Beantwoorden
chrlu01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Wij wonen in een (bijna) kangoeroe woning samen met mijn vader.

Op dit moment hebben we nog 2 digi recorders maar ik begin in te zien dat we vroeg of laat (spijtig genoeg) naar de nieuwe tv box zouden moeten overgaan.

Indien ik het goed begrijp:

- ik kan 2 profielen aan maken die apart opname schemas opstellen

- maar alle opnames zijn gemeenschappelijk en zo kan profiel 1 opnames van profiel 2 gewoon verwijderen (mijn vader is 91 jaar, die gaat mijn programmas gewoon de nek omdraaien omdat hij ze niet kent of omdat hij plaats nodig heeft omdat de 200 uren vol zijn)

- kunnen de 2 boxen niet dezelfde film programmeren en apart houden (dit is toch maar enkel een token naar een bestand?)

- eigenlijk kan ik met de nieuwe tv box in onze situatie niet veel doen?

Indien deze logica juist is, dan is dat toch niet logisch. 

Er zou toch een optie moeten bestaan waarin je kan aangeven of je de profielen (en inhoud) will apart houden of zou willen koppelen?

0 Likes
15 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@chrlu01 

Je kan extra profielen aanmaken, voor de keuze welke plaats je zender wil zetten. Dus meer een persoonlijk zenderlijst profiel 

Heb je nu 1, 2,3... TvBoxen, blijf je maar 200uur houden, en iedereen deelt zelfste opnames.

Mijn advies voor jullie zou zijn, hou zo lang mogelijk de digicorders. Tot de tvbox (als dat er ooit komt) effectief opnames per gebruiker kan apart houden, en je PER tvbox 200uur krijgt (wat normaal zou moeten zijn maar niet is.)

Hier zijn al enkele topics over geweest, afwachten wat Telenet van plan is, want dacht hierover nog niets te hebben gehoord

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Geen paniek de digicoder wordt nu nog 5 jaar ondersteund

Vanaf de moment dat er iets nieuws zal uitkomen (nieuwe box) zal bijna einde komen van de digicoder

en vanaf de verkoop in de winkel stopt zal de 5 jaar beginnen te lopen

Maar op deze moment wordt er nog altijd investeert in de digicorder er zijn er meer dan  1 miljoen in omloop

 

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 515
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@chrlu01 

Zoals de collega's al zeiden: blijf bij de digicorder zolang je kan.

Er is nog geen sprake van dat deze zou verdwijnen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Hou er rekening mee dat 2 interactieve digicorders op dezelfe netwerk standard elkaars opnames kunnen delen en ook beheren.

Met andere woorden: ze kunnen ook mekaar's opnames wissen!

Dat kan wel uitgezet worden, zodat opnames niet gedeeld worden.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@flip1953 

Dit wist ik niet, bedankt voor ff mee te delen, komt net van pas in de familiekring 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting


@flip1953  schreef:

Hou er rekening mee dat 2 interactieve digicorders op dezelfe netwerk standard elkaars opnames kunnen delen en ook beheren.

Met andere woorden: ze kunnen ook mekaar's opnames wissen!

Dat kan wel uitgezet worden, zodat opnames niet gedeeld worden.


Is dat tegenwoordig zo? Ik heb ook twee digicorders, reeds lang, en die opnames staan inderdaad geshared (je kan zelfs bij het bepalen van een opname aangeven op welke digicorder het moet komen te staan), maar dat heb ik manueel moeten aanzetten hoor. Standaard stond dat disabled. Ben er zeker van omdat mijn madam op zekere dag vroeg of zoiets niet mogelijk was (de hare stond vol en ik had nog veel plaats 😋). Toen even opgezocht en ja, dat was mogelijk, geactiveerd in de settings op beide exemplaren (het is dus ook in één richting mogelijk) en madam was gelukkig 😇


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@StefaanH 

Je weet wat ze zeggen he: happy wife, happy life 😂😉

T'feit blijft wel dat dit wel een mooie optie is waarin je kan kiezen. De digicorders opslag hebben/per toestel. En dat dit toch 2 gemiste kansen zijn tegenover een tvbox

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Hangt ervan af hoe je het bekijkt. De tweede TV-Box is de huur aan halve prijs. De tweed Digicorder is de 2e, 3e, ... aan volle prijs (dus teklens evenveel als de 1e TV-Box).

Elk voordeel heb zijn nadeel.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Ja, maar als 2de, 3de, ... toestel kies je dan een digibox ...

Hiermee kan je ook de opnames beheren van de 1ste digicorder.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@flip1953 

Hoe bedoel je? Dat je dan met een digibox ze ook kunt bekijken van je digicorder, of bedoel je puur alleen "beheren"? 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

@DeLLiAnO 

De huurprijs van de Digibox is dezelfde als die van een tweede of volgende TV-Box. Een correcte vergelijking tussen beide systemen is dus enerzijds 2 TV-Boxen en anderzijds 1 Digicorder samen met 1 Digibox.  Met beide systemen heb je slechts 1 keer opslagcapaciteit. Als je vanuit de Digicorder de toelating geeft, en Digicorder en Digibox staan in dezelfde LAN, dan kan men met de Digibox de opnames van de Digicorder bekijken. Ondertussen kan de Digicorder ook nog twee programma's opnemen en een derde decoderen en doorsturen naar het aangesloten scherm.

Als je 2 TV-Boxen vergelijkt met 2 Digicorders dan is de huuprijs verschillend en de opnamecapaciteit bij de Digicorder is verdubbeld.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2695
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Dat is juist  wil je veel geheugen dan pak je meer digicorders   kan je alles  lang bij houden

Hou je niet veel bij dan heb je met 1 digicorder  en digibox genoeg

0 Likes
chrlu01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting

Aan 1 digibox en 1 tv box had ik ook gedacht, maar als je een tv box zou activeren dan gan op dezelfde aansluiting de digi recorders niet meer werken.

0 Likes
Ex-Netweter
 

2 tv box, 2 huishoudens op zelfde adres ,1 aansluiting


@chrlu01  schreef:

 

Op dit moment hebben we nog 2 digi recorders maar ik begin in te zien dat we vroeg of laat (spijtig genoeg) naar de nieuwe tv box zouden moeten overgaan.


Niets moet. Telenet zal je persoonlijk informeren wanneer er iets aan je huidige overeenkomst wijzigt.

 


@chrlu01  schreef:

 

- kunnen de 2 boxen niet dezelfde film programmeren en apart houden (dit is toch maar enkel een token naar een bestand?)


Dat kan als je twee abonnementen neemt met telkens één TV-box. Eén abonnement op naam van je vader en een ander abonnement op naam van jezelf.

0 Likes