Beantwoorden
4k
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Mijn 4 k decoder geeft soms enkel geluid en zwart beeld bij opstart uit stand-by  ,menu’s worden wel weergegeven op tv als deze geselecteerd wordt op de box .Box resetten om weer tv te kunnen kijken. Tevens beeldfreezing en daarna hervatting van het live beeld . Hopelijk opgelost met een nieuwe update?

0 Likes
22 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

zeker dat je niet met verlies zit op de kabel bij de beeldfreezing??? 

hier geen problemen daarmee.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Hier ook niet. Staat bij mij op snel starten en dat werkt ook snel, met beeld en geluid.

Never trust in Dust
0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@4k Samsung tv? Ik heb het ook op een samsung q7. Box uit en aanzetten is wel voldoende voor mij om weer beeld te hebben.

0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Waarschijnlijk heb je een 4k tv? Logt meestal aan de HDCP beveiliging. Even kijken welke HDMI HDCP2.2 ondersteunt, meestal is dit 1 of 2. Op die aansluiting je box aansluiten en het probleem aou moeten opgelost zijn... 

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Hier nu ook bij opstarten zwart beeld met geluid. Ook met een Samsung TV, en bij mij ook, de TV box even uit en weer aan zetten helpt voorlopig. Dat van die HDMI poorten is zever. Ik heb er 3 op mijn TV en heb ze alle 3 al geprobeerd met HDMI 2.0 high speed + ethernet kabels maar het zwarte beeld blijft komen met geluid. Dit ligt zuiver aan de TV box, en niet aan de TV of kabels...

En @telenet : voor jullie de prijzen van jullie abonnementen gaan verhogen, zorg eerst eens dat alles correct werkt, zoals jullie TV box en 5 Triiing apps i.p.v. 2 configureerbaar. En doen wat beloofd werd zoals mijn abonnement van WIGO 40GB te vervangen door een WIGO 25GB wat moest ingaan vanaf 2/06 maar niet gebeurde??? Nu zou het vanaf 2/07 ingaan. Ik ben benieuwd. Ik heb mijn aanrekening gekregen en heb ze reeds betaald maar min het bedrag voor een WIGO 25GB...

Never trust in Dust
0 Likes
Iguana69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Helemaal geen zever, misschien een beetje respect voor een ander zijn antwoord... Dit probleem bestond ook met digicorder in combinatie met hdmi 2.0, zoek het maar eens op. En moest het zever zijn zou ik op die manier het probleem al niet vaak hebben opgelost waaronder op onze eigen tv. Ik zeg niet dat het voor iedereen de oplossing is, maar toch maar proberen. Enkel tv en tv box aansluiten, alle andere randapparaten niet verbonden met de tv. En lost het jouw probleem niet op misschien wel dat van iemand anders...

IT'er, technologie nerd en hobby fotograaf.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@Iguana69 

Ik respecteer Uw antwoord, maar een antwoord of oplossing moet voor iedereen gelden en niet voor enkelingen. Ik heb mijn TV box al op de 3 verschillende poorten van mijn TV aangesloten en het gebeurd telkens opnieuw. Bovendien met mijn digicorder en voorheen mijn Proximus decoder had ik dit probleem niet. Dus voor mij is het probleem simpel: de TV box is de oorzaak. De HDMI kabels zijn ook nogsteeds dezelfde.

Never trust in Dust
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart


@Domi1963  schreef:

@Iguana69 Ik respecteer Uw antwoord, maar een antwoord of oplossing moet voor iedereen gelden en niet voor enkelingen. 


@Domi1963, hier moet ik toch even corrigeren. De Netweters is net een platform waar je als persoon specifiek voor je eigen probleem een oplossing kan krijgen. En al zeker omdat iedereen zijn/haar situatie zo anders kan zijn (apparatuur, merken, aansluitingen, ...).

 

Het is uiteraard mooi meegenomen als een oplossing iemand anders in de toekomst ook kan helpen. Maar we gaan niet uitgaan van de redenering: "als een oplossing niet de oplossing voor iedereen is, is het zever". Het is aan de topic starter om het eens te testen en aan te geven of bepaalde tips of advies geholpen heeft ja/neen. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Ja mama 😉

Never trust in Dust
horatio
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
π-DAY! Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Tot gisteren hetzelfde probleem:

Technieker langs geweest, ik had constant zwart beeld en het geluid viel ook weg

Tv: Samsung 9 reeks curved met one connectie hub , reciever Denon 2400 aangesloten op ARC ingang. Alle HDMI kabels zijn van super kwaliteit.

