24.960
netweters
|
153.607
antwoorden
|
20.839
vragen
|
Dag, heb pogingen gedaan om een telenet vaste nummer te bellen. Als ik lang genoeg wacht (40tal belsignalen/tonen), komt er een bericht gesproken 'welkom op het proximus netwerk de abonnee kan uw oproep momenteel niet beantwoorden'
Is dat normaal? Daar de aansluiting vroeger bij proximus was. Technieker kwam recent langs waarna dit probleem (telenet nummer niet bereikbaar, doch vanaf telenet nr kan wel zelf worden gebeld) was opgelost. Doch nu lijkt het terug. Is reeds een constante sinds overschakeling prox naar tel
Als je dit test, dan doe je met een Proximus nummer? Dan wil toch zeggen dat het nummer ergens bij Proximus nogsteeds geregistreerd staat. Uiteraard is dat niet normaal.
Is het jouw nummer? Contacteer Telenet opnieuw. Zij moeten dit samen met Proximus oplossen.
Is het niet jouw nummer maar weet je wel van wie het nummer is, laat hen dan weten dat dit probleem zich voordoet en dat ze hiervoor Telenet moeten contacteren.
Dank voor toelichting. Eerder al gemeld maar wellicht geen deftige opvolging.
Is bellen met een scarlet (proximus netwerk) nummer naar het telenet nummer.
Nog steeds geen antwoord na maanden op mijn vraag; waarom verschijnt dit na bellen na een nummer:
Welkom op het proximus netwerk
De abonnee kan uw oproep momenteel niet beantwoorden
Wat kan oorzaak zijn?
Lijn moet niet gecontroleerd worden want is altijd werkend wordt er gezegd door de vriendelijke collega's.
Telefoonnummer werd niet van proximus overgezet
@Ben8989 schreef:Lijn moet niet gecontroleerd worden want is altijd werkend wordt er gezegd door de vriendelijke collega's.
Even voor de duidelijkheid, dat zijn geen collega’s. Ik werk niet voor Telenet en via de Netweters wordt ook geen persoonlijke ondersteuning aangeboden door Telenet
@Ben8989 schreef:
Welkom op het proximus netwerk
De abonnee kan uw oproep momenteel niet beantwoorden
Wat kan oorzaak zijn?
Het lijkt me dan toch heel duidelijk dat de oproep op een of andere manier gekoppeld is aan Proximus, die melding krijg je immers niet zomaar…
Heb je al eens aan Scarlet/Proximus gevraagd wat die melding betekent? (Aangezien jij daar klant bent)
Nog niet. Kan van mijn kant idd ook eens navragen bij de provider.
Als er nog verdere ideeën zijn, altijd welkom. Mogelijks ligt oorzaak aan toestel of aan kabel die niet volledig goed contact maakt (tussen phone en modem).