Beantwoorden
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Hi

Ik heb nu een jaar de nieuwe tvbox aangesloten op mijn philips tv van 2012. Bij het aanzetten van de tvbox zowel door drukken op de aan knop op de tvbox of de rodeknop ging de tv automatisch aan. De tvbox staat ingesteld op de ecostand. Nu sins een paar dagen gaat de tv niet meer automatisch mee aan. Niks aan de opstelling gewijzigd. Als het lampje op de tvbox blauw brand dan gaat de tv wel mee aan. Brand het lampje niet dan gaat de tv niet meer automatisch aan. Wat kan dit zijn?

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: aanzetten tvbox en tv

0 Likes
9 reacties
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Dat lijkt mij een probleem met CEC (Consumer Elektronics Control) lees dit eens na verder moet je ook eens nakijken in de instellingen van je tv als de ondersteuning voor CEC ingeschakeld is elke fabrikant noemt deze technologie anders voor philips tv toestellen moet je opzoek naar "EasyLink" dat is de philips naam voor de CEC functie.

 

Om CEC te kunnen gebruiken moet de tvbox aangesloten op je tv via een HDMI kabel.

0 Likes
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Rik staat wel aan niks aan veranderd.

Ook tvboxen en hdmi verwisseld.

Het is gelijk als de tvbox in eco stand staat hij de tv niet meer opstart sins een dag of 2

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

@x092845 

Zet tv eens zonder stroom een minuutje, kan soms helpen dat de cache en alles op de tv eens een herstart heeft.

ik weet wel dat Philips stopt met de hue ondersteuning op tv’s en misschien dat dit deels ermee te maken heeft.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

even de tv zonder stroom gezet en dan geprobeerd zou weer werken. Maar ja tvbox had maar kort ook uitgestaan.

Nu test met langer beide uit en zien

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Ik heb iets vergelijkbaars gezien op de LG tv.... lijkt sinds vandaag weer ok ?

0 Likes
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Had hem dan gans de middag uit de tvbox en de philips tv. Dus stond zeker 4of meer uit en toen ik de tvbox aanzette ging tv ook weer normaal aan raar.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Gelukt , nu heb ik het constant zitten met LG tv.....iemand suggestie ?

 

0 Likes
x092845
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
Dag van de Chocolade Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol!

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Mijn oudere phlipis tv uit 2012 gaat enkele nog in standby. Dus de tip gevolgd die hier in een post stond. De tv volledig zonder stroom zetten door de stekker uit te trekken en 1 min wachten en dit werkte voormij

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Aanzetten TV box en Tv - CEC instelling

Hielp niet bij mijn LG.

 

Ik zie nu onder instellingen op twee plaatsen iets over afstandbediening:

-onder beeld en geluid.  koppelen met audioversterker of afstellen op TV, dat heb ik manueel gedaan met begin serienummer TV, dat scheen te lukken

-onder systeem bij afstandsbediening ook voor tv. aan of uit..... staat "aan".

 

Effect noppes ....moet altijd met twee knopjes werken.....

 

Iemand nog een idee. beide 6 uur spanningsloos zetten heb ik al gedaan...ook noppes.

0 Likes