Box stond aangesloten op HDMI cable/sat en hij heeft hem rechtstreeks op de TV gezet en blijkbaar is het probleem tot op heden opgelost.

Echt logisch vind ik dat niet.

Volgens hem is het probleem met de compatibiliteit van box naar reciever.

Een deftige handleiding bij de nieuwe box zou niet misstaan bij het afhalen of plaatsing.

Nadeel: bij deze configuratie kun je de set-up van de reciever niet meer tonen op het TV scherm, moet dus gebeuren via de display van de DENON, niet erg handig..

hopelijk komt er een update hiervoor.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Bij Samsung TV’s zoals ik er ook een heb moet een settopbox altijd rechtstreeks op de tv aangesloten worden als je een home cinema hebt of soundbar. Bij mij staat dit duidelijk in de handleiding van de Samsung home cinema! Ik had ook bij aankoop de logische aansluiting gemaakt en de reciever van de home cinema als master gebruikt, maar als je alles van Samsung hebt, zoals ik dan is bij hun de TV de master. 

Mijn installatie is als volgt aangesloten:

- mijn home cinema via HDMI op de TV

- mijn TV box ook via HDMI op de TV

- een optische kabel tussen mijn Samsung home cinema en de TV box.

Das bij mij de enige werkende oplossing. Andere methodes geprobeerd en werken niet. Bvb als ik de optische kabel verwijder, heb ik geen surround geluid uit mijn home cinema, en werken enkel de voorste luidsprekers??

Ik heb hier ergens in een andere draad al gemeld dat Samsung er rare gewoontes op nahoud, kwestie van de aansluitingen...

Never trust in Dust
0 Likes
neox387
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
Topicwurm! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

@horatio

 

Kan wel degelijk aan receiver liggen heeft met de kopieerbeveiliging te maken hdcp. 

 

Reciever heeft misschien ook een optie voor Hdmi 4k mode Standard of enhanced? Tv kan dit ook hebben per Hdmi poort.. Kan je ook proberen 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Ik heb ook regelmatig een zwart beeld bij opstart met geluid. Alles terug uitzetten en weer aanzetten was dan de oplossing. Maar gisteren had ik zwart beeld en ook geen geluid?? En uit en weer aan zetten bracht geen oplossing nu. Ik heb de TV box werkelijk moeten resetten...

@Suzy 

Kan je dit ook even mee geven aan de engineers? Want ik heb de indruk dat het frequenter is sinds de software update naar 4.16.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

4K box geeft soms zwart beeld met geluid na opstart

Nu ben ik het grondig beu! 😡 Sinds de software update naar 4.16,  heb ik elke dag bij opstart van de TV box + TV en home cinema tot 2 maal per dag toe, zwart beeld en GEEN geluid op de TV box beneden. Bij elk voorval herstart ik het geheel tot 3 maal toe zonder resultaat. De enige oplossing is telkens de TV box resetten, door er de stroom af te halen. Ik heb nu al naar de technische dienst gebeld en zij zeggen: meneer herstart uw TV box eens, en ik antwoord steeds dat ik dat beu ben om dit elke dag 2 keer te moeten doen...

Er heeft hier toevallig toch iemand geen oplossing?

wat heb ik al geprobeerd:

- dagelijks TV box resetten

- elke HDMI poort gebruikt op mijn TV daarom heb ik ook zolang gewacht om dit te melden om dit probleem uit te sluiten.

- 3 andere high speed 2.0 HDMI kabels gewisseld en dit geeft ook geen oplossing

- elke dag de TV box 2 keer zonder stroom zetten en dat werkt voorlopig wel maar ik ben het beu! 

De TV box boven heeft dit probleem NIET.

Voor de software update GEEN problemen gekend!

Nog andere mensen met dit probleem, dus bij opstart geen beeld en geen geluid????

Zou het een oplossing zijn om de TV box eens een hard reset te geven en zo naar fabrieksinstellingen terug te zetten? 

1) hoe doe ik dit?

2) mogen alle kabels blijven zitten op de TV box?

Graag dringend antwoord aub? Zoals jullie mss nog herinneren (sommigen) ben ik chronisch depressief, en dit voorval doet mij geen goed aan mijn ziekte...

Never trust in Dust
0 Likes