Beantwoorden
JCR
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Ik gebruik de nieuwe Tv Box nu een drietal weken.

Geregeld valt gedurende één seconde het beeld èn geluid weg, Soms een vijftal keer per minuut, soms om de tien minuten; heel variabel dus. Wel heel irritant.

De diagnosetest bevestigt dat alles perfect is aangesloten en volledig groen wordt aangevinkt.

Ik heb de coaxkabel, de HDMI kabel en de netwerkkabel al vervangen, zonder resultaat. Ook een herstart geeft geen oplossing. Het probleem doet zich voor, zowel met een netwerkkabel als een draadloze aansluiting.

Is dit probleem bekend en wat kan ik nog doen om het probleem op te lossen ?

Telenet centers hebben mij al duidelijk gemaakt dat deze Tv Box onnoemelijk veel problemen heeft; zoveel zelfs dat ze besluiten deze box niet meer uit te leveren.

Bedankt.

Groeten

Jan

0 Likes
17 reacties
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Hallo Jan, 

 

is er geen mogelijkheid om de tv box om te ruilen voor een ander exemplaar? 

Wat bedoelen de Telenet centers eigenlijk dat ze deze TV box niet meer gaan uitleveren? 

Gaat het hier over de eerste generatie tv boxen? 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Wanneer dit wegvalt, is dat dan bij live kijken of opnames (of beiden) en Komt er eventueel een boodschap in beeld?

Ik gebruik de TV-box nu 2 jaar, zonder veel problemen. De laatste weken wel wat kortstondige haperingen bij opnames, door overbelasting van de cloud maar (gelukkig) zeker niet zo erg als jij beschrijft.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JCR
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Hallo,

De onderbrekingen zijn er enkel tijdens live kijken.

Er is geen enkele boodschap of error code.

Om de 15 à 20 minuten merk ik op dat bij het wegvallen van het beeld en geluid te zien is dat de bron HDMI 1 wordt gekozen. Deze melding zie ik maar een fractie van een seconde.

Heel vreemd, maar bijzonder irritant.

Groeten.

Jan

0 Likes
JCR
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Hallo,

De Tv Box is van het model 200BC-STB-TN en heb ik drie weken in gebruik. Ik vermoed dat het over de  meest recente versie gaat.

In het Telenet center in Geel heeft men mij gemeld dat ze de Tv Box niet meer gingen uitleveren omdat ze enorm veel problemen ervaren; dus ook boze klanten. Velen vragen om terug de ingeleverde (zwarte) digicorder terug in gebruik te nemen, maar dat wordt zoveel mogelijk vermeden.

De helpdesk van deze centers ervaren een wachttijd van een kwartier tot anderhalf uur wanneer ze op de service bij Telenet in Mechelen beroep moeten doen. Gevolg, opnieuw boze klanten en lange wachtrijen.

Groeten.

Jan

0 Likes
JCR
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Ik heb eveneens de hel desk van Telenet gecontacteerd via online Whatsapp chat. Die kennen de oplossing ook niet en adviseren om een tehnieker langs te sturen, maar dat brengt geen oplossing, meen ik.

Ik ga deze week in een ander Telenet center proberen om de tv modem om te ruilen.

Ik laat weten of dat geholpen heeft.

Groeten.

Jan

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Het feit dat je tv de melding HDMI 1 geeft aan dat er een fout is in de communicatie tussen te box en je TV. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals de HDMI kabel of een probleem met de HDMI poort op een van de twee toestellen.

De modem omruilen heeft geen zin aangezien je aangeeft dat het probleem zich voordoet bij live kijken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

We denken een netwerk problemen door dat enorm veel mensen in buitenland zijn

Dit is al eens hier gemeld en een jaar geleden waren er ook problemen ook met de zelfde problemen

Vrienden die in Griekenland zitten hebben ook een probleem om tv te zien op de telenet tv app

Ze komen toevallig Belgen tegen  die gebruikte flow telenet app die werkte toch goed

maar op de 20 juli worden ze ook overgezet naar telenet tv nog een grote groep er bij

We zullen deze week zien hoe het nog loopt

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking


@luc55  schreef:

We denken een netwerk problemen door dat enorm veel mensen in buitenland zijn


Als men problemen heeft bij live kijken op een TV-box dan heeft het netwerk daar niets mee te maken.

Voor de Digibox, Digicorder en TV-box kijkt men live via het DVB-C signaal op de kabel. Internet, modem, ... komt daar dan niet aan te pas. Interactiviteit, Terugkijk TV, opnames en TV gids zijn een ander verhaal uiteraard.

 

Issues met TV-app en het verdwijnen van Flow hebben niets te maken met dit topic. Daar kan je best een ander topic voor aanmaken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Als ze die tv boxen niet meer gaan uitleveren zitten ze wel met een probleem. 

Bij Telenet zitten ze te pushen om iedereen over te laten schakelen op een tv box en nu zou men terug moeten naar digicorder of digibox? 

Is men misschien bezig met een nieuwer tv box model? 

Ikzelf heb al jaren het eerste model ( was 1 van de testers) en ben er tot hiertoe altijd heel tevreden over geweest. 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

@fieldoxide er zijn 2 modellen van TV Box, een oude versie en de nieuwe, denk dat ze gewoon de nieuwere gaan aanbieden enkel en die oude met de schakelaar vanachter niet meer gaan geven, die nieuwere is zonder schakelaar vanachter, heb die ook staan, heb daar geen problemen mee.

alles werkt er perfect op, wat bij andere dan weer anders is, heb hier een deftig stabiel netwerk, dat scheelt ook veel.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

Heeft Jan dan nog het oude model of is dit het nieuwere? 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5313
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

@fieldoxide heeft al de nieuwe Humax tv box zonder knop achteraan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JCR
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

@fieldioxide

Dat vrees ik ook. Telenet zal wellicht ingrijpen.

Ter info, mijn Tv Box heeft geen on/off switch achteraan. Het zal dan wel de meest recente zijn.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Nieuwe TV Box : Beeld- en geluidonderbreking

In september is de tv box 4 jaar op de markt  is er al iets nieuws of weet iemand wat er gaat komen

of weten de winkels iets meer  raar uitleg van de winkel om niet te ruilen

0 Likes