casten, opslaan en delen > casten ; dan krijg ik wel een lijstje met mijn tv (LG) en tvbox maar kan geen van beide aanklikken.

Bij vtm go en play is er niet eens een cast-icoontje te zien, maar ook via chrome kan ik mijn tv of tvbox niet aanklikken.

• Ik heb uiteindelijk wel een halve oplossing gevonden: via win+K kan ik alles naar mijn tv casten, maar probleem is dan dat ik niet gelijktijdig kan verder werken op mijn laptop.