Beantwoorden
pascie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Vandaag onze tv box afgehaald en geinstalleerd. Maar helaas hebben ze meteen ook onze eigen aangekochte digibox afgesloten. Deze heeft nog een uur gewerkt na installatie van de TV box.

Waarom kunnen bijde boxen niet blijven werken ? Volgens mij moet dit toch perfect kunnen ?

Wij willen enkel tv kunnen kijken op de kamer en gebruik maken van onze play.

Ben ik dan verplicht een 2de tv box te huren ?

0 Likes
22 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digibox en tv box combineren

@pascie naar wat ik begrepen heb zouden de twee op twee verschillende platformen draaien. Hier door zou het dus niet mogelijk zijn om de twee tegelijkertijd te hebben om deze samen te gebruiken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Ja, een 2e of 3e of 4e box kan je bijhuren, niet kopen, aan halve prijs.  Zoals @patrick37  zegt, 2 verschillende platformen, niet combineerbaar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aangekochte digibox en tv box combineren

Een tvbox en een digibox kan je helaas niet samen gebruiken inderdaad. Meer uitleg vind je hier.

 

Je kan in dit geval een 2de tvbox huren. Vanaf de 2de box kost dit € 4,45 huur.

 

Je kan er ook voor kiezen om op de slaapkamer via de nieuwe tv-app te kijken en het van je tablet/smartphone naar je tv te casten. Zo kan je de meeste Vlaamse zenders kijken en ook gebruik maken van Play.

 

 

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Nog een reden temeer om niet over te schakelen naar het gebruik van de TV box.

Ik heb een gehuurde digicorder en 2 aangekochte digiboxen. 

 

Volgens mij zou dat toch perfect moeten kunnen de combinatie digibox en TV box. Dat je de opnamens via de TV box niet kan zien op digiboxen, dat is nog te begrijpen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Wat misschien wel kan: Vraag in een Center om een aparte DTV lijn aan te maken met daarop je gekochte digiboxen. Je zal dan via die digiboxen wel de digitale zenders hebben, met uitzondering van Play, Play More en Play Sport en zonder interactiviteit. Het proberen waard.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pascie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Dit is volgens mij ook mijn idee. Ik begrijp dat de boxen niet met elkaar kunnen communiceren.

Maar ze draaien elk afzonderlijk op hun eigen software.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digibox en tv box combineren

Zorg er voor dat er geen netwerkkabal meer in de Digicorder zit alleen de antenne kabel mag en moet verbonden zijn. Controleer dan of je nog de gecodeerde programma's uit het basisaanbod kan zien, bijvoorbeeld Vtm, Q2, Vier, Vijf. De vrt zenders zijn hier geen referentie want deze zijn niet gecodeerd en vrij te kijken.

Als dat werkt dan ben je in elk geval beperkt tot dezelfde funties als tv met een kaartje.

Geen enkele functie waarbij interactiviteit nodig is zal nog werken. De programmagids is beperkt tot twee dagen. Je kan nog altijd programmeren, maar door de beperking van de programmagids ben je hierin automatisch ook beperkt. Je kan altijd omslachtig programmeren door kanaalnummer, tijdstip van aanvang opname en tijdstip van beëindiging opname in te geven.

 

Als het niet werkt is de kans op heractivatie door Telenet op een adres met Tv-Box zogoed als nul. Als je de Digicorder toch met het neterk zou koppellen dan kan dit problemen geven wegens niet compatibel. Dat risico zal Telenet allicht niet willen nemen.  

0 Likes
pascie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Vandaag de digibox van mijn ouders even aangesloten hier thuis. En dat werkt dus perfect. Uiteraard niet interactief maar wel alle zenders beschikbaar. Het kan dus perfect werken. De box heeft dan inderdaad de functie van het tv kaartje. Ons toestel is dus bewust afgekoppeld lijkt me.

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Aangekochte digibox en tv box combineren

Uw digicorder is gedeactiveerd omdat deze op dezelfde aansluiting (klantnummer) stond.
Deze van je ouders zal ook maar enkele dagen werken op uw adres. (denk ik)

0 Likes
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Aangekochte digibox en tv box combineren

Wel zonde dat je aangekochte toestellen niet meer werken.

 

Persoonlijk zou ik niet meer terug willen naar het oudere systeem, ben best wel tevreden erover en de software kan maar verbeteren en features kunnen maar worden toegevoegd

pascie
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Aangekochte digibox en tv box combineren

Normaal blijven de toestellen gewoon werken op andere locatie. Wat wel niet werkt na verloop van tijd is op voorhand opnames enzo plannen. 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Aangekochte digibox en tv box combineren


@pascie  schreef:

Normaal blijven de toestellen gewoon werken op andere locatie. Wat wel niet werkt na verloop van tijd is op voorhand opnames enzo plannen. 


Ja normaal wel, zolang dat toestel actief is in het systeem en een actief signaal via de coax binnenkrijgt zal dit vermoedelijk blijven werken. Je kan natuurlijk altijd je digibox laten activeren op naam van je ouders.

Je laat dit dan best activeren op een andere DTV-lijn bij je ouders, zodat dat eventueel niet in de weg kan staan bij de digicorder van je ouders.

 

Een toestel dat op een andere klant staat zal niet interactief zijn bij jou, je wou ook Play kijken op de slaapkamer maar dat zal op deze manier niet gaan.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aangekochte digibox en tv box combineren

@pascie  Zoals ik eerder zegde, ga naar een center, laat een 2e DTV lijn aanmaken en laat daarop uw digiboxen zetten. Baat het niet, het schaadt niet. Natuurlijk de serienummers van uw boxen meenemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aangekochte digibox en tv box combineren

De incompatibiliteit tussen de technologie en platformen van Digicorder en TV-Box moet aanvaard worden. Theoretisch zouden er minstens twee oplossingen mogelijk moeten zijn om met een tweede tv ook het genot van Play te hebben. De eerste mogelijkheid is zoals gezeg een tweede tv-box. 

De tweede mogelijkheid heeft Telenet nog niet aangeboden, laat staan ontwikkeld. Blijkbaar is door grote onwetendheid daar geen vraag naar. Meer en meer mensen hebben nu een zogenaamde Smart TV met een dvb-c tuner en een CI+ interface. Deze tv's hebben ook HBB TV. Al hetgeen gedaan wordt met de TV-Box kan gedaan worden door deze tv's. Wat zou mogen verwacht worden van Telenet is dat ze deze methode aanbieden aan de klanten.

Een tv met DVB-C, HBB TV en een CI+ volstaat. Ik begrijp heel goed dat de commerciële kant van Telenet hierop njet zegt. In dit geval zou men minstens het comfort hebben van de tv-box (de tv zou dan ook een programmagids van 14 dagen hebben) en voor dat meeraanbod zou Telenet heel wat huurinkomsten van tv-boxen verliezen. Mag dan ook de vraag gesteld worden hoe het zit met maatschappelijk verantwoord ondernemen? Is in deze context een TV-Box geen nutteloos energieverspillend ding? 

0 Likes